Reklama s naslovnica
Reklama je, bez sumnje, moćan kanal komunikacije, a ako je pametno prezentirana, dovodi brzo do željenih rezultata. Međutim, kreativnost u ovoj industriji ne iscrpljuje se samo u stvaranju reklame, već i u načinu na koji će ona doći do potrošača. Španjolska se tvrtka Grupo Overnews tijekom 20 godina specijalizirala upravo za direktni marketing i ponudila je svojim klijentima nekoliko jednostavnih rješenja – naslovnice časopisa, jelovnici, salvete, papirne vrećica i čaše – sve može poslužiti kao netipičan, ali učinkovit „prostor za oglašavanje“. Najprepoznatljiviji su, međutim, po svojim prozirnim koricama od propilena, koje se koriste kao „reklamni omotač“ za naslovne stranice časopisa, mapa, cjenika ili menija, i koje se mogu ponuditi na različitim mjestima, gdje god se ukaže prilika – u ljekarnama, frizerskim salonima, restoranima, kafićima, hotelima, auto-servisima.
Zahvaljujući ovoj ideji, tvrtka je uspjela pokriti domaće tržište Španjolske s dvije vlastite i 25 franšiznih podružnica. Sada su spremni za inozemna tržišta, a franšiza se nudi i u zemljama ove regije. Prvi inozemni partner, primatelj master franšize, već posluje u Velikoj Britaniji.
Kako kažu u tvrtki, potencijalne primatelje franšize traže među iznimno poduzetnim ljudima – to bi trebale biti osobe koji su vješte u prodaji, agilne i dobre u komunikaciji s ljudima, budući da će im jedna od osnovnih zadaća biti pronalaženje lokalnih biznisa koje se žele oglašavati na koricama OverNewsa, a potom, pronalaženje mjesta na kojima će reklame biti prezentirane (restorani, ljekarne, klinike, saloni...).
Davatelj franšize, međutim, ističe da je riječ o vrlo profitabilnom poslovanju, gdje je povrat investicije gotovo trenutačan, a profitne se margine kreću od 100% do čak 3.000%, sve ovisno o odabranom godišnjem ulaganju. Ta investicija može biti u rasponu od 4.000 do 7.000 eura (+ PDV). – Primatelj franšize bira iznos ulaganja po vlastitoj mjeri. No, bez obzira za koju se opciju odluči, taj će iznos pokriti kupnju dovoljne količine proizvoda potrebnih za godinu dana rada, ali i postizanje brzog povrata ulaganja i generiranja do pet puta veće dobiti – kaže Mario Brondani, vlasnik tvrtke Grupo Overnews te dodaje da će primatelj franšize moći naučiti sve o poslovanju za vrijeme obuke, koja će biti organizirana u sjedištu tvrtke u Alicanteu ili, ako to partner zahtjeva, u njegovu mjestu prebivališta.
pročitajte članke
Koji su poslovni ciljevi ProfitAppa, koja su tržišta otvorili, kakav profil primatelja franšize traže i što očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer tvrtke Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri te koja su tržišta u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Da bi do zračne luke stigli lako i komforno, morali su pokrenuti vlastiti biznis. Tako je nastao GoOpti, tvrtka specijalizirana za putnički prijevoz, koja danas svoje usluge nudi u pet zemalja te namjerava franšiznu mrežu proširiti i izvan ove regije.
ProfitApp International, vlasnik istoimene aplikacije koja se temelji na programu lojalnosti, povezujući tvrtke iz različitih industrija i kupce, prva je crnogorska franšiza koja je započela širenje u regiji.
Flash Europe, europski lider u pružanju usluga premium transporta, nastavlja franšizno širenje, a od ove godine uvodi i praksu godišnjih skupova franšizne mreže.
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.