Biznis pogodan i za recesiju

Marcin Tchórzewski / „Vidimo da digitalizacija u tvrtkama hvata maha, jer je koronavirus primorao mnoge tvrtke i biznise da ponude svoje usluge online. U ovom procesu, raste i potreba za većim brojem IT stručnjaka, kojih, međutim, nije bilo dovoljno na tržištu ni u periodu prije krize.“
Period izvanrednih mjera može biti pravo vrijeme za planiranje novih ulaganja. Predstavljamo vam biznis koji može biti vrlo uspješan u razdoblju nakon krize.
 

Pandemija je ostavila značajan trag na našu društvenu i ekonomsku stvarnost, a sada je gotovo sigurno da će ti utjecaji potrajati. Tijekom svih kriza, franšizno poslovanje – kao model poslovne suradnje – obično privlači veću pažnju poslovne javnosti. Iz nekoliko razloga: s jedne strane, tijekom i nakon krize, gube se prednosti zapošljavanja i stalnog radnog odnosa – a to su sigurnost i izvjesnost. Stoga, neizvjesnost i nesigurnost rastu s krizom, kao i stopa nezaposlenosti. S druge strane, franšizing je takav model poduzetništva koji omogućava da se „sudbina uzme u svoje ruke“ i pokrene vlastiti posao, dok, u isto vrijeme, taj proces postaje manje rizičan, budući da je poduzetništvo samo po sebi rizično. Velika globalna financijska i ekonomska kriza koja je zadesila svijet u posljednjem desetljeću upravo je potvrdila ovu tezu. Dok se veći dio gospodarstva borio za opstanak, praćen općim padom BDP-a, tržište franšiza je raslo – i u broju franšiza koje se nude, i u broju poduzetnika koji su pristupali franšiznim sustavima. Samim tim, rastao je i broj franšiznih poslovnica.

Velika je šansa da će i u ovoj situaciji mnogi ljudi razmišljati o pokretanju vlastitog biznisa, a posebno da će to učiniti kupnjom franšize – nekog od koncepata koji su se dokazali na tržištu. Koji bi to biznis, pak, mogao biti posebno zanimljiv i profitabilan u razdoblju nakon epidemiološke krize?

Vrijeme je za nove vještine

Veliki dio društva je zbog pandemije koronavirusa morao organizirati život na nov način, kako u privatnom tako i u poslovnom svijetu. Internet je nesumnjivo postao odgovor na izolaciju kao prvu posljedicu krize, a mnoge su aktivnosti preselile upravo na internet. Od posla, preko kupnje, pa do zabave. Mnogi su od nas iskoristili krizno vrijeme ne samo da bi se prilagodili ovoj stvarnosti, već i da bi unaprijedili razne osobne i profesionalne vještine, najčešće putem online tečajeva i treninga, koji su procvali tijekom krize. Pohađajući tečajeve na daljinu, tisuće su ljudi naučile raditi jogu, naučile plesati, pjevati ili svirati neki instrument. Međutim, postoji područje koje može postati atraktivnije od ostalih, a to je područje profesionalne obuke i tečajeva. Upravo nam to područje edukacije omogućava stjecanje novih vještina i kvalifikacija potrebnih za novu stvarnost, posebice one povezane s digitalnim svijetom.

Popularnost takvih obuka rezultat je dva ključna faktora. Prvo, vjerojatnoća gubitka postojećeg posla znatno se povećava u ovakvim vremenima, a mnogi se odluče prekvalificirati kako bi osigurali novi posao. Drugo, vidimo da digitalizacija u tvrtkama hvata maha, jer je koronavirus primorao mnoge tvrtke i biznise da ponude svoje usluge online. U ovom procesu, raste i potreba za većim brojem IT stručnjaka, kojih, međutim, nije bilo dovoljno na tržištu ni u periodu prije krize – objašnjava Marcin Tchórzewski, glavni izvršni direktor (CEO) firme Coders Lab, najveće IT škole u regiji Centralne i Istočne Europe. 

Procjenjuje se da će ukupna vrijednost svjetskog tržišta digitalne tehnološke edukacije (koje uključuje EdTech ili inovativne edukativne tvrtke) premašiti 250 milijardi USD u 2020. godini. Vrlo je moguće da pandemija neće nestati tek tako, već da će potrajati te da će gospodarstvo i tvrtke primorati na digitalni razvoj i prilagodbu. O ovom trendu svjedoči i časopis Forbes, u svojim najnovijim publikacijama. Naime, ovaj medij pitao je čitatelje svojih internetskih publikacija koje će industrije biti hit u franšiznom poslovanju do kraja 2020. godine.

Iako je segment obuke koja se odvija na YouTubeu ili drugim sličnim platformama za masovnu edukaciju značajno porastao, obuka koja ima „osobnu“ komponentu, koja se temelji na kontaktu s predavačem, nastavit će dominirati tržištem. Bez obzira na svu umjetnu inteligenciju koja sve više prati „masovne“ obuke, ipak će se edukatori koji rade „jedan na jedan" ili s manjim grupama polaznika suočiti s povećanom potražnjom. Smatram da će upravo zbog toga ovakva obuka, koja kombinira direktnu i online edukaciju – imati dugoročnu perspektivu i veće šanse za uspjeh – kaže John M. O'Connor, iz američke firme Career Pro Inc.

Licenca za obuku

Čini će, stoga, da će pristupanje edukativnim franšiznim sustavima koji nude ovakvu vrstu edukacije biti vrlo zanimljiva poslovna opcija u koju treba ulagati u narednom razdoblju. Intenzivni tečajevi programiranja, testiranja i digitalnog UX-a (user experience), koje nudi Coders Lab, uvelike se temelje na izravnom kontaktu predavača i studenata. Tijekom šest tjedana obuke, polaznici tečaja Coders Lab-a stječu vještine koje im omogućuju da lako započnu raditi kao junior programeri ili UX menadžeri.

Najvažnije je da polaznicima naših tečajeva ne treba velika priprema niti posebno iskustvo u IT-u da bi ih pohađali. Učinkovitost naših tečaja potvrđena je činjenicom da više od 80% naših polaznika pronalazi posao u područjima za koja traže IT vještine, i to u roku od najviše tri mjeseca nakon završetka obuke. Mi, sa svoje strane, značajno pomažemo u procesu pronalaženja novog posla, kroz unapređenje njihovih vještina pisanja CV-a, kroz niz webinara i izravnih treninga s osobama koje su specijalizirane za zapošljavanje – kaže Marcin Tchórzewski.

Coders Lab osnovan je 2013. godine u Poljskoj. Za sada je to jedini coding bootcamp, edukativni koncept na području IT vještina, koji nudi franšize partnerima u drugim zemljama. – Do sada smo uspješno uspostavili mrežu franšiza u Rumunjskoj i Indoneziji – napominje Tchórzewski.

Kao davatelj franšize, Coders Lab nudi isti model suradnje budućim i partnerima u drugim zemljama – nudi snažan brand, materijale za obuku, gotove marketinške alate poput web stranice, dokazani LMS (Learning Management System) te sustav upravljanja tečajevima. – Partneri Coders Laba imat će priliku iskoristiti naše veliko iskustvo i know-how u prodaji usluga krajnjim korisnicima i marketingu, koje im prenosimo kvalitetnom obukom – kaže Tchórzewski.

Važno je napomenuti da suradnja s Coders Labom uključuje teritorijalnu ekskluzivnost, što znači da u svakoj od zemalja traže samo jednog partnera, koji će biti ekskluzivni partner za cijelu zemlju.

Više o Coders Labu na linku: https://coderslab.pl/en/franchise/about-coderslab ili u Katalogu franšiza na Franchising portalima.


Coders Lab / Najveća IT škola u regionu Centralne i Istočne Europe