Pizzerije za poduzetne
U ovom trenutku u Europi pod brandom Pizza Hut posluje 231 primatelj franšize, a restorani se za sada mogu naći u Njemačkoj, Francuskoj, Rusiji, Armeniji, Azerbejdžanu, Poljskoj, Češkoj, Mađarskoj, Slovačkoj. Jedini operator i primatelj master franšize branda Pizza Hut za tržišta Centralne i Istočne Europe poljska je tvrtka AmRest. Ona je, naime, 2016. potpisala ugovor i preuzela obvezu prodavati pojedinačne franšize te tako razvijati mrežu restorana u regiji Centralne i Istočne Europe. Razvojni planovi uključuju i zemlje ove regije – Hrvatsku, Sloveniju i Srbiju.
U Poljskoj je prodaja pojedinačnih franšiznih licenci počela tek odnedavno – prvi je franšizni restoran otvoren 2020, pored toga što sama tvrtka AmRest na tržištu Poljske upravlja mrežom od 152 Pizza Hut restorana.
– Pandemija nije promijenila naše planove širenja, niti u Poljskoj, niti u drugim dijelovima Europe. Intenzivno regrutujemo nove franšizne partnere, optimiziramo poslovni model te planiramo otvaranje više objekata – uvjerava Damian Rybak, globalni direktor franšiznog poslovanja u Pizza Hutu. – Procjenjujemo da samo u Poljskoj ima potencijala za još najmanje 250 restorana – kaže Rybak.
Kako do franšize?
Prema najnovijim planovima, Pizza Hut cilja na gradove s više od 70.000 stanovnika. Idealne lokacije za restoran su neovisni objekti površine 100 m2, ali nisu isključuje ni lokacije u okviru trgovačkih centara.
– Što se idealnih primatelja franšize tiče, tražimo partnere koji će, u doglednoj budućnosti, imati potencijala da otvore i vode veći broj restorana – naglašava Damian Rybak.
U pokretanje Pizza Huta treba uložiti najmanje 125.000 dolara. Ulazna franšizna naknada iznosi 26.700 dolara, dok je mjesečna naknada 6% od prodaje, koliko iznosi i naknada za marketing.
– S druge srane, mi nudimo rješenja za sve opcije – i u slučaju da partner otvara restoran u novom objektu i u slučaju da postojeći restoran „prevodi u franšizu“. Ako je riječ o izgradnji i uređenju novog objekta, nudimo niz usluga podrške. Lokal možemo i sami pripremiti, a potom ga prepustiti primatelju franšize ili pružiti podršku prilikom gradnje. Odluka je na partneru – dodaje Rybak.
– Garantiramo intenzivnu obuku i prijenos celokupnog know-how-a, kontinuiranu podršku i coaching po svim ključnim pitanjima poslovanja i marketinga. Pružit ćemo i sve digitalne alate koji su danas neophodni za uspješno upravljanje prodajom i poslovanjem – navodi Rybak.
Ostati u igri
Kako naglašava naš sugovornik, pandemija je ubrzala određene procese. Među njima, najviše se radi na digitalizaciji i usluzi kućne dostave.
– Ugostitelji koji su razvili i modernizirali postupak naručivanja online i usluge kućne dostave te preuzimanja obroka na licu mjesta, imaju veće šanse za brži rast poslovanja – smatra Damian Rybak. – Danas su ove usluge presudne ne samo za rast, već i za održavanje pozicije na vrlo konkurentnom tržištu, koje se trenutno suočava s ozbiljnim ograničenjima. Tijekom perioda pandemije bili smo spremni prihvatiti ogroman broj narudžbi, zadržavajući pritom sve sigurnosne i higijenske standarde. Trenutno 100 restorana Pizza Huta u Poljskoj nudi uslugu dostave. Vidimo da je to najbrže rastući dio tržišta – naglašava Rybak.

pročitajte članke

Fine Food, proizvođač peciva, drugih pekarskih proizvoda i poslastica i vlasnik 12 objekata u Sarajevu u kojima se ti proizvodi prodaju, odnedavno nudi franšizu u regionu, ali i zemljama EU. U svojoj mreži imaju već dve franšizne jedinice.
Priča o „Jeti fritulama“ iz Makarske dobar je primjer kako se od malog obiteljskog biznisa može napraviti franšiza. Kako se gradio ovaj koncept, što je potrebno za profitabilno poslovanje i tko bi bili poželjni primatelji franšize?
Lanac Surf'n'Fries, poznat po pomfritu, neobičnim umacima i originalnoj ambalaži, ulazi na jedno od najzahtjevnijih tržišta – američko. Kako su tekle pripreme i kakve su realne mogućnosti za razvoj, otkriva Andrija Čolak
Alessandro Lazzaroni, primatelj master franšize branda Domino's za tržište Italije, otkriva kako izgleda razvijati mrežu američkih pizzerija u zemlji koja je – „izmislila“ pizzu
Lanac obiteljskih restorana iz Latvije, Steiku Haoss, planira se proširiti izvan granica domaćeg tržišta. Franšiza se nudi i poduzetnicima iz ove regije.
Najčitanije

Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirne šalove. Potražnja je i tijekom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da na javnim mestima usta i nos budu pokriveni.
– Mislili smo da ćemo u ovaj posao barem jedno vrijeme morati dodatno ulagati novac. Srećom, to se dosad nije dogodilo! – kaže Maja Bohosiewicz, poznata poljska glumica, koja je prije nekoliko godina sa zaručnikom u Varšavi otvorila luksuznu cvjećarnicu Flower Store
ProfitApp International, vlasnik istoimene aplikacije koja se temelji na programu lojalnosti, povezujući tvrtke iz različitih industrija i kupce, prva je crnogorska franšiza koja je započela širenje u regiji.
Kad kupuju franšizu, poduzetnici računaju da će u zamjenu za dio samostalnosti lakše i uspješnije pokrenuti i voditi biznis. Koje su dobre, a koje manje atraktivne strane ovog poslovnog modela?
Razmišljate o širenju poslovanja davanjem franšize? Pitate se što je potrebno za izgradnju stabilnog franšiznog sustava? Za početak – tim koji će se ovim zadatkom baviti.