Uvijek u vrhu

U ovogodišnjem izveštaju portala FranchiseDirect navodi se da je u rangiranje za 2019. bio uključen najveći broj franšiznih sustava dosad. Za što objektivniji rezultat, koristila se, kao i prethodnih 10 godina, vrlo složena formula, koja je, ove godine, i dodatno modificirana. Formula, naime, od sada u obzir uzima prodaju umjesto ukupnog prihoda, dok se rast broja poslovnica mjeri – procentualno. – Iako djeluje impresivno kada sustav poput KFC-a otvori na stotine franšiznih restorana godišnje, još je upečatljivije kada to učini novi i manji sustav poput lanca fitness klubova F45 – navodi se u izveštaju FranchiseDirecta. Poredbe radi, KFC je u franšizingu već gotovo 70 godina i ima više od 21.000 lokacija širom svijeta, dok je F45 franšizu ponudio tek prije pet godina, a trenutno ima nešto manje od 1.000 poslovnica.
Čimbenici kao što su rast poslovnih jedinica, prodaja, broj godina u franšizingu, stupanj stabilnosti, rast mreže te međunarodna ekspanzija jesu ključni za rangiranje, ali formula uključuje i kriterije koji nadilaze proste brojke – u obzir se uzima i koliko davatelj franšize pomaže svojim budućim primateljima te koliko sustavi ulažu u razvoj lokalne zajednice preko dobrotvornih programa i donacija.
Podatak koji se obilježio ovogodišnje izdanje je činjenica da su za prethodnih 11 godina, koliko FranchiseDirect objavljuje listu 100 najuspješnijih franšiza u svijetu, samo dva branda bila na mjestu br. 1 – McDonald’s i Subway. Do 2018. oba su na vrhu bila po pet puta, od ove godine McDonald’s ima blagu prednost. Podatak vrijedan pažnje, pogotovo ako se zna da oba branda, čak i u najtežim godinama poslovanja, nisu bilježila značajniji pad na listi. Ne treba, zapravo, zaboraviti da je riječ o velikim i utjecajnim sustavima, koji su, potaknuti oštrom konkurencijom i potrebama mlađih i zahtjevnijih potrošača, prošli kroz mnoge, djelotvorne sustavne promjene – moderniziranje, uvođenje novih tehnologija, promjenu imidža, poboljšanje kvalitete menija, usluge i načina komuniciranja s potrošačima.
Kao i prethodnih godina, najveći broj rangiranih franšiznih sustava potječe iz Sjedinjenih Američkih Država, a najzastupljeniji su sustavi iz područja gastronomije i ugostiteljstva, ima ih čak 40 – omjer snaga koji je već „najavljen“ i poretkom prvih deset najuspješnijih franšiza. Najbolje kotirani franšizni sustav koji ne potječe iz SAD-a jest britanski InterContinental (12. mjesto), a slede sustavi iz Francuske – Auchan (16), Casino (19), Carrefour (20), Europcar (26); Kanade – H&R Block (32), Tim Hortons (33) i Yogen Fruz (94); Japana – Kumon (21); Švedske – Husse (43); Španjolske – Dia (44), Lizzarran (61); Filipina – Jollibee (41); Južne Koreje – Paris Baquette (75) i Eye Level Learning Center (75).
Deset najuspješnijih 2019:
-
McDonald’s (restoran brze usluge; burgeri)
-
Burger King (restoran brze usluge; burgeri)
-
Pizza Hut (restoran brze usluge; pizza)
-
Marriott International (hotelijerstvo)
-
KFC (restoran brze usluge; piletina)
-
Dunkin’ Donuts (restoran brze usluge; kava, krafne, burgeri)
-
7-Eleven (lanac supermarketa)
-
Subway (restoran brze usluge; sendviči)
-
Domino’s (restoran brze usluge; pizza)
-
Baskin-Robbins (sladoled)
Cjelokupnu listu TOP 100 Global Franchises 2019 možete pronaći ovdje.
pročitajte članke

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Dobro ustrojeni franšizni sustavi nastoje konstantno uvoditi inovacije koje će unaprijediti i olakšati poslovanje franšiznim partnerima. Što je aktualno u obrazovnom sustavu Maple Bear?
Kada davatelj franšize traži idealnog primatelja, on se fokusira na specifičan „profil“ kandidata. Koje se kvalitete i vještine uzimaju u obzir?
Najčitanije

Da je savjet prijatelja ponekad zlata vrijedan, reći će i Iztok Levac, mladi poduzetnik iz Slovenije koji je poslušao prijedlog prijatelja i počeo razmišljati o franšizi američkog fast-food lanca Subway.
New York bagel sa sarajevskom dušom: kako je jedan bračni par pokrenuo hit biznis i sada nudi franšizu svima koji žele autentičan brend u svom gradu.
Verbatoria povećava svoju franšiznu porodicu! Na našoj mapi sada se nalazi novi partner iz Poljske, a s ponosom ističemo i učešće na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.