„Tanana“ linija uspjeha
Bakiš kaže da posao ide odlično. Dnevno ima 50 korisnika, što joj daje voditi svoj centar bez problema. - Kad imate dobar poslovni koncept, onda nije teško poslovati s uspjehom - kaže ona.
Za kupnju franšize Body Creator odlučila se jer je bila svjesna da pružanje usluge mršavljenja ne poznaje krizu. Za one koji se bave mršavljenjem i oblikovanjem ženskog tijela, posla uvijek ima. - Žene će i u najvećoj krizi naći novac da "doteraju" svoju liniju - kaže Bakiš.
Debljina je gorući problem mnogih zemalja. U Hrvatskoj je, prema više izvora, svaka četvrta osoba debela. - Body Creator je na tržištu od 2001. i ima dobru reputaciju. Njihov klijent sam bila od 2008. do 2011. Kada sam vidjela kako dobro funkcionira metoda, izgubila kilograme koje sam godinama skupljala, te uz njihove tretmane i održala vitku liniju, što mi do tada nijedna dijeta nije pomogla, bila sam oduševljena. Izgubila sam 17 kilograma i do danas ih nisam ponovno dobila. Dakle, shvatila sam da su rezultati stvarno trajni i da Body Creator ima metodu koja mi može pomoći da promijenim prehrambene i životne navike - kaže Bakiš.
Osnovni metod ove franšize je vježbanje u posebnim termo kapsulama koje je dizajnirala i napravila tvrtka Body Creator. Mnogi, kako kaže, nastavljaju dolaze i po gubitku kilograma jer steknu naviku da vježbaju i da se pravilno hrane. U centrima te tvrtke do sada je izgubljeno čak 32.000 kilograma.
Nakon što se osobno uvjerila da metoda funkcionira, Slavica Bakiš je počela razmišljati da i sama otvori franšizni centar. - Impresioniralo me je i to što sam svaki put u centru Body Creator zaticala veliku gužvu. Dnevno imaju od 60 do 90 korisnika. Ta činjenica me je uvjerila da posao ide jako dobro. Na njihovoj web stranici sam vidjela da prodaju franšizu i takvu priliku nisam željela propustiti - objašnjava Bakiš.
Ni sa kim se nije posebno savjetovala oko kupnje franšize jer je bila potpuno sigurna da čini pravi potez. Iako je ranije radila u jednoj kompaniji kao rukovoditelj odjela za računovodstvo, oduvijek je željela imati vlastiti posao koji bi se bavio njegom ljepote. Sretna je što postoji franšizni način poslovanja, jer je to, kako kaže, sigurniji način ulaska u poduzetništvo. - Nisam nikad sama, uvijek imam nekog kome je isto tako stalo da moj posao uspije. To je jako važno - kaže ona.
Posebno ju je oduševilo i to što tvrtka daje pismenu garanciju za rezultate. Ukoliko ih klijent ne postigne, dobiva natrag svoj novac. O samom načinu funkcioniranja franšiznog poslovanja nije znala mnogo. Međutim, kako su pregovori oko kupnje franšize odmicali, shvatila je da je poslovni koncept potpuno razrađen. - Obuka i stalno savjetovanje s davateljem franšize garantiraju mi da će posao uspjeti i zato mi se franšiza kao način poslovanja jako svidjela. Prije toga nisam ništa znala o vođenju jednog medicinskog wellnessa, budući da sam po struci knjigovođa. I mogu reći, dugo sam skupljala hrabrost za prvi "samostalni" korak, jer nisam ništa znala o poslu. Ovako, uz kupnju franšize i opsežnu obuku koju Body Creator daje, savladala sam sve vještine "zanata" - objašnjava Bakiš.
Zajedništvo koje postoji u lancu je, kako kaže, neprocjenjivo iskustvo, a opet zadovoljna je i što joj se niko ne miješa u posao. Odlučuje sama o svemu, može biti i kreativna u svom poslu, jer se franšizodavac ne miješa u odluke. - Naravno, posao vodim tako da ne ugrozim reputaciju zajedničkog brenda, ali kad poslujete profitabilno, to i nije teško, zar ne? - zaključuje Bakiš.
Profitabilno poslovanje u budućnosti, prema njenom mišljenju, nije upitno. Sve više ljudi shvaća da su, kako kaže, prevencija i liječenje debljine jako važni. - Naravno da cijene danas nisu više tako visoke kao što su bile prije krize. Platežna moć klijenata je manja, ali ako se čovjek tomu prilagodi, onda klijentela ne nedostaje. Dok su cijene bile više, prosjek godina klijentica je bio od 33 do 70, a sada, kada su cijene dosta niže, prosjek je od 20 do 70. To znači da smo postali dostupni široj ciljnoj skupini - objašnjava ona.
Bakiš, međutim, ističe da tržište u regiji još uvijek nije prepoznalo sve prednosti ovakvog načina poslovanja, ali je sve više pobornika. - Zašto netko da plaća svoje pokušaje i pogreške ako postoji način da se to izbjegne i da se posao izgradi na iskustvima onih koji su u njemu uspješni. I sve to još na našem tržištu. Dakle, ovo nije neka uvezena franšiza koja do sada nije poslovala u našoj regiji da bi se postavljalo pitanje hoće li se "uklopiti" u naš sustav - kaže Bakiš.
pročitajte članke
Lanac centara za rukovođenje i održavanje tjelesne težine Body Creator ove godine obilježava 18 godina poslovanja i najavljuje jače širenje u regiji. Zašto je ova franšiza idealna za žene poduzetnice?
Reputacija Ljiljane Kukec u području franšiznog poslovanja je više nego zavidna - njeno ime bi se, zapravo, moglo koristiti kao sinonim za tu vrstu poslovanja u Hrvatskoj.
Na ovogodišnjoj konferenciji "Franchising 2012: Innovation, the Internet and Cross-border growth“ učesnici su razmjenili iskustva, ukazali na probleme i moguća rješenja na tržištu franšiza.
Epidemija koronavirusa sigurno utječe i na biznise iz sektora njege ljepote. Kako se franšizni sustavi nose s novom situacijom? Dijelimo neka iskustva iz Poljske.
Franšizni centri iz područja njege ljepote i fitnessa također su pogođeni krizom. Kako davatelji mogu pomoći svojim primateljima franšize te koja su rješenja primijenili za nastavak poslovanja?
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.