Uspostavljanje dobre prakse
Kada su 2018. pokrenuli program franšiznog razvoja, tvrtka Flash Europe postavila je jasan cilj – proširiti i ojačati svoju logističku mrežu diljem Europe, posebno u zemljama u kojima ne posluje izravno. Namjera je da to čine putem franšize – pronalaženjem odgovarajućih partnera na lokalnim tržištima, a to su, prema planu, pouzdane i ambiciozne tvrtke koje se već bave transportom i koje bi, sada kao primatelji Flash franšize, ponudile premium uslugu hitnog transporta na svom tržištu.
Franšizni je razvoj započet s Turskom, nastavio se u Rusiji, a odnedavno se, početkom 2020, popisu zemalja u kojima posluju Flash franšize priključuju i Bugarska i Slovenija.
– U prvih smo godinu dana franšiznu mrežu podigli do devetoro ljudi, u dvije zemlje, a do ovog trenutka, naša franšizna mreža pokriva četiri zemlje, dok pod brandom Flash djeluje 13 primatelja franšize i više od 35 njihovih zaposlenika – ističe Frank van Doorn, franšizni menadžer tvrtke Flash Europe.
Prva priznanja za primatelje franšize
U skladu s tradicijom koja krasi velike i dobro uspostavljene franšizne sustave, matična tvrtka Flash Europe uvela je od samog početka franšiznog poslovanja praksu godišnjeg okupljanja i nagrađivanja svojih partnera.
– Iako smo mi relativno mlad franšizni sustav koji se još uvijek razvija, smatrali smo da je važno uspostaviti ljestvicu kvalitete od samog početka, ali i ponuditi različite modele motivacije partnera. Svako zalaganje primatelja franšize bit će, stoga, prepoznato i vrednovano – objašnjava Van Doorn.
Tako je sredinom siječnja u Istanbulu održan prvi susret franšiznih partnera tvrtke Flash na kojem su dodijeljene prve nagrade za uspjeh i postignuća u dosadašnjem radu. – Mi smo, u stvari, spojili dvije lijepe prigode – pokretanje nove franšizne jedinice za područja Istanbula i Burse s dodjelom prvih priznanja – rekao je Van Doorn.
Hakan Ertemel, primatelj master franšize za teritorij Turske, koji je ujedno i primatelj pojedinačne franšize za gradove Istanbul i Bursa, proglašen je najboljim primateljem franšize za 2019. godinu. – Priznanje se dodjeljuje na temelju nekoliko kriterija – kaže Van Doorn. – Među njima su rast broja klijenata na području poslovanja, rast prometa, kvaliteta usluge prema krajnjem korisniku, kao i podrška u regrutiranju novih pojedinačnih primatelja franšiza, što je vrlo važno kada su primatelji master franšize u pitanju – objašnjava Van Doorn.
Uloge po mjeri najviših standarda usluge
Obveze mastera i pojedinačnih primatelja franšize donekle se razlikuju, podsjeća Van Doorn.
Pojedinačni primatelji Flash franšize, kako objašnjava Van Doorn, trebaju biti tvrtke koje se već bave transportom, koje imaju izgrađenu logistiku i bazu klijenata. Njihov će osnovni zadatak biti razviti posao na teritoriju koji im je dodijeljen – trebaju se obratiti svojim postojećim, ali i novim klijentima, razmotriti ima li potrebe za hitnim transportom te staviti klijentima do znanja da sada nude i premium uslugu hitnog transporta. Drugi, ujedno i ključni zadatak pojedinačnih primatelja Flash franšize, jeste obavljanje transporta –preuzeti na vrijeme pošiljku iz bilo kojeg dijela Europe, pratiti kretanje pošiljke te obaviti transport do odredišta.
– Naravno, mi zahtijevamo da partner održava najvišu razinu usluge kad dođe do preuzimanja i transporta, to je obvezno – kaže Van Doorn.
Primatelj se master franšize, s druge strane, ne mora baviti transportom – preuzimanjem i isporukom pošiljki, niti je zadužen za privlačenje i suradnju s klijentima, budući da je to zadatak primatelja pojedinačne franšize. Njegova je uloga, objašnjava Van Doorn, razvijati mrežu pojedinačnih primatelja franšize na teritoriju date države.
– To znači da je zadužen pronalaziti, integrirati te profesionalno usmjeravati pojedinačne primatelje franšize – kaže on. – Međutim, mi već imamo slučajeve u kojima je primatelj master franšize ujedno i primatelj pojedinačne franšize. Tako je u Turskoj i Bugarskoj. Koji će model biti primijenjen, ovisi o tržištu i partneru, ali je Flash, općenito, otvoren za sve vrste suradnje – dok god je partner u stanju postignuti i isporučiti najviše standarde kvalitete – kaže Van Doorn.
pročitajte članke
Koji su poslovni ciljevi ProfitAppa, koja su tržišta otvorili, kakav profil primatelja franšize traže i što očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer tvrtke Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri te koja su tržišta u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Da bi do zračne luke stigli lako i komforno, morali su pokrenuti vlastiti biznis. Tako je nastao GoOpti, tvrtka specijalizirana za putnički prijevoz, koja danas svoje usluge nudi u pet zemalja te namjerava franšiznu mrežu proširiti i izvan ove regije.
Flash Europe, europski lider u području profesionalnih usluga hitnog transporta, pokreće franšizni program u ovoj regiji. Tko može postati primatelj franšize i što se očekuje od partnera, otkriva franšizni menadžer Frank van Doorn
Flash, europski lider u pružanju profesionalnih usluga hitnog transporta, pokreće novi franšizni program. Cilj – proširenje mreže prijevoznika i partnera diljem Europe. Primatelje franšize traže i u zemljama ove regije.
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.