Kako do čuvenog branda? / Poljska tvrtka AmRest primatelj je master franšize branda Pizza Hut te ima pravo prodavati pojedinačne franšize i tako širiti lanac u zemljama Centralne Europe – uključujući tržišta Hrvatske, Slovenije i Srbije
Utorak
05.01.2021
Pizza Hut nastavlja širenje u Centralnoj i Istočnoj Europi – traži primatelje franšize koji bi željeli otvoriti i voditi više restorana. Koliko treba uložiti u ovu međunarodnu franšizu?
 

U ovom trenutku u Europi pod brandom Pizza Hut posluje 231 primatelj franšize, a restorani se za sada mogu naći u Njemačkoj, Francuskoj, Rusiji, Armeniji, Azerbejdžanu, Poljskoj, Češkoj, Mađarskoj, Slovačkoj. Jedini operator i primatelj master franšize branda Pizza Hut za tržišta Centralne i Istočne Europe poljska je tvrtka AmRest. Ona je, naime, 2016. potpisala ugovor i preuzela obvezu prodavati pojedinačne franšize te tako razvijati mrežu restorana u regiji Centralne i Istočne Europe. Razvojni planovi uključuju i zemlje ove regije – Hrvatsku, Sloveniju i Srbiju. 

U Poljskoj je prodaja pojedinačnih franšiznih licenci počela tek odnedavno – prvi je franšizni restoran otvoren 2020, pored toga što sama tvrtka AmRest na tržištu Poljske upravlja mrežom od 152 Pizza Hut restorana.

Pandemija nije promijenila naše planove širenja, niti u Poljskoj, niti u drugim dijelovima Europe. Intenzivno regrutujemo nove franšizne partnere, optimiziramo poslovni model te planiramo otvaranje više objekata – uvjerava Damian Rybak, globalni direktor franšiznog poslovanja u Pizza Hutu. – Procjenjujemo da samo u Poljskoj ima potencijala za još najmanje 250 restorana – kaže Rybak.

Kako do franšize?

Prema najnovijim planovima, Pizza Hut cilja na gradove s više od 70.000 stanovnika. Idealne lokacije za restoran su neovisni objekti  površine 100 m2, ali nisu isključuje ni lokacije u okviru trgovačkih centara.

Što se idealnih primatelja franšize tiče, tražimo partnere koji će, u doglednoj budućnosti, imati potencijala da otvore i vode veći broj restorana – naglašava Damian Rybak.

U pokretanje Pizza Huta treba uložiti najmanje 125.000 dolara. Ulazna franšizna naknada iznosi 26.700 dolara, dok je mjesečna naknada 6% od prodaje, koliko iznosi i naknada za marketing.

S druge srane, mi nudimo rješenja za sve opcije – i u slučaju da partner otvara restoran u novom objektu i u slučaju da postojeći restoran „prevodi u franšizu“. Ako je riječ o izgradnji i uređenju novog objekta, nudimo niz usluga podrške. Lokal možemo i sami pripremiti, a potom ga prepustiti primatelju franšize ili pružiti podršku prilikom gradnje. Odluka je na partneru – dodaje Rybak.

Garantiramo intenzivnu obuku i prijenos celokupnog know-how-a, kontinuiranu podršku i coaching po svim ključnim pitanjima poslovanja i marketinga. Pružit ćemo i sve digitalne alate koji su danas neophodni za uspješno upravljanje prodajom i poslovanjem – navodi Rybak.

Ostati u igri

Kako naglašava naš sugovornik, pandemija je ubrzala određene procese. Među njima, najviše se radi na digitalizaciji i usluzi kućne dostave.

– Ugostitelji koji su razvili i modernizirali postupak naručivanja online i usluge kućne dostave te preuzimanja obroka na licu mjesta, imaju veće šanse za brži rast poslovanja – smatra Damian Rybak. – Danas su ove usluge presudne ne samo za rast, već i za održavanje pozicije na vrlo konkurentnom tržištu, koje se trenutno suočava s ozbiljnim ograničenjima. Tijekom perioda pandemije bili smo spremni prihvatiti ogroman broj narudžbi, zadržavajući pritom sve sigurnosne i higijenske standarde. Trenutno 100 restorana Pizza Huta u Poljskoj nudi uslugu dostave. Vidimo da je to najbrže rastući dio tržišta – naglašava Rybak.


Damian Rybak, globalni direktor franšiznog poslovanja u Pizza Hutu / „Garantiramo intenzivnu obuku i prijenos cjelokupnog know-how-a, kontinuiranu podršku te coaching po svim ključnim pitanjima poslovanja i marketinga.“

Popularno na forumu