TUNAHOLIC
TUNAHOLIC / Koncept baziran na entuzijazmu, originalnosti, spoju moderne kuhinje i tradicionalne namirnice – zdravom i glavnom sastojku – ribi
Srijeda
14.04.2021
Spojili su ljubav prema ribi, moru i gastronomiji i pokrenuli street food fish bar Tunaholic. Ovaj gastro kutak, osmišljen do najsitnijih detalja, brzo je razvio i ponudio franšizu. Koje uvjete trebaju ispuniti potencijalni franšizni partneri Tunaholica?
 

Kada se pojavio, svima je bilo jasno da je gradu nedostajalo jedno ovakvo mjesto. Fish bar Tunaholic, otvoren 2020. u Poreču, od samog je početka bio prva gastro senzacija i privukao pozornost sugrađana, turista, medija. O Tunaholicu se pisalo da je „genijalno mjesto zbog kojeg se isplati doći do Poreča” te da treba biti uzor drugim ugostiteljima, budući da bi, „tako nešto trebalo biti u svakom mjestu na Jadranu” – prenosili su hrvatski mediji.

Iako su ih prve reakcije u određenoj mjeri i iznenadile, obitelj Finderle, koja stoji iza Tunaholica, kaže da se u njihovoj „formuli uspjeha“ ne krije neka velika tajna, već da je sve proizvod ljubavi, znanja, iskustva, ali i potrebe. – Primjetili smo da su u našem gradu ljudi uglavnom mogli pojesti specijalitete od ribe samo ako sjednu u restoran. Nije bilo mjesta gdje bi se, recimo, srdele, girice ili riblji burgeri mogli pojesti, onako, „s nogu“ – objašnjava Vesna Janko Finderle što su zapazili te što ih je uvjerilo da trebaju razmisliti o pokretanju street food koncepta.

Godinama smo se, naime, pitali i zašto se na svakom uglu može kupiti mesni burger, a ne može riblji burger, iako su podjednako dobri. Uz to, koncept street food-a toliko je popularan u svijetu i postoji na svakom koraku, dok je kod nas rijetka pojava. Pri tom, ne treba posebno naglašavati kako bi na ovom području riba trebala biti na vrhu našeg menija – ukazuje Janko Finderle na sve okolnosti koje su ubrzale pokretanje Tunaholica.

Moglo bi se, s druge strane, reći da je otvaranje fish bara i ulazak u područje gastronomije bio logičan slijed događaja u povijesti obitelji Finderle. Ne samo što imaju više od 29 godina iskustva u lovu ribe na Jadranu, već i u hobi ribarenju i turizmu, budući da za turiste, željne avanture, organiziraju fishing charter, lov na tune i rekreativni ribolov. – Kada smo odlučili podići ribarenje na višu razinu te svoje doživljaje i iskustva podijeliti s gostima, ideja o fish baru, koja nas je opsjedala gotovo deset godina, konačno je došla na red – potvrđuje vlasnik Tunaholica Patrik Finderle, koji je u ovoj priči zaslužan i za osmišljavanje menija, kao i pripremu svih delicija od ribe.

Originalno i jednostavno

Osnovna odlika našeg menija je jednostavnost – ističe Vesna Janko Finderle. – Riba i morski plodovi su baza, a jela su napravljena na jednostavan i inovativan način. Usmjerili smo se na čisti užitak mora i jednostavnost na tanjuru – obroke koji se mogu jesti i dok šetate, grickajući ribice iz Tunaholic korneta – objašnjava ona.

Tunaholic je sada već nadaleko poznat po svojim burgerima od tune, sabljarke, morskog psa, sardela, lososa – koji su osmišljeni u blažoj, ali i ljutoj verziji. Prepoznaje se i po fish&chips ponudi pohanih sardela, lignji, morskog psa, a mogu se kupiti i salate u više verzija, s ispečenom tunom te mariniranim i slanim sardelama. Nedavno su uveli i jelo s tunom i rižom bez glutena te još jedan novitet – salatu od folpi.

Foto: Riba i morski plodovi su baza, a jela su napravljena na jednostavan i inovativan način

Pored svih delicija, mušterijama pažnju privlače i vrlo zanimljiva imena jela: burger od sardela je Peškera, losos burger Parentino, shark burger Predol, pohane srdele Maximus, girice Decumanus, lignje Giostra, kozice Euphrasiana, morski pas Marafor, riblji mix Rivetta, desert Pusterla, Pjat Sv. Eleuterij... – Kod nas nećete čuti riječ burger ili morski pas – naručuje se Marafor, Pusterla, Rivetta, na što smo izuzetno ponosni – kaže Vesna. – Sva jela smo osmislili sami, a nazive smo davali po starim ulicama, kvartovima i nekim značajnim događanjima Poreča. Pokušali smo spojiti povijest, kulturu i gastro ponudu grada. Konzultirali smo i ravnateljicu Zavičajnog muzeja Poreštine za par savjeta oko naziva i, eto, nismo pogriješili! – pojašnjava Vesna Janko Finderle.

Franšiza otvara put ka drugim tržištima

Tunaholic, međutim, nije običan fish bar, naglašava naša sugovornica. – To je priča osmišljena do najsitnijih detalja: od pripreme i naziva jela, preko ambalaže i pakiranja, sve do dizajna objekta – kaže ona. Upravo kao koncept koji je u potpunosti uređen i „zaokružen“ u svakom svom segmentu, Tunaholic je bio idealan za razvoj franšize. Vlasnici koncepta, međutim, ne kriju da su na tu odluku u velikoj mjeri utjecali i stalni upiti gostiju. – Kada ne bi smiješno zvučalo, rekli bismo da je franšiza birala nas – kaže kroz smijeh Vesna. – Naime, odmah nakon otvaranja gosti su nas počeli propitkivati imamo li Tunaholic i u njihovom gradu, čija je ovo franšiza te gdje se još nalazimo... – prisjeća se ona.

Pošto su od samog početka imali zaštićen brend, vrlo su brzo, samo šest mjeseci od otvaranja, kontaktirali franšiznog savjetnika Andriju Čolaka, koji im je pomogao proći kroz sve važne faze i postupke kako bi na kraju mogli ponuditi franšizu Tunaholica i drugim poduzetnicima zainteresiranim za vođenje jednog ovakvog gastro koncepta. – Mi smo počeli raditi 2020, a prva franšiza je otvorena već sljedeće godinu u Rovinju. Pregovori su bili u tijeku i za još par lokacija, za Rijeku i Budimpeštu, a upiti nam svakodnevno stižu i za druge gradove iz Hrvatske, ali i van domaćeg tržišta. Da nije ova situacija s pandemijom kočnica, vjerovatno bi već bile i te lokacije realizirane – kaže Vesna Janko Finderle.

Foto: „Tunaholic nije običan fish bar. To je priča osmišljena do najsitnijih detalja: od pripreme i naziva jela, preko ambalaže i pakiranja, sve do dizajna objekta.“

Iako se zainteresirani javljaju sa svih strana, naša sugovornica kaže da pomno biraju franšizne partnere ta da se ne žele zaletati u nove projekte koji mogu donijeti nesigurnost objema stranama u ovoj suradnji. – Iz tog smo razloga definirali jasne kriterije i uvjete koje potencijalni primatelji Tunaholic franšize trebaju ispuniti prije bilo kakvog ozbiljnog dogovaranja. Tiskali smo i franšiznu brošuru kako bismo odmah u startu olakšali svima koji su zainteresirani za našu franšizu – pojašnjava ona.

Među poželjnim osobinama i vještinama, koje bi budući primatelj franšize trebao imati, navode se poduzetnički duh, kao i iskustvo u bavljanju ugostiteljstvom, ali i u prodaji, marketingu ili menadžmentu. Također, podrazumijeva se da primatelj može osigurati početni kapital te da u ovaj posao uđe s puno volje i entuzijazma. – Nama, kao davateljima franšize, jako je važno da budući partneri ulože ljubav, trud i inovativnost u ovu priču – ističe Vesna Janko Finderle.

Partneri računaju na punu podršku

Kao i kod svih pažljivo ustrojenih franšiznih sustava, i Tunaholic svojim budućim partnerima osigurava prijenos know-how-a i svih elemenata brenda. – Iznimnom pažnjom odabrane sirovine i recepture, upotreba svježih namirnica, poseban način pripreme jela, pažnja na adekvatnoj i personaliziranoj ambalaži sve je to garancija za uspješnost samog brenda – podsjeća Vesna na što primatelji franšize mogu računati jednom kad počnu raditi pod brendom Tunaholica.

Tim davatelja franšize će, podsjeća ona, pratiti kompletan proces, od trenutka potpisa ugovora pa do realizacije, kako bi parteru prenijeli sva stečena iskustva i sistematizirana znanja potrebna za pokretanje i uspješno vođenje posla. Podrška davatelja, stoga, uključuje: odobravanje lokacije za bar, savjetovanje prilikom uređenja objekta i pribavljanje opreme, edukaciju partnera o operativnim procedurama i obuku njegovih zaposlenika o pripremi i prezentaciji proizvoda. Također, asistirat će primatelju franšize i pri izvođenju građevinskih radova u objektu, organizaciji i ugovaranju s dobavljačima, kao i otvaranju lokala.

Pored toga, sve informacije vezane uz posao, standarde brenda, politike i procedure vezane uz hranu primatelj će dobiti i u obliku Operativnog priručnika, a na raspolaganju će imati i planski odrađenu godišnju marketinšku strategiju, sa svim smjernicama za prisustvo na društvenim mrežama.

Budući primatelj franšize ne mora nužno biti angažiran na svim poslovima u Tunaholicu, ali se očekuje da je upućen u sve aspekte poslovanja. – Naravno, uvijek je lijepo kada je vlasnik franšize, pa tako i primatelj franšize, uključen u svaki segment u vođenju Tunaholica, od nabave do pripreme. Međutim, svjesni smo da nekada to iziskuje puno truda i vremena, tako da će i primatelj franšize i njegovi kuhari proći temeljnu obuku, kako bi sve odlično funkcioniralo te naša jela nastavila biti prepoznatljiva i kvalitetna – pojašnjava Vesna i dodaje da je za nesmetan rad bara potrebno zaposliti pet do šest djelatnika – od toga, tri-četiri  kuhara i dva konobara.

Foto: „Iznimnom pažnjom odabrane sirovine i recepture, upotreba svježih namirnica, poseban način pripreme jela, pažnja na adekvatnoj i personaliziranoj ambalaži – garancija je za uspješnost brenda.

Obuka se najprije organizira u prostoru davatelja, a potom na franšiznoj lokaciji. Edukacija i trening trebali bi, po planu, trajati oko tjedan dana, međutim, trajat će dok god ne uvide spremnost primatelja i njegovih zaposlenika, ističe Vesna Janko Finderle.

Kako se radi o konceptu vezanom za hranu, „osjetljivu“ robu o kojoj posebno treba voditi računa, nabava namirnica i ostale robe je specificirana te, u dogovoru s primateljem franšize, postoje različite opcije. – Primatelj može nabavalji robu na istom mjestu kao i mi, ali također i preko veledobavljača sa svog područja. Naravno, ambalaža je ista, personalizirana logom Tunaholica, namirnice su iste. Ukoliko na lokalnom tržištu primatelja nisu pristupačne neke namirnice, postoji i opcija nabave u dogovoru s ribarskom zadrugom – pojašnjava Vesna Janko Finderle.

Prepoznatljiv u svakom pogledu

Idealna lokacija za fish bar Tunaholic može biti strogi centar starog grada ili turistički dio grada, a poželjno je da objekt bude direktno povezan s ulicom, sugerira naša sugovornica. Međutim, dodaje ona, ako se radi o velikom gradu, postoji i opcija otvaranja objekta u shopping centru. Optimalna kvadratura objekta je od 20 do 40 kvadrata.

Kako je Tunaholic prepoznatljiv i jedinstven i u dizajnerskom i arhitektonskom smislu, franšizni lokali će biti unificirani što se tiče dizajna interijera, vizuala, marketinga, a u tom djelu, primatelj će svakako imati našu podršku – kaže Janko Finderle.

Koliko će primtelj investirati i opremanje i uređenje objekta po standardima franšize, ovisi najviše o veličini objekta i taj bi trošak trebao iznositi između 50.000 i 80.000 eura. U početnu investiciju, međutim, treba uključiti i iznos za ulaznu franšiznu nakandu od 10.000 eura. Kad pokrene posao, primatelj će izdvajati i za redovitu franšiznu naknadu (royalty fee – 6,5%), kao i za marketing tantijem te oglašavanje na lokanom tržištu, ali ti iznosi nisu unaprijed definirani.

Dobro došli u franšiznu obitelj!

Pored toga što je franšizing način na koji vlastiti posao mogu voditi pod provjerenim brendom, potencijalne primatelje franšize trebala bi privući i činjenica da će tijekom poslovanja uvijek moći da računaju na pomoć i podršku davatelja franšize, smatra naša sugovornica. – U franšiznoj suradnji, partneri ostvaruju povrat na uložena sredstva puno brže nego što bi to ostvarili pokrećući potpuno novi posao sa nepoznatim brendom. Naši partneri, na primjer, osim što dobivaju testirani poslovni koncept unutar kojeg se većina troškova može precizno predvidjeti na samome početku, profitiraju i od kolektivne kupovne moći Tunaholica – navodi Vesna Janko Finderle dobre strane suradnje.  

Vjerujemo da je franšiza dobar odgovor našem poslovanju, te vjerujemo da će se tržište širiti za opcije street food-a u Hrvatskoj i šire. Mislimo da na tržištu ima dovoljno mjesta za sve, te da je zdrava konkurencija uvijek dobra – kaže Vesna Janko Finderle.


Popularno na forumu