Provjeri i popravi
Rijetko će tko ići u restoran brze prehrane ne znajući što može dobiti, u smislu hrane i usluge. Većina ovih lanaca, da podsjetimo, djeluje u sustavu franšizinga i obično se odlikuje visokim stupnjem uniformnosti. Nije pretjerano reći da ne postoji značajna razlika u tome jeste li ušli u restoran u Americi ili bilo gdje drugdje u svijetu. Uniformnost, međutim, ne povezuje se samo s izgledom restorana – u velikim franšiznim lancima, koji mogu imati i po nekoliko desetaka tisuća restorana u svojoj mreži, gotovo su svi procesi standardizirani, od pripreme i posluživanja hrane do higijene i upravljanja ljudskim resursima. S jedne strane, to osigurava ujednačenu kvalitetu na razini mreže, dok, s druge, omogućuje brojnim primateljima franšize voditi posao, na isti način i s izvjesnim rezultatima, čak i kada su daleko od matične tvrtke, davatelja franšize.
Međutim, odstupanja su normalna pojava. Bez obzira koliko ste navikli da u restoranima brze prehrane nema mnogo iznenađenja, često se događa da, recimo, obrok koji dobijete ne nalikuje onom s reklamnih fotografija. Ovih je dana jedan lanac objavio da će to promijeniti.
Na domaćem tržištu, u Sjedinjenim Državama, Domino's je jedan od tri najveća lanca kojima je osnovni proizvod pizza. U ovom trenutku, Domino's ima više od 16.000 restorana, od toga, više od 10.000 je na inozemnim tržištima, a gotovo 97% jedinica drže primatelji franšize. Poput većine lanaca brze prehrane, i Domino's mora držati korak s novim navikama i očekivanjima potrošača. U usporedbi sa svojim najvećim konkurentima, može se pak reći da je lider u inovacijama na području usluge – prvi je 70-ih godina prošlog stoljeća uvedeo pravilo "30 minuta za dostavu ili besplatna pizza", dok u novom tisućljeću uporno "pomiče granice", oslanjajući se u velikoj mjeri i na moderne tehnologije. Tako je 2016. na Novom Zelandu pokrenuo projekt dostave dronovima, a 2017. je u nekim gradovima Njemačke i Nizozemske na ulice izvezao rovere. Ove godine tehnologija se umiješala i u proces pripreme hrane. Točnije, u proces ocjenjivanja pripremljene hrane.
U restoranima u Australiji i Novom Zelandu upravo je implementirana specijalna kamera – DOM Pizza Checker – "prvi pametni skener na svijetu" koji će, prema priopćenju, provjeravati kvalitetu pizze prije nego se isporuči potrošačima. Na taj bi način, najčešći prigovor kupaca o pizzama koje ne izgledaju kao na promotivnim fotografijama, trebao biti riješen.
Ovaj je checker razvila tvrtka Dragontail Systems, a kako se navodi u pripćenju, prilično je jednostavan. Softver s umjetnom inteligencijom, razvijen kroz proces strojnog učenja, skenira svaki komad pizze i procjenjuje je li napravljen "prema specifikacijama Domino's franšize". Kamera, navodno, može prepoznati vrstu pizze te na temelju toga analizirati jesu li sastojci ispravno izmjereni i raspodijeljeni, da bi, na kraju, procijenio hoće li pizza biti isporučena kupcu ili se priprema nova.
Domino's navodi da je ovo samo prvi korak u korištenju nove tehnologije, jer je i ovaj projekt, poput prethodnih, ograničen na lokalno tržište – Australiju i Novi Zeland. Zanimljivo je da ga je pokrenuo primatelj master franšize, zadužen za razvoj Domino's restorana u sedam zemalja (Australija, Novi Zeland, Francuska, Belgija, Nizozemska, Japan i Njemačka). Američki lanac, međutim, najavljuje da bi projekt ovog primatelja franšize u bliskoj budućnosti mogao postati standard za cijelu Domino's franšiznu mrežu. To, između ostalog, uključuje i Domino's restorane iz Balkanske regije – Sjeverne Makedonije, Kosova, Bugarske, Rumunjske...
pročitajte članke
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Tko ima želju obogatiti lokalno gastro tržište i pokrenuti uspješan brand ribljeg street food restorana – od sada može uzeti franšizu koncepta Fish Delish. Kakva se prilika nudi franšiznim partnerima?
Najčitanije
Kako se razvijala franšiza Trafike, koji su uvjeti za primatelje franšize, te kakvu potporu dobijaju, govori Dragomir Stanković iz srbijanske tvrtke GrafArt
Financijski model franšiznog koncepta trebao bi jezikom brojeva opisati sve investicije, prihode, rashode i dobit za davatelja i primatelja franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.