Spremni za Katowice?
Posljednjih pet godina, krajem ožujka, Katowice na jugu Poljske postaju „središte franšiznog zbivanja“, kada se i održava Regionalni sajam franšiza „Ideje za biznis“. U Međunarodnom kongresnom centru, franšizne će tvrtke i ove godine predstaviti svoje poslovne koncepte zainteresiranim kandidatima, potencijalnim primateljima franšize i investitorima, a posjetitelji će se moći upoznati s franšiznom ponudom tijekom 27. i 28. ožujka 2020. godine.
Osim velikog Sajma franšiza u Varšavi, koji se održava u listopadu, sajam u Katowicama jedan je od najvažnijih događaja posvećenih franšiznom poslovanju u regiji Središnje i Istočne Europe – i po broju izlagača i po broju posjetitelja. Iako u samom gradu živi oko 310.000 stanovnika, Katowicama gravitira oko 3,5 milijuna ljudi, tako da se svake godine na sajmu pojave i posjetitelji iz susjednih gradova (Wroclaw, Krakow, Rzeszow, Kielc, Lodz). Za oko 75 domaćih i međunarodnih izlagača (davatelja franšize), koliko ih se uobičajeno predstavi na sajmu, ovo je svakako značajan podatak.
– S točke gledišta davatelja franšize, izuzetno je važno pažljivo odabati budućeg primatelja franšize. Mi smo primijetili da na sajam u Katowice ne dolaze "slučajni prolaznici", već vrlo ozbiljni kandidati koji su zainteresirani za suradnju, koji žele kupiti franšizu te tako pokrenuti vlastiti biznis – podijelila je svoje iskustvo Monika Dąbrowska, predsjednica Poljske franšizne organizacije i direktorica McDonald'sa u Poljskoj.
Tijekom dva dana sajma bit će organizirani i obrazovni forumi, koje će voditi uspješni poduzetnici i stručnjaci iz Poljske franšizne organizacije. Budući primatelji franšize moći će naučiti što sve podrazumijeva franšizna suradnja, koji su ključni elementi ugovora o franšizi, kako se pravi biznis plan. Sve to, kako bi bili spremni donijeti možda i najvažniju odluku u životu.
Organizator Regionalnog sajma franšiza "Ideje za biznis" je tvrtka PROFIT system, koja organizira i sajam franšiza u Varšavi, jedan od najvećih sajmova ove vrste u Europi, a najveći u Središnjoj i Istočnoj Europi.

pročitajte članke

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Dobro ustrojeni franšizni sustavi nastoje konstantno uvoditi inovacije koje će unaprijediti i olakšati poslovanje franšiznim partnerima. Što je aktualno u obrazovnom sustavu Maple Bear?
Kada davatelj franšize traži idealnog primatelja, on se fokusira na specifičan „profil“ kandidata. Koje se kvalitete i vještine uzimaju u obzir?
Najčitanije

Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.