Odluka o odustajanju od franšiznog modela suradnje u poslovnom svijetu nije novost, ali nije toliko ni uobičajena. Češći je scenarij da tvrtka odustane od franšiznog razvoja na određenim tržištima ili, pak, na svim tržištima osim domaćeg. Razlozi za odustajanje mogu biti raznovrsni i vrlo razboriti – u većini slučajeva su to tvrtke koje nisu bile previše konkurentne ili tvrtke koje su u franšizing ušle nedovoljno pripremljene i preko mjere svojih mogućnosti, te nisu mogle podržati međunarodnu ekspanziju. Takva vijest ovih dana dolaze iz španjolske tvrtke Grupo Overnews.
Iako je riječ o tvrtki s više od 20 godina iskustva u području direktnog marketinga, koja na domaćem tržištu ima prilično razvijenu mrežu primatelj franšiza, vijest o povlačenju dolazi iznenada. Između ostalog, u listopadu 2018. Grupo Overnews predstavio se na sajmu franšiza u Varšavi, a tvrtka se odmah nakon toga oglasila i na nekoliko specijaliziranih portala o franšizingu, nudeći svoj franšizni koncept poduzetnicima iz cijele Europe.
Za sada nema službenih objašnjenja zašto je došlo do odustajanja, no prema kadrovskim promjenama u samoj tvrtki i činjenici da je tvrtku napustio dosadašnji menadžer za franšizing, čini se da je u pitanju nedostatak kadrovskih kapaciteta za širenje na više tržišta, prije svega onih koji su više okrenuti engleskom govornom području nego španjolskom. U svakom pogledu, tvrtka više neće tražiti primatelje franšize na tržištima izvan Španjolske.
pročitajte članke

Koji su poslovni ciljevi ProfitAppa, koja su tržišta otvorili, kakav profil primatelja franšize traže i što očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer tvrtke Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri te koja su tržišta u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Da bi do zračne luke stigli lako i komforno, morali su pokrenuti vlastiti biznis. Tako je nastao GoOpti, tvrtka specijalizirana za putnički prijevoz, koja danas svoje usluge nudi u pet zemalja te namjerava franšiznu mrežu proširiti i izvan ove regije.
ProfitApp International, vlasnik istoimene aplikacije koja se temelji na programu lojalnosti, povezujući tvrtke iz različitih industrija i kupce, prva je crnogorska franšiza koja je započela širenje u regiji.
Flash Europe, europski lider u pružanju usluga premium transporta, nastavlja franšizno širenje, a od ove godine uvodi i praksu godišnjih skupova franšizne mreže.
Najčitanije

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.