Ledene rolice u franšizi
Priča o sladoledima Icy Bobo počinje u zimu 2015. kada su Rok Jakše i Larisa Casar iz Slovenije otputovali na Tajland gdje su prvi put vidjeli štandove za sladoled koji se priprema i služi u obliku rolica. Ove „ledene rolice“, odnosno, specifičan način pripreme sladoleda, nastao je upravo u spomenutoj azijskog zemlji. Posebne su jer se prave na licu mjesta, pred kupcima, tako što se na ledenoj ploči rezanjem umiješaju sladoledna baza i razni sastojci, a potom štapulom „skidaju trake” i formiraju rolice sladoleda.
– Odmah smo se zaljubili u koncept i odlučili ga predstaviti Europi. U proljeće 2016. prva je prodajna jedinica otvorena u Ljubljani. I postali smo instant hit – kaže Rok Jakše, jedan od tvoraca koncepta.
Zahvaljujući izvrsnim reakcijama potrošača, ali i zbog toga što su im se brzo počeli javljati poduzetnici zaineteresirani za koncept, odlučili su osmisliti te ponuditi franšizu. Već sljedeće godine, otvorili su još jednu vlastitu prodajnu jedinicu u Ljubljani i jednu franšiznu u Mariboru. Ubrzo nakon toga, otvorene su dvije franšize u Hrvatskoj te jedna u Njemačkoj.
– Promijenili smo koncept pripreme sladoleda i uveli svježe sastojke – voće, začine, čokoladu, koštunjave plodove, preljeve, macha zeleni čaj – koje sjeckamo i pripremamo na licu mjesta za svakog potrošača zasebno. Baza se priprema svakoga dana, bez umjetnih boja i aroma. Broj mogućih sastojaka je neograničen, a nudimo i različite osnove za sladoled – vegansku, mliječnu, jogurtnu. Na taj smo način potpuno promijenili izgled i okus tradicionalnog sladoleda. Icy Bobo rolice nisu samo ukusne, već su i prave male umjetničke kreacije. Zanimljivo je da su ledene rolice postale najslikaniji sladoled u svijetu – kaže Rok Jakše.
Kvalitetan proizvod je tu, a kada je riječ o samom franšiznom modelu, Jakše kaže da su uspješnost poslovanja dokazali na tri tržišta. – Našim primateljima franšize dajemo jedinstvene prodajne štandove koji kombiniraju luksuzni dizajn i funkcionalnost. Mogu računati i na veleprodajne cijene repromaterijala, podršku u marketingu i reklamiranju na društvenim mrežama, ali i konstantnu podršku po svim pitanjima. Svakako, model podrazumijeva i obuku prodavača, operativni priručnik s detaljno objašnjenjim procesima rada, kao i dodatne upute o svakodnevnom poslovanju. Kada je riječ o samom sladoledu, radi se o italijanskim premium sirovinama, a primatelj dobiva i naše recepte. Usto, paket uključuje i brandirana pakiranja i radne uniforme – objašnjava Jakše.
Icy Bobo traži dvije vrste primatelja franšize. Prvi bi bili primatelji pojedinačne franšize, ljudi bez posebnog poduzetničkog iskustva, ali koji imaju jaku želju raditi i učiti. Druga su skupina poduzetnici zainterisirani za co-branding koji već imaju lokal ili sličan biznis. – Ipak, voljeli bismo se širiti i uz pomoć master franšize. Primatelj master franšize doista bi trebao biti spreman i sposoban razvijati mrežu na cijelom teritoriju jedne države. Spremni smo, zapravo, u Europi i zemljama balkanske regije širiti mrežu na različite načine – kaže on.
On dodaje da Icy Bobo može biti solidan obiteljski biznis tamo gdje sezona sladoleda traje duže, ali se može smjestiti i u zatvoren prostor kako bi primatelj franšize poslovao cijele godine. Također, ovo je, prema njegovim riječima, i savršena prilika za dodatni izvor prihoda, budući da je štand mobilan te se može koristiti samo za vrijeme ljetnjih mjeseci.
pročitajte članke
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Franšizni sustav Icy Bobo, koncept za prodaju sladoleda pripremljenog na tajlandski način, u potpunosti je rebrandiran te se sada širi pod brandom YORTIE.
Najčitanije
Poljska tvrtka Sweet Gallery do sada je isključivo razvijala biznise u području gastronomije. Sada ulazi u sektor turizma. Što je „Tiny House“ i kako se na ovom formatu može zaraditi?
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj