Razrađen biznis u zaštiti mobitela
Mobile Outfitters je izvorno američka franšiza specijalizirana za zaštitu i stiliziranje mobitela te drugih digitalnih uređaja kvalitetnim folijama. U Srbiji posluje od 2017, kada je Mobile Outfitters d.o.o., tvrtka u vlasništvu Bogija Cvetkovića, postala primatelj master franšize za ovo tržište. Kako to franšizna suradnja podrazumijeva, „master“ je preuzeo obvezu razvijati mrežu Mobile Outfittersa u Srbiji. Mogao je samostalno otvarati poslovnice, ali i pronalaziti nove primatelje franšize – poduzetnike koji bi ovaj posao razvijali kao vlastiti, ali po dobro ustrojenim pravilima franšize Mobile Outfittersa.
Do ovog trenutka, „master“ je u Srbiji otvorio i vodio četiri poslovnice u Beogradu te jednu u Nišu. Međutim, sa širenjem poslovanja i novim obvezama, primatelj upravo najavljuje novu fazu u razvoju. Bogi Cvetković, naime, kaže da su se odlučili povući sa četiri svoje lokacije u Srbiji. Njih će preuzeti novi partneri –pojedinačni primatelji franšize. Jedan od razloga je i to što su odlučili uzeti master franšizu za Hrvatsku te za teritorij Kosova.
Bogi Cvetković napominje da Mobile Outfitters nije potpuno nepoznat brand na tržištu Hrvatske. – U Hrvatskoj je Mobile Outfitters već imao poslovnicu, no, nije postigao zadovoljavajuće rezultate. Vjerujem da to nije do samog tržišta, jer smo mi na sličnom tržištu pokazali da ovaj biznis može biti veoma uspješna poslovna priča. Znamo raditi ovaj posao, a iskustvo i znanje će nam svakako pomoći, pošto želimo isti uspjeh postići i u Hrvatskoj – kaže Cvetković.
U tijeku je faza formiranja tima koji bi kontrolirao poslovanje na tržištu Hrvatske, nakon čega bi krenuli u potragu za lokacijom te primateljima franšize. Ako odmah ne pronađu primatelja franšize, sami bi otvorili poslovnicu. – Ne bismo čekali da nam se javi primatelj franšize, već bismo, baš kao i u Srbiji, započinjali posao, a zatim ga prepuštali pojedinačnom primatelju franšize. Mi bismo se, potom, posvetili daljnjem širenju mreže u Hrvatskoj – kaže Cvetković.
Kada je riječ o proizvodu i usluzi, Cvetković napominje da Mobile Outfitters gotovo i nema konkurenciju na tržištima ove regije. – Trenutačno ne postoji bolji proizvod na tržištu. Postavljanje zaštitne folije na uređaj je kompletno – od ruba do ruba mobitela, sve se precizno reže na stroju i lijepi na licu mjesta, a folije imaju doživotnu garanciju. Nakon postavljanja zaštite, mobitel postaje deset puta jači – ističe Cvetković što im je pomoglo u uspješnom pozicioniranju na srbijanskom tržištu.
Prema njegovim riječima, prednost Mobile Outfittersa, u odnosu na druge prodavače dodatne opreme, jest i u tome što nudi zaštitu za bilo koji model mobitela. – Stroj koji reže foliju ima softver s 2.000 modela mobitela. Osim toga, davatelj franšize iz SAD-a nam svakoga tjedna dodaje nove modele. Prodavači klasične opreme za mobitele teško mogu pratiti ovaj tempo, jer bi to zahtijevalo stvaranje velikih zaliha koje često mogu završiti otpisom, što je neprofitabilno. Prema našem modelu poslovanja, zalihe, praktički, ne postoje – objašnjava Cvetković sve prednosti ove franšize.

Najčitanije

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.