Franšiza za uspješan start i dugoročni rast / Trampolinski park WOOP! otvoren je 1. prosinca 2017. u Ljubljani. Poduzetnim ljudima iz ove regije sada se nudi i franšiza ovog koncepta.
Srijeda
28.08.2019
Zašto se rekreacija i obiteljska zabava klasificiraju kao perspektivni poslovni sektori? Trampolinski park WOOP! pruža i dobar primjer i šansu za poduzetnike zainteresirane za franšizu.
 

Prije desetak godina, veliki zatvoreni parkovi s trampolinima i raznim akrobatskim atrakcijama bili su prava rijetkost  osim u Americi, u ostalim dijelovima svijeta gotovo da ih nije bilo, ali svakako su označili početak posve nove i, kako se čini, perspektivne djelatnosti iz sektora rekreacije i obiteljske zabave. Posljednjih godina, međutim, broj trampolinskih parkova raste zavidnim tempom i u Europi, a mnoge tvrtke, koje su već „podigle“ i testirale svoje koncepte te stekle dragocjeno iskustvo na tom polju, razvile su i ponudile franšizu. Među njima je i slovenski trampolinski park WOOP!.

Skok u biznis

Kada se 2016. odlučio ući u ovaj posao, Samo Habič, osnivač WOOP!-a, imao je želju izgraditi jedan od najmodernijih trampolinskih parkova u Europi.  Naša je vizija bila osvojiti tržište, izgraditi održiv posao na duge staze te potaknuti daljnji razvoj industrije trampolinskih parkova. Da bismo to i postigli, udružili smo snage s grupom istomišljenika i entuzijasta „The Dunking Devils Acrobatic Team“  i otvorili prvi park s trampolinima na ovim prostorima 1. prosinca 2017. u Ljubljani – kaže Samo Habič.

Glavni grad Slovenije, kao relativno malo tržište, mogao je biti i veliki izazov. Naime, otvaranje trampolinskog parka svakako nije mala investicija, tako da se održivo poslovanje postiže što većim i što frekventnijim protokom posjetitelja. WOOP! je, stoga, ističe Habič, od prvog trena zamišljen i građen kao koncept koji će konstantno privlačiti mušterije – kvalitetom izrade i atraktivnim sadržajima. – Kako Ljubljana ima nešto manje od 300.000 stanovnika i budući da je kupovna moć u Sloveniji za oko 23% niža od prosjeka u EU, od početka smo morali inzistirati na savršenstvu – potvrđuje naš sugovornik.

To je podrazumijevalo i da pomno istraže tržište, a u potrazi za najboljim rješenjima, posjetili su više od 30 parkova i više od 20 dobavljača. – U to vreijme, dobili smo veliki broj prijedloga i planova za park, ali nam nijedan, u biti, nije odgovarao. Ili nisu uključivali sve atrakcije ili iskorištenost i protok ljudi na trampolinima i parku nisu bili dovoljni. U nekim projektima kvaliteta opreme nije bila na željenoj razini ili oprema nije bila prilagođena potrebama korisnika – priča Habič. – Na kraju smo sami napravili projekt, a pošto smo željeli imati najveću moguću razinu sigurnosti i standarda kvalitete, koristili smo Eurotramp trampoline i pronašli pouzdane partnere za svu ostalu opremu – objašnjava Habič sa koliko su pažnje radili na osmišljavanju parka. 

U međuvremenu su razvili i poseban softver (IT sustav) koji im je omogućio maksimalno pozitivno korisničko iskustvo, kontrolu ulaska posjetitelja i najviše sigurnosne standarde te prikupljanje pouzdanih podataka na osnovu kojih su mogli osmišljavati marketinške aktivnosti i nove proizvode. – Naravno, istovremeno smo radili na jačanju branda, razvoju novih proizvoda i programa koji bi bili namijenjeni različitim ciljanim skupinama – kaže Habič kako se posao ustrojavao od samog početka.

Skok u franšizu

Otvaranje trampolinskog parka bez sumnje je bio dobar potez. Kao nova vrsta rekreacije, koja je u idealnoj mjeri kombinirala sport i zabavu, WOOP! je bio prava atrakcija i privlačio je veliki broj posjetitelja, a nakon određenog vremena, pokazao se i kao isplativa poslovna prilika. To je, zapravo, bio i ključni signal za razvoj franšize i širenje izvan granica Slovenije.

Poduzetnici koji se žele baviti ovom poslom, koji dobro poznaju domaće tržište te koji su, usto, i pronicljivi, komunikativni, prodajno orijentirani, imaju dobru radnu etiku, liderske kvalitete, ali se mogu prilagoditi zadanim procedurama i protokolima – jesu idealni kandidati za WOOP! franšizu, kaže naš sugovornik. – Uz dovoljno kapitala i pravu lokaciju, put do profitabilnog i uspješnog poslovanja bit će brz i siguran, posebno jer se naš poslovni model pokazao uspješnim. Kada se tome dodaju naša stručnost i suradnja s najiskusnijim partnerima u industriji, naši primatelji franšize dobivaju sjajno polazište za uspješne start i dugoročni rast. Niski operativni troškovi, upravljanje poslom bez osobnog prisustva i dobra zarada čine WOOP! jedinstvenom poslovnom prilikom – kaže Habič.

I trenutačno stanje na globalnom tržištu trampolinskih parkova ide u prilog optimizmu. – Oduševljenje ovom vrstom rekreacije prvo se javilo u Sjedinjenim Američkim Državama, da bi u Europu stiglo 2014. godine. Industrija trampolinskih parkova, zapravo, konstantno raste – podaci pokazuju da je 2009. u svijetu bilo svega tri parka, u 2014. ih je bilo 280, dok je krajem 2017. radilo više od 1.000 parkova. Prema mišljenju „Međunarodne asocijacije trampolinskih parkova“  ubuduće će se otvarati dva do tri parka tjedno – ukazuje Samo Habič na nesumnjiv trend rasta. 

Poduzetnici koji se odluče za kupnju WOOP! franšize imat će stalnu, stručnu, sveobuhvatnu i brzu operativnu potporu davatelja franšize. – Naši su partneri najvažniji dio našeg poslovnog sustava i zato neumorno radimo na tome da budu zadovoljni tijekom suradnje. Prvo, primateljima i svim zaposlenicima bit će osigurana obuka, a pomoći ćemo i u istraživanju tržišta, pripremi biznis plana, dati smjernice za pronalaženje najbolje moguće lokacije. Naš tim stručnjaka će raditi na projektiranju parka, a kad započnu poslovanje, partneri će, uz detaljan operativni priručnik, imati na raspolaganju i tim stručnjaka koji će im pružiti potporu kad god se za to ukaže potreba – navodi Habič što sve ulazi u „paket“ potpore.  

Primatelji franšize, prema njegovim riječima, ne bi trebali brinuti o promociji koncepta, pošto će dobiti i detaljan marketinški i prodajni plan sa svim pratećim grafičkim i video materijalom.
Usto, bit će im dostupna i sva najnovija IT rješenja, inovacije i unapređenja sustava – dodaje Habič.

Da bi poslovanje bilo uspješno i isplativo, iskustvo, pak, pokazuje da bi trampolinske parkove trebalo otvarati u gradovima s više od 200.000 stanovnika i većom kupovinom moći. – To je, naravno, najlakši i najjednostavniji način, no, treba istaknuti da se naš model franšize u potpunosti prilagođava različitim potrebama lokalnog tržišta, budući da su populacija i BDP po glavi stanovnika svugdje različiti – kaže Habič.

Tipični trampolinski park WOOP! zauzima površinu od najmanje 2.500 četvornih metara i nudi različite atrakcije – skakanje na trampolinima svih veličina, trampolin za „između dvije vatre”, zonu za basket, trampolinski zid, trapez, hodanje po žici, bazen s kockama od pjene i drugo. Sve su atrakcije smještene u istu zonu za rekreaciju, tako da posjetitelji, kupnjom jedne ulaznice, mogu koristiti sve atrakcije parka. S druge strane, ističe naš sugovornik, pokazalo se da je WOOP! savršen i za druge događaje – rođendanske proslave, team buildinge, radionice, grupne treninge, promidžbe proizvoda, modne revije, koncerte, posjete Deda Mraza... – Mi vidimo da je tržište trampolinskih parkova doživjelo nevjerojatan „boom“, zato smo tu i nudimo drugima šansu da na vrijeme uhvate iskru ovog fenomena – ističe Samo Habič.


Zabava je u zraku / Tipični trampolinski park WOOP! zauzima površinu od najmanje 2.500 četvornih metara i nudi različite atrakcije – skakanje na trampolinima svih veličina, trampolin za „između dvije vatre”, zonu za basket, trampolinski zid, trapez, hodanje po žici, bazen s kockama od pjene

Popularno na forumu