Zabavi se i zaradi
Prije desetak godina, veliki zatvoreni parkovi s trampolinima i raznim akrobatskim atrakcijama bili su prava rijetkost – osim u Americi, u ostalim dijelovima svijeta gotovo da ih nije bilo, ali svakako su označili početak posve nove i, kako se čini, perspektivne djelatnosti iz sektora rekreacije i obiteljske zabave. Posljednjih godina, međutim, broj trampolinskih parkova raste zavidnim tempom i u Europi, a mnoge tvrtke, koje su već „podigle“ i testirale svoje koncepte te stekle dragocjeno iskustvo na tom polju, razvile su i ponudile franšizu. Među njima je i slovenski trampolinski park WOOP!.
Skok u biznis
Kada se 2016. odlučio ući u ovaj posao, Samo Habič, osnivač WOOP!-a, imao je želju izgraditi jedan od najmodernijih trampolinskih parkova u Europi. – Naša je vizija bila osvojiti tržište, izgraditi održiv posao na duge staze te potaknuti daljnji razvoj industrije trampolinskih parkova. Da bismo to i postigli, udružili smo snage s grupom istomišljenika i entuzijasta „The Dunking Devils Acrobatic Team“ i otvorili prvi park s trampolinima na ovim prostorima 1. prosinca 2017. u Ljubljani – kaže Samo Habič.
Glavni grad Slovenije, kao relativno malo tržište, mogao je biti i veliki izazov. Naime, otvaranje trampolinskog parka svakako nije mala investicija, tako da se održivo poslovanje postiže što većim i što frekventnijim protokom posjetitelja. WOOP! je, stoga, ističe Habič, od prvog trena zamišljen i građen kao koncept koji će konstantno privlačiti mušterije – kvalitetom izrade i atraktivnim sadržajima. – Kako Ljubljana ima nešto manje od 300.000 stanovnika i budući da je kupovna moć u Sloveniji za oko 23% niža od prosjeka u EU, od početka smo morali inzistirati na savršenstvu – potvrđuje naš sugovornik.
To je podrazumijevalo i da pomno istraže tržište, a u potrazi za najboljim rješenjima, posjetili su više od 30 parkova i više od 20 dobavljača. – U to vreijme, dobili smo veliki broj prijedloga i planova za park, ali nam nijedan, u biti, nije odgovarao. Ili nisu uključivali sve atrakcije ili iskorištenost i protok ljudi na trampolinima i parku nisu bili dovoljni. U nekim projektima kvaliteta opreme nije bila na željenoj razini ili oprema nije bila prilagođena potrebama korisnika – priča Habič. – Na kraju smo sami napravili projekt, a pošto smo željeli imati najveću moguću razinu sigurnosti i standarda kvalitete, koristili smo Eurotramp trampoline i pronašli pouzdane partnere za svu ostalu opremu – objašnjava Habič sa koliko su pažnje radili na osmišljavanju parka.
U međuvremenu su razvili i poseban softver (IT sustav) koji im je omogućio maksimalno pozitivno korisničko iskustvo, kontrolu ulaska posjetitelja i najviše sigurnosne standarde te prikupljanje pouzdanih podataka na osnovu kojih su mogli osmišljavati marketinške aktivnosti i nove proizvode. – Naravno, istovremeno smo radili na jačanju branda, razvoju novih proizvoda i programa koji bi bili namijenjeni različitim ciljanim skupinama – kaže Habič kako se posao ustrojavao od samog početka.
Skok u franšizu
Otvaranje trampolinskog parka bez sumnje je bio dobar potez. Kao nova vrsta rekreacije, koja je u idealnoj mjeri kombinirala sport i zabavu, WOOP! je bio prava atrakcija i privlačio je veliki broj posjetitelja, a nakon određenog vremena, pokazao se i kao isplativa poslovna prilika. To je, zapravo, bio i ključni signal za razvoj franšize i širenje izvan granica Slovenije.
Poduzetnici koji se žele baviti ovom poslom, koji dobro poznaju domaće tržište te koji su, usto, i pronicljivi, komunikativni, prodajno orijentirani, imaju dobru radnu etiku, liderske kvalitete, ali se mogu prilagoditi zadanim procedurama i protokolima – jesu idealni kandidati za WOOP! franšizu, kaže naš sugovornik. – Uz dovoljno kapitala i pravu lokaciju, put do profitabilnog i uspješnog poslovanja bit će brz i siguran, posebno jer se naš poslovni model pokazao uspješnim. Kada se tome dodaju naša stručnost i suradnja s najiskusnijim partnerima u industriji, naši primatelji franšize dobivaju sjajno polazište za uspješne start i dugoročni rast. Niski operativni troškovi, upravljanje poslom bez osobnog prisustva i dobra zarada čine WOOP! jedinstvenom poslovnom prilikom – kaže Habič.
I trenutačno stanje na globalnom tržištu trampolinskih parkova ide u prilog optimizmu. – Oduševljenje ovom vrstom rekreacije prvo se javilo u Sjedinjenim Američkim Državama, da bi u Europu stiglo 2014. godine. Industrija trampolinskih parkova, zapravo, konstantno raste – podaci pokazuju da je 2009. u svijetu bilo svega tri parka, u 2014. ih je bilo 280, dok je krajem 2017. radilo više od 1.000 parkova. Prema mišljenju „Međunarodne asocijacije trampolinskih parkova“ ubuduće će se otvarati dva do tri parka tjedno – ukazuje Samo Habič na nesumnjiv trend rasta.
Poduzetnici koji se odluče za kupnju WOOP! franšize imat će stalnu, stručnu, sveobuhvatnu i brzu operativnu potporu davatelja franšize. – Naši su partneri najvažniji dio našeg poslovnog sustava i zato neumorno radimo na tome da budu zadovoljni tijekom suradnje. Prvo, primateljima i svim zaposlenicima bit će osigurana obuka, a pomoći ćemo i u istraživanju tržišta, pripremi biznis plana, dati smjernice za pronalaženje najbolje moguće lokacije. Naš tim stručnjaka će raditi na projektiranju parka, a kad započnu poslovanje, partneri će, uz detaljan operativni priručnik, imati na raspolaganju i tim stručnjaka koji će im pružiti potporu kad god se za to ukaže potreba – navodi Habič što sve ulazi u „paket“ potpore.
Primatelji franšize, prema njegovim riječima, ne bi trebali brinuti o promociji koncepta, pošto će dobiti i detaljan marketinški i prodajni plan sa svim pratećim grafičkim i video materijalom.
– Usto, bit će im dostupna i sva najnovija IT rješenja, inovacije i unapređenja sustava – dodaje Habič.
Da bi poslovanje bilo uspješno i isplativo, iskustvo, pak, pokazuje da bi trampolinske parkove trebalo otvarati u gradovima s više od 200.000 stanovnika i većom kupovinom moći. – To je, naravno, najlakši i najjednostavniji način, no, treba istaknuti da se naš model franšize u potpunosti prilagođava različitim potrebama lokalnog tržišta, budući da su populacija i BDP po glavi stanovnika svugdje različiti – kaže Habič.
Tipični trampolinski park WOOP! zauzima površinu od najmanje 2.500 četvornih metara i nudi različite atrakcije – skakanje na trampolinima svih veličina, trampolin za „između dvije vatre”, zonu za basket, trampolinski zid, trapez, hodanje po žici, bazen s kockama od pjene i drugo. Sve su atrakcije smještene u istu zonu za rekreaciju, tako da posjetitelji, kupnjom jedne ulaznice, mogu koristiti sve atrakcije parka. S druge strane, ističe naš sugovornik, pokazalo se da je WOOP! savršen i za druge događaje – rođendanske proslave, team buildinge, radionice, grupne treninge, promidžbe proizvoda, modne revije, koncerte, posjete Deda Mraza... – Mi vidimo da je tržište trampolinskih parkova doživjelo nevjerojatan „boom“, zato smo tu i nudimo drugima šansu da na vrijeme uhvate iskru ovog fenomena – ističe Samo Habič.
pročitajte članke
Lanac centara za rukovođenje i održavanje tjelesne težine Body Creator ove godine obilježava 18 godina poslovanja i najavljuje jače širenje u regiji. Zašto je ova franšiza idealna za žene poduzetnice?
Centar za njegu ljepote Cacao otvorio je franšiznu poslovnicu u Banjaluci. Tko su primatelji franšize za ovo područje te kako su u njezi ljepote prepoznali dobru priliku za obiteljski biznis?
Epidemija koronavirusa sigurno utječe i na biznise iz sektora njege ljepote. Kako se franšizni sustavi nose s novom situacijom? Dijelimo neka iskustva iz Poljske.
Početak godine je, u pravilu, vrijeme za analizu prethodnog poslovanja. Što je obelježilo portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, govori vlasnik branda Alexandre Lourenço
Franšizni centri iz područja njege ljepote i fitnessa također su pogođeni krizom. Kako davatelji mogu pomoći svojim primateljima franšize te koja su rješenja primijenili za nastavak poslovanja?
Najčitanije
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Ugovor o franšizingu temelj je na kojem se gradi odnos između davatelja i primatelja franšizinga.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.