Novi portal za poduzetne
Medijskoj obitelji međunarodne tvrtke PROFIT system sada već pripada 15 specijaliziranih portala o franšizingu, a ovoj se grupi nedavno pridružio i Franchising.mk, portal na makedonskom jeziku, koji će objavljivati vijesti i teme vezane za franšizing iz regije i svijeta.
– Za početak, sadržaj će biti vrlo sličan onom koji se objavljuje na postojećim regionalnim Franchising portalima u Hrvatskoj, Srbiji i Sloveniji. Cilj je, naravno, da se tijekom vremena poveća broj vijesti i tekstova s domaćeg tržišta – kaže Diana Županoska, jedan od partnera tvrtke PROFIT system koji su zaduženi za teritorij Sjeverne Makedonije.
– Informacija, edukacija i inspiracija su, u najkraćem, razlog zašto čitatelji posjećuju Franchising portale, a Franchising.mk će svakako pratiti istu misiju – dodaje Bojan Tatolović, drugi partner u ovoj tvrtki.
Opće informacije o franšiznom načinu poslovanja sabrane su u rubrici ABC franšizinga, a što se konkretno zbiva na globalnom i regionalnom tržištu franšiza, prate i najdinamičnije rubrike Vijesti i Intervju tjedna.
– Sve priče o tvrtkama i sustavima koje se objave na portalu, bez obzira radi li se o davateljima ili primateljima franšize, jesu i poučne i inspirativne – kaže Igor Bogojević, direktor tvrtke PROFIT system za Adriatic regiju, izdavača Franchising portala u Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji i Sjevernoj Makedoniji. – Osim konkretnih informacija o tvrtkama i njihovim uvjetima poslovanja, priče koje objavimo trebaju pokazati kako je moguće proširiti, ali i pokrenuti vlastiti biznis. One su, stoga, upućene i postojećim vlasnicima biznisa koji imaju preduvjete ili ambiciju razviti te ponuditi franšizu, ali i ljudima koji tek razmišljaju pokrenuti posao tako što će kupiti franšizu – objašnjava Bogojević te dodaje da su za tu svrhu najznačajnije sekcije portala Katalog franšiza i Prezentacije franšiznih sustava, u kojima čitatelji mogu pronaći tvrtke koje trenutno nude franšize i traže partnere u Sjevernoj Makedoniji i regiji.
Sjeverna Makedonija je malo tržište, s tek nešto više od dva milijuna stanovnika, ali to ne umanjuje potencijal za razvoj franšizinga, smatraju naši sugovornici, što i jeste osnovni preduvjet za postojanje i djelovanje ovakvog specijaliziranog medija. Na ovom su tržištu, inače, već prisutna neka od poznatih franšiznih imena – Burger King, KFC, Domino's, Marriott, Doubletree by Hilton, Helen Doron, Bata, Carpisa, Goody's, Ibis, ali i MiniPani, Jumbo, Jumping Clay, JYSK, Refan, Timberland... Jedan od izvorno domaćih sustava koji se franšizno širi i van matičnih granica je Sara Fashion.
Kako smo spomenuli, Franchising portali su medijski dio tvrtke PROFIT system, najveće konzultantske kuće u području franšizinga u Centralnoj i Istočnoj Europi. PROFIT system je matično poljska tvrtka, a podružnice i medije posvećene franšizingu ima i u Češkoj, Slovačkoj, Rusiji, Ukrajini, Mađarskoj, Rumunjskoj, Saudijskoj Arabiji, Italiji te Srbiji, Hrvatskoj i Sloveniji, a odsada i u Sjevernoj Makedoniji. Na svim tim tržištima PROFIT system nudi i sveobuhvatne usluge konzaltinga u području franšizinga.
pročitajte članke
Sa interesovanjem raste i mreža
/10.03.2025
Verbatoria povećava svoju franšiznu porodicu! Na našoj mapi sada se nalazi novi partner iz Poljske, a s ponosom ističemo i učešće na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Franšizni je paket spreman, tvrtka je objavila da prodaje franšizu, a zainteresirani se već javljaju. Kako odrediti tko je najbolji kandidat za primatelja franšize i na što trebate obratiti pažnju prije potpisivanja ugovora?
Financijski model franšiznog koncepta trebao bi jezikom brojeva opisati sve investicije, prihode, rashode i dobit za davatelja i primatelja franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Najčitanije
Franšizni paket
/13.11.2012
Franšizni paket je suština franšiznog sustava, jer sadrži sve - kompletan poslovni koncept koji nudi davatelj franšize.
Da je savjet prijatelja ponekad zlata vrijedan, reći će i Iztok Levac, mladi poduzetnik iz Slovenije koji je poslušao prijedlog prijatelja i počeo razmišljati o franšizi američkog fast-food lanca Subway.
Naučna kuhinjica spaja nauku i igru kroz eksperimente i radionice za djecu, dok franšizerima nudi stabilan i perspektivan poslovni model širom Europe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza, po tom pitanju, nije iznimka. Koje se to, pak, investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.