Rast Taco Bella u Rumunjskoj
Krajem 2019. Taco Bell obilježio je otvaranje svog 10. restorana u Rumunjskoj, koji se nalazi u sklopu trgovačkog centra VIVO! u Constanţi. Za razvoj mreže restorana popularnog američkog lanca brze hrane na ovom tržištu odgovorna je tvrtka Sphera Franchise Group, koja je ujedno primatelj master franšize Taco Bella za tržište Rumunjske.
Ugovor o master franšizi potpisan je prije dvije godine, a ova je tvrtka prvi restoran Taco Bella otvorila u listopadu 2017. u Bukureštu. Od tada su se pojavili novi restorani diljem Rumunjske – u Cluju, Sibiu, Temišvaru, Ploiestiu, Brašovu i sada u Constanţi.
– Dvije godine nakon ulaska na tržište Rumunjske, imamo lanac od 10 restorana u sedam velikih gradova. Također smo uspjeli izgraditi veliku bazu obožavatelja, dok potražnja za hranom nadahnutom meksičkom kuhinjom u Rumunjskoj i dalje raste – kaže Kostika Misaka, izvršni direktor Taco Bella u Rumunjskoj.
Sphera Franchise Group najveći je operater neformalnih restorana na rumunjskom tržištu – osim Taco Bella, ova je grupa i primatelj master franšiza za brandove KFC, Pizza Hut i Pizza Hut Delivery te je zadužena za poslovanje i širenje mreže tih restorana u Rumunjskoj.
Američki lanac Taco Bell trenutno broji gotovo 7.200 restorana koji opslužuju više od dvije milijarde ljudi godišnje. Najveći broj jedinica još uvijek ima na domaćem tržištu SAD-a (93% od ukupnog broja). Oko 500 restorana posluje na tržištima izvan Amerike. Kao i većina američkih lanaca brze hrane, Taco Bell se širi i kroz franšizu. Od europskih zemalja, restorani Taco Bella danas se mogu naći u Velikoj Britaniji, Nizozemskoj, Finskoj, Cipru, Španjolskoj i Rumunjskoj. Brand je u vlasništvu tvrtke YUM-a! Brands, koji također posjeduju franšizne brandove KFC i Pizza Hut.
pročitajte članke
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Tko ima želju obogatiti lokalno gastro tržište i pokrenuti uspješan brand ribljeg street food restorana – od sada može uzeti franšizu koncepta Fish Delish. Kakva se prilika nudi franšiznim partnerima?
Najčitanije
Poljska tvrtka Sweet Gallery do sada je isključivo razvijala biznise u području gastronomije. Sada ulazi u sektor turizma. Što je „Tiny House“ i kako se na ovom formatu može zaraditi?
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj