Aplikacijom do profita / Korisnici besplatno preuzimaju aplikaciju ProfitApp koju koriste prilikom kupnje proizvoda ili usluga različitih tvrtki (akceptanti ProfitApp-a) i za svaku takvu kupnju odmah dobivaju povrat novca kao nagradu za lojalnost
Srijeda
04.11.2020
Koji su poslovni ciljevi ProfitAppa, koja su tržišta otvorili, kakav profil primatelja franšize traže i što očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer tvrtke Marko Mirović
 

Krajem 2017. godine u Crnoj Gori pojavila se mobilna aplikacija ProfitApp – inovativan program lojalnosti koji je povezao razne tvrtke (akceptante ProfitAppa) sa širokom bazom korisnika, kupaca i klijenata, pružajući i jednima i drugima niz pogodnosti. S konstantnim porastom broja korisnika i tvrtki-akceptanata na domaćem tržištu, vrlo su brzo došli u priliku ponuditi svoj biznis model i drugim poduzetnim ljudima koji bi ovaj posao razvijali putem franšize. Već u sljedećoj fazi, ProfitApp je postao jedna od prvih, ako ne i prva, crnogorska franšiza koja je započela međunarodnu ekspanziju. Razlozi za uspjeh zasigurno leže u kvaliteti i univerzalnosti same aplikacije, ali i u poticajnom franšiznom paketu, dobro osmišljenom poslovnom modelu i sveobuhvatnoj podršci davatelja franšize. Što su do sada postigli, kako ide razvoj mreže franšiznih partnera te što ih još očekuje, za Franchising portale govori Marko Mirović, franšizni menadžer tvrtke ProfitApp.

Posljednji smo put razgovarali o ProfitAppu prije gotovo godinu dana. U međuvremenu se puno toga promijenilo. ProfitApp se može koristiti u nekoliko zemalja. Koji su vaši poslovni ciljevi?

Da, puno se toga promijenilo u ProfitAppu i oko nas. Puno smo radili na razvoju sustava. Korisnicima i partnerima želimo pružiti aplikaciju koja je jednostavna za upotrebu i pruža razne pogodnosti. A to nije tako jednostavno. Ipak, ciljevi su nam prilično visoki. Proširili smo se na nova tržišta. Nove su se funkcije dobro pokazale i dok razgovaramo o ovome, u Crnoj Gori je preko 33.000 korisnika ili 5% stanovništva već prihvatilo ProfitApp. Uz povećanje broja korisnika i partnera na postojećim, otvaramo i nova tržišta. Proširili smo se na Srbiju i Bosnu i Hercegovinu. Drago mi je što mogu reći da će aplikacija biti dostupna korisnicima i na tržištima Hrvatske, Slovenije i Albanije u prvom tromjesečju 2021. Pored ovih zemalja, sljedeće godine nastavit ćemo se širiti u ostatku Europe.

Uz sve navedeno, ProfitApp razvija i mrežu franšiznih partnera. Zašto ste se odlučili za ovaj vid poslovanja?

Točno, ProfitApp nudi primateljima franšize priliku za razvijati vlastiti biznis u okviru našeg sustava. Mi smo se odlučili za ovaj poslovni model iz nekoliko razloga. Prije svega, želimo imati pouzdane partnere koji vrlo dobro poznaju svoja lokalna tržišta, jer će tako brže i učinkovitije razviti mrežu korisnika i partnerskih tvrtki. S druge strane, omogućavamo franšiznim partnerima da ne započinju posao od nule, već im dajemo brand, standardiziranu uslugu, dokazani sustav i marketing. U vrijeme kada su rizici za pokretanje biznisa povećani, započinjanje s već izgrađenim poslovnim modelom puno znači.

Koji ste model širenja usvojili na novim tržištima?

Naš sustav franšize ima dvije razine – nacionalnu i lokalnu. Nacionalna razina je master franšiza koja se dodjeljuje za određenu državu i predstavlja tehničko-logističku centralu u toj zemlji. Ovo je vrlo važno jer na ovaj način na svakom tržištu imamo tim koji pruža stalnu podršku lokalnim franšiznim partnerima. Na lokalnoj razini, franšize se dodjeljuju na temelju teritorija grada, skupine gradova ili regije. Ova lokalna, ili pojedinačna, franšiza je ekskluzivna, što znači da franšizni partner jedini može razvijati ProfitApp na svom teritoriju.

Kakav se „profil“ primatelja franšize traži?

Jednostavno rečeno, naši primatelji franšize su poduzetnici. Kada predstavljamo iskustva naših uspješnih primatelja franšize, volimo naglasiti da iza tako dobrih rezultata stoji ozbiljan rad i predanost. Zato su naši franšizni partneri uglavnom ljudi koji su imali ili već imaju vlastiti biznis i žele pokrenuti nešto novo, s manje rizika i velikim potencijalom za rast. Dobra povezanost na teritoriju za koji se traži franšiza također je ključ uspjeha. Mi pružamo podršku i dokazani sustav, a franšizni partner razvija svoj biznis i na kraju, sve ovisi o njemu.

Radujemo se budućoj suradnji s poduzetnicima iz Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Slovenije, s kojima smo sada u intenzivnim pregovorima za lokalne franšize.

Ključni pokazatelj uspjeha bilo koje franšize je povrat ulaganja. Kakva su vaša iskustva?

Budući da sam ja u ovaj biznis došao iz sektora investicija vezanih za turizam i nekretnine, gdje povrat ulaganja traje nekoliko godina, iznenadio sam se kada sam vidio period povrata za lokalnu franšizu. Dva puta smo u Crnoj Gori imali slučajeve u kojima je početno ulaganje u franšizu vraćeno u roku od godinu dana. Ovo je rezultat dobro uspostavljenog sustava, ali i velikog rada primatelja franšize. Kao što sam već spomenuo, iako se čini lako, za postizanje dobrih rezultata potreban je ozbiljan rad. Primatelj franšize dobiva sustav, a onda o njegovom radu ovisi koliko će uspješno razviti biznis.

Sve se aplikacije neprestano mijenjaju i poboljšavaju. Što očekivati ​​od ProfitAppa?

Živimo u vremenu brzih promjena te se tako i naša aplikacija mijenja i napreduje. Neprestano radimo na uvođenju novih funkcionalnosti za korisnike i na poboljšanju korisničkog iskustva. Također, razvijamo nove značajke koje su povoljne za partnerske tvrtke i primatelje franšize. Stalno osluškujemo tržište i prilagođavamo se onome što je važno korisnicima i partnerima. Korisnici iz bilo koje zemlje u kojoj postoji ProfitApp sada mogu koristiti aplikaciju i ostvarivati benefite u drugim zemljama, bez dodatnih troškova. Dakle, ako netko iz vaše zemlje dođe u Crnu Goru na odmor, može koristiti aplikaciju za vrijeme odmora, ostvariti povrat novca, ali i trošiti ono što je prikupljeno na aplikaciji. Što se tiče novih ažuriranja, najvažnije će biti povezivanje ProfitAppa s bankovnim računima i platnim karticama. Ovo znači da će korisnici lako moći „dopuniti“ stanje na aplikaciji kako bi plaćali kod naših akceptanata. U vrijeme pandemije, dobit ćemo cjelovit sustav za beskontaktno plaćanje i povrat novca.

Što su sljedeći koraci i ciljevi?

Uz stalni razvoj aplikacije i zadovoljstvo korisnika i partnera, siguran sam da će ProfitApp iz regionalnog prerasti u globalni sustav. Iduće godine nastavit ćemo širenje koje smo uspješno započeli tijekom 2020. Imat ćemo pristup ogromnom tržištu na kojem neće postojati državne granice za ProfitApp. Ukratko, moja biznis prognoza je da će ProfitApp postati aplikacija koja će se koristiti na globalnoj razini i koja će utjecati na trendove na tržištu.


Marko Mirović, franšizni menadžer tvrtke ProfitApp / „Uz stalni razvoj aplikacije i zadovoljstvo korisnika i partnera, siguran sam da će ProfitApp iz regionalnog prerasti u globalni sustav. Iduće godine nastavit ćemo širenje koje smo uspješno započeli tijekom 2020. Imat ćemo pristup ogromnom tržištu na kojem neće postojati državne granice za ProfitApp.“

Popularno na forumu