Zeleno svjetlo za Europu
Péter Klein, tvorac koncepta KiwiSun BioSolaruim
Što KiwiSun razlikuje od ostalih solarija?
KiwiSun razvio je tehnologiju koja je, s zdravstvenog stanovišta, jedinstvena u svijetu, pošto omogućuje našim klijentima doći do savršeno prirodnog, preplanulog tena bez ikakvih neželjenih posljedica, a uz sav pozitivan utjecaj zelenog medicinskog svjetla na organizam i raspoloženje. Iz godine u godinu povećava se broj ljudi kojima je odlazak u solarij postao dio životne rutine, tako da sada imamo klijente koji nas redovito posjećuju dva puta tjedno, bez obzira na doba godine. Međutim, sve je više i dobro informiranih klijenata koji žele znati sve o usluzi, solarijima i proizvodima koje koristimo. KiwiSun je jedina tvrtka na svijetu koja je pod jednim krovom objedinila čitav proces – mi dizajniramo i proizvodimo strojeve i lampe za solarije, upravljamo lancem salona, razvijamo franšiznu mrežu. Na taj način, tvrtka je odgovorna za sve proizvode i usluge korištene u KiwiSun salonu. Za primatelje naše franšize, ovo je izuzetno važno jer im daje dodatnu sigurnost.
Prvi KiwiSun biosarij otvoren je 2006. godine. Kako se poslovanje razvijalo tijekom svih ovih godina?
Već nakon otvaranja prvog salona postigli smo nevjerojatan uspjeh, pa smo vrlo brzo počeli razmišljati i ulagati u daljnji razvoj. Za samo nekoliko godina otvoreno je 18 salona u svim većim gradovima Mađarske. Za širenje izvan granica Mađarske, moram reći, presudno je bilo to što su se za koncept zainterisirali, zapravo, Mađari koji žive u inozemstvu i koje je privukao uspjeh solarija na domaćem tržištu. Za njih je to bila sretna okolnost jer su napokon pronašli izvorni mađarski koncept koji bi mogli razvijati u drugim europskim zemljama.
Kako se odvijao proces ekspanzije u inozemstvu? Koji je model suradnje dominantan?
Postoje zemlje za koje smo potpisali ugovore o master franšizi, što znači da je lokalni partner zadužen za sve poslove i razvoj koncepta na danom području. Takav je slučaj, na primjer, u Velikoj Britaniji, Irskoj i Italiji. S druge strane, postoje tržišta na kojima salone otvaraju pojedinačni primatelji franšize, uz našu izravnu pomoć i podršku. To je slučaj u Slovačkoj i Rumunjskoj, a bit će i u zemljama balkanske regije, ako se jave zainteresirani. U ovom trenutku razvijamo mrežu u osam zemalja.
Primatelj KiwiSun franšize, u biti, kupuje razrađen biznis. Što točno dobiva ulaskom u franšizni sustav?
Primatelji naše franšize dobivaju teritorijalnu ekskluzivnost, centralizirani marketing, obuku za sve zaposlenike, cjelokupni IT sustav, besplatni dizajn i poslovni plan. Dobivaju koncept koji je već dokazan na 66 lokacija, bez da moraju plaćati ulaznu naknadu za licencu. Naši partneri, međutim, kupuju od nas strojeve, ali po proizvodnoj cijeni, uz pet godina opšteg jamstva, kao i 10 godina jamstva za dijelove.
Također, od nas dobivaju sve potrebne kozmetičke proizvode, po najpovoljnijoj cijeni. Ako primatelj franšize osigura dobar promet i uspije podići prodaju proizvoda, onda će to za nas, dugoročno gledano, biti neusporedivo isplativije od naplaćivanja jednokratne ulazne naknade. Drugim riječima, ne želimo ubirati korist od pristupa mreži jer smo zainteresirani za dugoročnu suradnju. Za otvaranje KiwiSun biosolarija, pored toga, nije potrebno niti kakvo prethodno znanje ili radno iskustvo, jer primatelji franšize dobivaju potpuno zaokružen i razrađen koncept.
Nastavljate širenje na domaćem tržištu, ali i u inozemstvu. Što planirate?
U Mađarskoj još uvijek postoji nekoliko gradova u kojima bismo mogli otvoriti salone te nekoliko područja u Budimpešti koja još nisu obuhvaćena našim uslugama. Na primjer, u Londonu ćemo uskoro otvoriti osmi salon. Naravno, nadamo se da će se ekspanzija nastaviti i u bliskoj budućnosti. Polažemo velike nade u tržišta Italije, Rumunjske, Slovačke, Irske, Njemačke, a voljeli bismo pronaći partnere diljem Europe – u Austriji, Poljskoj, ali i Srbiji, Hrvatskoj, drugim zemljama Balkana.
pročitajte članke
Lanac centara za rukovođenje i održavanje tjelesne težine Body Creator ove godine obilježava 18 godina poslovanja i najavljuje jače širenje u regiji. Zašto je ova franšiza idealna za žene poduzetnice?
Centar za njegu ljepote Cacao otvorio je franšiznu poslovnicu u Banjaluci. Tko su primatelji franšize za ovo područje te kako su u njezi ljepote prepoznali dobru priliku za obiteljski biznis?
Epidemija koronavirusa sigurno utječe i na biznise iz sektora njege ljepote. Kako se franšizni sustavi nose s novom situacijom? Dijelimo neka iskustva iz Poljske.
Početak godine je, u pravilu, vrijeme za analizu prethodnog poslovanja. Što je obelježilo portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, govori vlasnik branda Alexandre Lourenço
Franšizni centri iz područja njege ljepote i fitnessa također su pogođeni krizom. Kako davatelji mogu pomoći svojim primateljima franšize te koja su rješenja primijenili za nastavak poslovanja?
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.