Kanadsko obrazovanje i na Balkanu
Kanadski obrazovni sistem Maple Bear, koji donosi najbolje prakse i metodiku kanadske bilingvalne nastave, prisutan je u više od 20 zemalja. U regiji Centralne i Istočne Evrope pod franšizom ovog sistema posluje nekoliko obrazovnih ustanova – u Bugarskoj, Rumuniji i Albaniji, a od septembra ove godine, prva predškolska ustanova Maple Beara će biti otvorena i u Srbiji.
Ljiljana Nikolova iz Sofije je 2020. postala primateljica ove franšize te otvorila vrtić i osnovnu školu u Sofiji pod franšizom Maple Beara. Kakva su njezina iskustva?
Zašto ste se odlučili za franšizu Maple Bear-a?
Da biste uspjeli, morate vjerovati partneru i biti sigurni da je predloženi poslovni model dokazan i da funkcionira u različitim zemljama i kulturama. Kanadska mreža škola Maple Bear primjer je uspješnog obrazovnog sistema. Ima dokazane rezulate i uspijeva razviti vrlo funkcionalan model obrazovanja, bez obzira na zemlju ili kulturu u kojoj je prisutna.
Koje korake primatelj franšize treba napraviti prije otvaranja škole?
Maple Bear pažljivo odabira svoje partnere jer želi održiti visok nivo kvalitete i biti siguran da će njihov sistem dvojezične nastave biti besprijekorno proveden. Međutim, sam je postupak relativno jednostavan. Kontaktirala sam tim Maple Beara iz Centralne i Istočne Evrope putem njihove specijalizovane internetske stranice. Prvo smo razgovarali o opsegu našeg projekta u Sofiji, a nakon potpisivanja ugovora, pokrenuli proces pridruživanja i integriranja naših ustanova u globalnu mrežu Maple Beara. Za akademsku su podršku bili zaduženi timovi iz Kanade, oko 200 instruktora i 50 programera, dok nam je regionalni tim pružio svu potrebnu operativnu i marketinšku podršku.
Podrška koju dobivamo, i na koju ćemo moći računati za sve vrijeme ovog putovanja, ključna je u franšiznoj saradnji i objašnjava svjetski uspjeh Maple Beara.
Po Vašem mišljanju, što najviše privlači roditelje i đake ovom obrazovnom sustavu?
Radi se o više faktora, ali ću izdvojiti tri za koje smatram da su izuzetno važni. Prvo, roditelji traže novu metodiku nastave i nov pristup u procesu prijenosa i stjecanju znanja. Žele da njihova djeca budu proaktivna, kritički razmišljaju i rješavaju probleme. Nastavni program Maple Beara sve to pruža, jer učenje ima smisla, a nastavnici potiču praktičan proces usvajanja novih informacija. Druga je stvar potpuno „uranjanje“ u engleski jezik. Međutim, svatko tko razmišlja o Maple Bearu treba znati da mi nismo škola engleskog jezika, već škola u kojoj se predaje na engleskom jeziku. Posljednji je faktor, zapravo, činjenica da je Maple Bear i lokalna škola, budući da nam je podučavanje na maternjem jeziku jednako važna kao podučavanje na engleskom.
Kako izgleda voditi školu Maple Bear-a? Što vas najviše ispunjava?
Čini mi se kao da pohađamo jednogodišnji intenzivni tječaj. Toliko je strategija, iz svih područja, koje treba implementirati. Izazovno je i uzbudljivo, ali moje osoblje i ja uživamo u planiranju i predavanjima, sve nam to daje energiju. Mislim da je najljepši trenutak bio onaj u kojem sam shvatila koliko je sve međusobno povezano – dobri odnosi unutar tima i sigurno i poticajno okruženje u kojem djeca mogu ostvariti svoj puni potencijal.
Maple Bear također brine o predavačima koji će raditi u školi. Što obuhvata obuka?
Jako volim program obuke u Maple Bearu. Za naš nastavni tim nije bila važna samo početna obuka, već i činjenica da mogu računati na stalno usavršavanje i nadzor. Ovaj nam pristup daje mogućnost razmjeniti iskustva, postaviti pitanja i razumijeti svaki nastavni ishod, strategije i rezultata. To, s jedne strane, daje strukturu, a s druge, slobodu u izradi kurikuluma. Zahvaljujući kontinuiranom usavršavanju, obuci i podršci akademskog tima iz Kanade, naši predavači profesionalno napreduju, a đaci imaju priliku steći znanje uz pomoć najnovijih metoda i strategija obrazovanja.

pročitajte članke

Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
U franšiznom sustavu Edukido većina primatelja franšize su žene. Zašto je to tako?
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od rijetkih regionalnih franšiznih sustava sa zavidnim brojem primatelja franšize koji vode dvije ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i što to govori o samom franšiznom sustavu?
Najčitanije

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
New York bagel sa sarajevskom dušom: kako je jedan bračni par pokrenuo hit biznis i sada nudi franšizu svima koji žele autentičan brend u svom gradu.
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Malo je tvrtki koje su specijalizirane za izgradnju i rekonstrukciju sportskih terena, a još je manje onih koje uz to daju franšizu. Tvrtka Inteko, osim što je jedna od najuglednijih na ovom polju, planira razviti mrežu franšiznih partnera i tako odgovoriti na sve veću potražnju za sportskim podlogama.