Svatko ima svoju priču
Češka izdavačka kuća "Plavi slon" je prije 20 godina pronašla način da djeci omili čitanje knjiga – osmislili su i počeli objavljivati personalizirane knjige – knjige koje su se tiskale po narudžbi i u kojima su junaci bile "prave" osobe, to jest, dječaci ili djevojčice kojima je knjiga namijenjena na dar. Zbog velikog interesa, kuća je uskoro razvila franšizu i počela širiti svoje poslovanje izvan granica domaćeg tržišta. Vlasnik koncepta Marek Halfar priča nam kako se "priča" razvijala te za koju je zemlju ove regije potpisan i prvi franšizni ugovor.
"Plavi slon" je na češkom tržištu već 20 godina. Kako se posao razvijao tijekom godina?
Za ovih 20 godina, kao i u svakom biznisu, postojali su periodi kada smo "tapkali u mjestu", ali u posljednje četiri godine, nakon što smo potpuno promijenili model, poslovanje svake godine raste po 10 posto. Uspjeli smo otvoriti vlastitu tiskaru i tako upotpuniti nakladničku djelatnost. Danas, sve nastaje pod jednim krovom – od ideje za priču do konačnog proizvoda, personalizirane knjige.
Koncept ste uspješno "izvezli" na druga tržišta, i to kroz franšizu. Kako funkcionira ova suradnja?
Od naših franšiznih partnera iz inozemstva dobivamo samo pozitivne reakcije. Iznimno im znači što, kao primatelji master franšize, imaju zajamčenu ekskluzivnost na lokalnom tržištu te veliku potporu s naše strane. Oni su, zapravo, usmjereni samo na prodaju knjiga putem interneta, pružanju pomoći i primanju narudžbi od kupaca. Narudžbe nam se zatim prosljeđuju, stoga mi pripremamo, tiskamo i šaljemo gotove knjige primatelju franšize koji ih zatim dostavlja svojim klijentima. Dobit primatelja master franšize je 50% od prodajne cijene proizvoda. Kao što i sami kažu, ovo je posao iz snova. Osim što prodaju izvrstan proizvod, naši partneri ne moraju imati veliko skladište, zasebni uredski prostor – sve što im je potrebno je veza s internetom.
Na koja tržišta planirate ući?
Krajem rujna potpisali smo dva nova franšizna ugovora – za Mađarsku i Bosnu i Hercegovinu. Ozbiljni kandidati su nam se javili iz Portugala i Italije, a vjerujemo da će se prilike ukazati i na drugim tržištima.
Kako ste došli do novih partnera?
Zahvaljujući prezentaciji i tekstovima objavljenim na portalima Franchising.hu i Franchising.rs, došli smo do partnera u Mađarskoj i Bosni i Hercegovini. Naša je ponuda, međutim, dostupna i na drugim "sestrinskim" Franchising portalima koji djeluju u regiji Centralne i Istočne Europe. Kada tražimo partnere, također se oslanjamo i na osobne kontakte, stečene kroz druge poslovne aktivnosti vezane za obrazovanje djece.
Daljnji planovi za budućnost?
Naš je cilj da u narednih 10 godina uz pomoć naših partnera iz inozemstva postanemo velika europska izdavačka kuća koja će i nadalje malim čitateljima nuditi najkvalitetnije priče i ilustracije iz cijelog svijeta.
pročitajte članke
Minela Bašić je oduvijek voljela raditi s djecom, a kako je nedavno postala dio Jumping Clay franšizne obitelji – ta joj se želja i ispunila.
Mitko Andonov je prije skoro godinu dana započeo razvijati Jumping Clay franšizu u Makedoniji. Sada nam otkriva u čemu vidi potencijal te što su mu prioriteti u poslovanju.
Kada se zbroje sve humanoidne figurice koje je do sada napravio LEGO, ispada da ih ima nešto manje od broja ljudi na Zemlji – četiri milijarde.
Za malu izdavačku djelatnost ponekad su potrebni samo računalo i pisač – kaže Rafał Kwiatkowski, primatelj master franšize izdavačke kuće "Plavi slon" u Poljskoj
O prvim reakcijama potrošača, zainteresiranima za franšizu te modelima suradnje, govori Nediljka Dokozić, JumpingClay Hrvatska
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.