Biti "mercedes među parfemima"
Alen Fon
Brend Nicole cosmetics prisutan je kao franšiza na tržištima Poljske, Litvanije, Hrvatske, Srbije i Crne Gore. Tvrtka Eurokotra, u čijem je vlasništvu pomenuti brend, trenutačno pregovora oko širenja franšize na tržišta Češke, Makedonije i Bosne i Hercegovine. O franšizi, poslovnim planovima za ovu godinu, kao i o neophodnim investicijama i njihovom povratu razgovaramo sa Alenom Fonom.
Zbog čega i kako ste se odlučili maloprodaju širiti kroz franšizu?
Franšiza je najbolji način za prodaju našeg proizvoda jer svako prodajno mjesto najbolje kontrolira vlasnik, u ovom slučaju primatelj franšize. Vrlo teško bi nam bilo kontrolirati, na primjer, 100 prodajnih mjesta u kojima radi 300 prodavaca i to sa rinfuznim proizvodom kao što su vode Nicole.
Franšiza je, prema našem mišljenju, najbolji izbor jer je svaki primatelj franšize motiviran što većom prodajom. On je sam uložio neke novce i želi što više zaraditi i vratiti uložen novac.Kako ste započeli biznis sa toaletnim vodama?
Moglo bi se reći da istorija našeg biznisa počinje sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Naš otac je, naime, prije 40 godina uvozio mirisne arome iz Francuske u Jugoslaviju. Tako smo se 1999. odlučili za vlastitu proizvodnju francuskih mirisa visoke kvalitete.
Recite nam nešto o samoj franšizi, naknadama koje primatelj plaća i uvjetima koje mora ispuniti?
Od samog početka poslovanja smo imali tri modela suradnje: puna paleta proizvoda, pola palete i upotpunjavanje već postojeće ponude u cvjećarama, frizerskim i kozmetičkim salonima i slično. Kriza nije uvjetovala promjenu franšiznih modela. Zapravo, naš proizvod jeste „krizni proizvod“ koji se prodaje sve bolje što je financijska situacija gora. Nama kriza pogoduje i poslovanje je sve bolje i bolje. Zašto? Zato što kupci original moraju platiti od 50 do 80 eura, a kod nas mogu kupiti miris već za nekoliko eura, a kvalitetom se i ne razlikujemo. Smatramo da imamo idealan proizvod za dopunu već postojeće ponude u dućanima.
Od primatelja franšiza ne tražimo nikakav početni ulog za koji god model franšize da se opredele. Ne tražimo niti mjesečnu naknadu nego samo da frašizer kupuje od nas robu po aktualnom cjeniku. Ponudu smo u potpunosti liberalizirali kako bi bila što atraktivnija.
Kolike su neophodne investicije i za koliko vremena se može očekivati povrat uloženog novca?
Sve zavisi koji model se izabere. Ako se radi o dopuni našim asortimanom da bi se stavilo, na primjer, dvadesetak mirisa, plus ambalaža, treba svega 500 eura za početak. Ako netko želi imati cijelu paletu mirisa i svoj štand u dobrom shopping centru, onda je investicija 5.000 eura, zajedno sa prvom najamninom za mjesec dana. U svim državama je manje-više ista cijena za jedan mililitar toaletne vode. U Crnoj Gori možete kupiti samo NICOLE EAU DE PARFUM, jer prodaju vode sa većom koncentracijom mirisa, odnosno eteričnog ulja. Možemo izraditi sve što klijent želi.
Zašto bi neko trebalo da uzme franšizu brenda Nicole?
Nicole je proizvod sa juga Francuske gdje cijeli svijet, odnosno firme koje nešto znače u ovoj oblasti kupuju eterična ulja, odnosno toaletne vode ili parfeme. Naš je proizvod francuski – ali moglo bi se reći mercedes među parfemima...! Ako netko želi turske ili bugarske vode, onda bira nešto kao „fiću“...
Kakvi su poslovni planovi za 2013. godinu?
Planovi su povećati u Hrvatskoj broj prodajnih mjesta po malim dućanima. Želimo naći master franšizere u Češkoj, Slovačkoj, BIH, Makedoniji.
pročitajte članke
Franšizni korneri pogodni su za trgovce koji žele obogatiti postojeću ponudu. Dobar primjer daju dvije poduzetnice iz Srbije koje su u svoje dućane dodale "kutak" za nakit Dvije šmizle.
Milica Luković otvorila je prije više od godinu dana trgovinu nakita i asesoara "Brosh" u Beogradu. Što je uočila, i naučila, radeći kao primateljica franšize i poduzetnica?
Suzana Daković iz Banjaluke prvi je primatelj franšize "Dvije šmizle". Sljedeće godine, slavi deset godina poslovanja.
Brosh je za sada otvorio dvije franšizne trgovine nakita, a Marina Erhartič, vlasnica koncepta, otkriva profil idealnog kandidata za primatelja i u kojim bi mjestima otvorili franšize
Za koje je vrijeme moguće povratiti investiciju u L’Arome parfumeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije branda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.