Poduzetne krasi predanost
Želeći stvoriti priliku za posao te iskoristiti lokal koji je imala u svom vlasništvu, Milica je Luković dugo razmišljala čime bi se mogla baviti. Odlučila je da je najbolje uzeti franšizu kako bi se skratilo vrijeme potrebno za pokretanje posla. – Kada uzimate franšizu, preskačete nekoliko koraka, vrijeme priprema se mnogo skraćuje i daleko manje razmišljate o procedurama potrebnim za započinjanje posla, jer vam davatelj, ukoliko je riječ o ozbiljnom franšiznom sustavu, daje gotov paket – navodi ona što je bio glavni razlog za uzimanje franšize.
Tragajući za biznisom koji bi je zainteresirao, pročitala je mnogo članaka o franšiznim sustavima koji se razvijaju u Srbiji, ali je sve postalo jasno kada je naišla na "Brosh". – Koncept mi se svidio, a što je najvažnije, cijene nakita i drugih proizvoda koji se mogu naći u "Brosh" trgovinama bile su vrlo pristupačne. To je, na neki način, bilo presudno. Svi slični brandovi iz ove oblasti imaju daleko skuplje proizvode – objašnjava Milica Luković zašto je odlučila otvoriti "Brosh".
Njezin se dućan nalazi u Beogradu i djeluje već više od godinu dana. Milica vjeruje da je za uspjeh potrebno da se vlasnik u potpunosti posveti poslu te u svom dućanu radi sama. – Mi već imamo redovite kupce, ali nam još uvijek dolaze i novi, što znači da postoji potencijal za rast prodaje. Za sve treba vremena, pa i da svi u našoj okolici čuju za nas. Najvažnije je da svatko tko uđe u dućan može pronaći nešto za sebe, odnosno, da postoje proizvodi prilagođeni za svačiji džep. To je naročito važno u današnje vrijeme jer je kupovna moć građana niska i ne mogu baš svi u svakom trenutku priuštiti nakit ili novu torbu, već čekaju plaću, mirovinu ili neko drugo primanje. Za mene je vrlo važno da gotovo svatko tko uđe u radnju nešto i kupi, što, naravno, utječe i na poslovanje trgovine – objašnjava Milica.
Kupci u "Brosh"-u uglavnom su žene od 30 do 40 godina, ali dolaze i starije dame, muškarci i mladi ljudi.
– Imam stalnu mušteriju od 90 godina i veoma sam sretna zbog toga. U vrijeme maturalnih večeri, naravno, dolaze nam tinejdžeri. Nerijetko u dućan ulaze i muškarci jer kupuju poklone, a i žene ne kupuju samo za sebe, već i za druge – primjećuje Luković.
Najučinkovitiji način reklamiranja trgovine jest, kako kaže, dijeljenje letaka te plaćeno oglašavanje na društvenim mrežama. – Najbolja reklama je i kad ljudi iz okolice saznaju za nas te počnu širiti glas o tome – kaže ona.
Raditi u trgovini, prema njezinim riječima, nije lako, kao što nije lako ni biti poduzetnik. – Ukoliko govorimo o ovom i sličnim poslovima, rad s ljudima je najvažniji – kako komunicirati s kupcima, koliko ste spremni pomoći i posavjetovati, jer mnogi ne znaju što konkretno žele ili su neodlučni. Svakako, prije odluke o otvaranju trgovine, treba napraviti istraživanje tržišta i kalkulaciju kako bi se vidjelo hoće li planirani promet pokriti buduće troškove poslovanja. U mom slučaju, velika olakšavajuća okolnost je što imam vlastiti lokal te što radim sama. U suprotnom, trebalo bi pažljivo analizirati visinu rente te hoće li prihodi moći pokriti najam. Prije konačne odluke o ulasku u poduzetništvo, treba osigurati i kapital potreban za financiranje biznisa u razdoblju od najmanje godinu dana. Toliko je vremena potrebno za uhodavanje posla, nakon čega se može razmišljati o povratu investicije – kaže Milica.
Kada je riječ o franšizingu, ništa manje nije važna ni suradnja između davatelja i primatelja franšize, jer taj odnos treba biti i korektan i dugoročan. – Za ovo vrijeme koliko radimo nismo imali niti kakvih problema u komunikaciji. Za mene je olakšavajuća okolnost što o asortimanu ne moram brinuti, izbor je vrlo veliki, a na meni je da izaberem ono što mislim da će se najbolje prodavati. Čak i mi, slušajući zahtjeve kupaca, dajemo prijedloge davatelju što bi trebalo biti uključeno u ponudu – kaže Milica.
Za naredni period, namjerava pojačati marketing, budući da u dućan svakodnevno dolaze novi kupci. – To znači da još uvijek postoji potencijal za rast – napominje ona.
pročitajte članke
Franšizni korneri pogodni su za trgovce koji žele obogatiti postojeću ponudu. Dobar primjer daju dvije poduzetnice iz Srbije koje su u svoje dućane dodale "kutak" za nakit Dvije šmizle.
Suzana Daković iz Banjaluke prvi je primatelj franšize "Dvije šmizle". Sljedeće godine, slavi deset godina poslovanja.
Brosh je za sada otvorio dvije franšizne trgovine nakita, a Marina Erhartič, vlasnica koncepta, otkriva profil idealnog kandidata za primatelja i u kojim bi mjestima otvorili franšize
Za koje je vrijeme moguće povratiti investiciju u L’Arome parfumeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije branda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
Izgradili smo prepoznatljiv brand na tržištu i ljudi znaju što mogu očekivati od "Dvije šmizle". Poslu, kandidatima i primateljima prilazimo jako iskreno, ističe Milica Gavrilović, vlasnica "Dvije šmizle"
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.