Dašak Kanade u Kini
Tim Hortons, kanadski lanac poznat po krafnama i kavi, najavio je sredinom 2018. da ulazi na kinesko tržište, gdje planira otvoriti više od 1.500 jedinica u sljedećih deset godina. Krajem veljače ove godine, „put od tisuću milja“ započeo je „prvim korakom“, kada je prva kafeterija pod brandom Tim Hortons otvorena u centru Šangaja.
Kanadski je lanac, naime, prošle godine potpisao ugovor o master franšizi, temeljen na zajedničkom ulaganju (joint venture) s investicijskim fondom Cartesian Capital Group, koji će biti zadužen za razvoj i otvaranje kafeterija u Kini.
Kao najmnogoljudnija zemlja u svijetu s iznimno snažnim gospodarstvom, Kina je vrlo atraktivno tržište za brandove sa Zapada, a Tim Hortons je tek posljednji u nizu lanaca koji se šire ili već imaju izgrađenu poziciju na ovom azijskom tržištu. Starbucks, McDonald's, Dunkin' Donuts, Costa Coffee te nekoliko izvorno kineskih lanaca bit će jaka konkurencija, međutim, kanadski brand računa na dovoljno veliki broj potrošača srednje klase koje odlikuje snažna kupovna moć, ali i sklonost da više jedu van doma te piju više kavu nego čaj.
Tim Hortons se, međutim, oslanja i na nekoliko izvornih aduta – jedan od njih je proširen meni. Osim svojih tradicionalnih kava i delicija, lanac će u Kini ponuditi i nekoliko tipičnih jela i pića po ukusu lokalnih potrošača. Dizajn kafeterija će, s druge strane, biti odraz kanadske tradicije i njezinih simbola – motivi javorovog lista i crvena boja bit će zastupljeni od poda do stropa, a poseban detalj je kvaka u obliku hokejaške palice. Tim Hortons, poput ostalih zapadnih brandova, igra na kartu svoje kulturne baštine kako bi privukao lokalne potrošače koji traže nešto novo i „egzotično“. Recept koji, reklo bi se, za sada ostvaruje željene rezultate, sudeći barem po broju znatiželjnika koji su na dan otvaranja kafeterije u Šangaju čekali i po nekoliko sati u redu.
Tim Hortons trenutno ima oko 4.800 kafeterija širom svijeta – u Kanadi, Sjedinjenim Američkim Državama, Velikoj Britaniji, Meksiku, Filipinima i na Bliskom istoku. Brand je u vlasništvu tvrtke Restaurant Brands International.
pročitajte članke
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Tko ima želju obogatiti lokalno gastro tržište i pokrenuti uspješan brand ribljeg street food restorana – od sada može uzeti franšizu koncepta Fish Delish. Kakva se prilika nudi franšiznim partnerima?
Najčitanije
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Europi, lanac esports igraonica Friendly Fire namjerava ući na tržište SAD-a.