Franšizing je odavno postao jedan od najefikasnijih načina za širenje biznisa na međunarodnoj razini. Iako većina ljudi u svijetu možda ne zna točno što znači „franšiza“, zasigurno jako dobro zna za McDonald's, Pizzu Hut ili KFC. Općenito, američki brandovi i jesu najzaslužniji za afirmaciju franšiznog poslovanja i svakako predstavljaju uzor.
Zahvaljujući franšizingu, stotine američkih tvrtki proširile su svoje poslovanje na tržišta diljem svijeta. Američki magazin Entrepreneur stoga svake godine objavljuje popis Top Global Franchises sa 200 najuspješnijih američkih franšiza koje aktivno rade na širenju franšizne mreže na inozmenim tržištima.
Ovaj specijalizirani popis sastavljen je na temelju Entrepreneurove godišnje liste 500 najuspješnijih američkih franšiza (Entrepreneur's Franchise 500®), a ključno je da tvrtke traže nove primatelje franšize izvan Sjedinjenih Država, te da već imaju najmanje pet osnovanih franšiznih jedinica u inozemstvu. Kad se uzmu u obzir i drugi relevantni pokazatelji – potrebna ulaganja, naknade za franšizu, razina podrške primatelju, veličina sustava, stopa rasta, financijska moć i stabilnost sustava – dobiva se poredak koji pokazuje koje američke franšize trenutno dominiraju svijetskim tržištima.
Deset najuspješnijih američkih franšiza na globalnoj razini 2021.
- McDonald's (restoran brze usluge)
- KFC (restoran brze usluge)
- 7-Eleven (lanac supermarketa)
- Pizza Hut (restoran brze usluge)
- Dunkin' (restoran brze usluge)
- Taco Bell (restoran brze usluge)
- Century 21 Real Estate (nekretnine)
- Kumon Math & Reading Centres (edukativni centar)
- Anytime Fitness (fitness centar)
- Smoothie King (prodaja smoothiea/sokova, voća)
Cjelokupni popis 2021 Top Global Franchises možete pronaći ovdje.
pročitajte članke
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Dobro ustrojeni franšizni sustavi nastoje konstantno uvoditi inovacije koje će unaprijediti i olakšati poslovanje franšiznim partnerima. Što je aktualno u obrazovnom sustavu Maple Bear?
Kada davatelj franšize traži idealnog primatelja, on se fokusira na specifičan „profil“ kandidata. Koje se kvalitete i vještine uzimaju u obzir?
Najčitanije
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab.