Uvijek u vrhu

U ovogodišnjem izveštaju portala FranchiseDirect navodi se da je u rangiranje za 2019. bio uključen najveći broj franšiznih sustava dosad. Za što objektivniji rezultat, koristila se, kao i prethodnih 10 godina, vrlo složena formula, koja je, ove godine, i dodatno modificirana. Formula, naime, od sada u obzir uzima prodaju umjesto ukupnog prihoda, dok se rast broja poslovnica mjeri – procentualno. – Iako djeluje impresivno kada sustav poput KFC-a otvori na stotine franšiznih restorana godišnje, još je upečatljivije kada to učini novi i manji sustav poput lanca fitness klubova F45 – navodi se u izveštaju FranchiseDirecta. Poredbe radi, KFC je u franšizingu već gotovo 70 godina i ima više od 21.000 lokacija širom svijeta, dok je F45 franšizu ponudio tek prije pet godina, a trenutno ima nešto manje od 1.000 poslovnica.
Čimbenici kao što su rast poslovnih jedinica, prodaja, broj godina u franšizingu, stupanj stabilnosti, rast mreže te međunarodna ekspanzija jesu ključni za rangiranje, ali formula uključuje i kriterije koji nadilaze proste brojke – u obzir se uzima i koliko davatelj franšize pomaže svojim budućim primateljima te koliko sustavi ulažu u razvoj lokalne zajednice preko dobrotvornih programa i donacija.
Podatak koji se obilježio ovogodišnje izdanje je činjenica da su za prethodnih 11 godina, koliko FranchiseDirect objavljuje listu 100 najuspješnijih franšiza u svijetu, samo dva branda bila na mjestu br. 1 – McDonald’s i Subway. Do 2018. oba su na vrhu bila po pet puta, od ove godine McDonald’s ima blagu prednost. Podatak vrijedan pažnje, pogotovo ako se zna da oba branda, čak i u najtežim godinama poslovanja, nisu bilježila značajniji pad na listi. Ne treba, zapravo, zaboraviti da je riječ o velikim i utjecajnim sustavima, koji su, potaknuti oštrom konkurencijom i potrebama mlađih i zahtjevnijih potrošača, prošli kroz mnoge, djelotvorne sustavne promjene – moderniziranje, uvođenje novih tehnologija, promjenu imidža, poboljšanje kvalitete menija, usluge i načina komuniciranja s potrošačima.
Kao i prethodnih godina, najveći broj rangiranih franšiznih sustava potječe iz Sjedinjenih Američkih Država, a najzastupljeniji su sustavi iz područja gastronomije i ugostiteljstva, ima ih čak 40 – omjer snaga koji je već „najavljen“ i poretkom prvih deset najuspješnijih franšiza. Najbolje kotirani franšizni sustav koji ne potječe iz SAD-a jest britanski InterContinental (12. mjesto), a slede sustavi iz Francuske – Auchan (16), Casino (19), Carrefour (20), Europcar (26); Kanade – H&R Block (32), Tim Hortons (33) i Yogen Fruz (94); Japana – Kumon (21); Švedske – Husse (43); Španjolske – Dia (44), Lizzarran (61); Filipina – Jollibee (41); Južne Koreje – Paris Baquette (75) i Eye Level Learning Center (75).
Deset najuspješnijih 2019:
-
McDonald’s (restoran brze usluge; burgeri)
-
Burger King (restoran brze usluge; burgeri)
-
Pizza Hut (restoran brze usluge; pizza)
-
Marriott International (hotelijerstvo)
-
KFC (restoran brze usluge; piletina)
-
Dunkin’ Donuts (restoran brze usluge; kava, krafne, burgeri)
-
7-Eleven (lanac supermarketa)
-
Subway (restoran brze usluge; sendviči)
-
Domino’s (restoran brze usluge; pizza)
-
Baskin-Robbins (sladoled)
Cjelokupnu listu TOP 100 Global Franchises 2019 možete pronaći ovdje.
pročitajte članke

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Dobro ustrojeni franšizni sustavi nastoje konstantno uvoditi inovacije koje će unaprijediti i olakšati poslovanje franšiznim partnerima. Što je aktualno u obrazovnom sustavu Maple Bear?
Kada davatelj franšize traži idealnog primatelja, on se fokusira na specifičan „profil“ kandidata. Koje se kvalitete i vještine uzimaju u obzir?
Najčitanije

Verbatoria povećava svoju franšiznu porodicu! Na našoj mapi sada se nalazi novi partner iz Poljske, a s ponosom ističemo i učešće na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?