Kutak za bolje poslovanje
Svetlana Maksić
Svetlana Maksić je 1991. otvorila knjižaru u Mladenovcu. U početku je to bila, kako kaže, klasična knjižara. Vrlo su brzo, međutim, shvatili da se od klasične knjižare „ne može živjeti“ te su zbog toga postepeno proširivali ponudu. U početku su prodavali figurice, ukrasne šalice, svjetiljke, satove, a zatim su dodali i muške i ženske modne detalje poput torbi i marama.
– Kada smo počeli širiti asortiman, shvatili smo da bi nam se uz sve to uklapao i nakit. Dugo smo razmišljali koji bismo nakit prodavali. Obišli smo nekoliko veleprodavača, no nismo našli ništa što bi nam se dopalo i što bi nam odgovaralo. S jedne strane, nismo željeli najjeftiniji nakit, nešto što se može kupiti na tržnici ili ulici. Tražili smo, ipak, nešto drukčije. Jedan od naših dobavljača predložio je „Dvije šmizle“. Vidjeli smo da je riječ o jedinstvenom nakitu te smo i sami odlučili biti jedinstveni u gradu i prije četiri godine, postali primatelji ove franšize – priča Svetlana Maksić kako je došlo do suradnje s franšiznim konceptom „Dvije šmizle“.
U njihovoj se knjižari nalazi 12 vitrina s nakitom „Dvije šmizle“. – O franšizingu nismo znali ništa, ali nam je Milica Gavrilović, vlasnica koncepta, sve lijepo objasnila, a ugovor jasno definira obveze obiju strana te za sada odlično surađujemo – kaže Svetlana.
Ona dodaje da vremena jesu teška, ali da će svaka žena koja brine o izgledu, priuštiti sebi nešto jedinstveno.
– Tržište pokazuje da se najlošije prolazi s osrednjim stvarima, stoga smo mi birali kvalitetu, po pristupačnoj cijeni – kaže ona.
Franšizni korner za bolju prodaju
Franšizni je korner Svetlana Maksić preporučila i svojim kolegama. Smatra da svatko tko ima trgovinu gdje prodaje torbe, marame ili knjige, može asortiman proširiti i nakitom.
Milica Gavrilović, vlasnica koncepta „Dvije šmizle“, dijeli mišljenje da je današnje vrijeme posebno izazovno za poduzetnike te da je potencijalnim partnerima bolje ponuditi manje zahtevniji format – poput franšiznog kornera. – Gospodarska situacija u čitavoj regiji nije sjajna. Oni koji imaju kompatibilne biznise i koji posluju u manjim mjestima mogu proširiti asortiman dodavanjem franšiznog kornera. Nakit je posebno pogodan za butike ženske garderobe, no, može se prodavati i u parfumerijama ili trgovinama torbi – kaže Milica Gavrilović.
Traži se bogat asortiman
Jedna od poduzetnica koja je poslušala sajvet Svetlane Maksić bila je Natalija Vujović iz Gornjeg Milanovca. Naime, supružnici Natalija i Milan Vujović započeli su privatni biznis davne 1989. Otvorili su veleprodaju uredskog materijala. Nakon nekoliko godina odlučili su započeti prodavati i knjige, školski program, poslovnu i putnu galanteriju. Prije tri godine, svoj je kutak dobio i nakit „Dvije šmizle“.
– Po preporuci prijateljice Svetlane iz Mladenovca i mi smo se prije tri godine odlučili dodati franšizni korner „Dvije šmizle“. Mislim da se nakit uklapa u našu raznovrsnu ponudu. Napravili smo dobar potez, nismo se pokajali – kaže Natalija Vujović. Dodaje da je u današnje vrijeme jako teško opstati s jednim tipom robe te da asortiman treba proširivati onim što jeste kompatibilno postojećem. – U našoj se knjižari nalaze tri vitrine sa nakitom „Dvije šmizle“ – kaže Natalija.
U knjižari rade i njezine dvije ćerke Mina i Marina, koje su prošle obuku prije nego što su počele prodavati nakit.
– Riječ je ipak o nakitu koji je napravljen i od poludragog kamenja i kristala te mislim da je jako korisno što se primatelj franšize upoznaje sa svim tim detaljima. Samo tako, zapravo, može na najbolji mogući način prestavi ti nakit kupcu – dodaje Natalija.
Mi smo se prije tri godine odlučili dodati franšizni korner „Dvije šmizle“. Mislim da se nakit uklapa u našu raznovrsnu ponudu.
Natalija Vujović
Poduzetnik kao Sizif
Biti poduzetnik u današnje vrijeme jest Sizifov posao, smatra Natalija Vujović. – Ako ispravno i pošteno radite, teško je preživjeti, osobito u malom mjestu. Unatoč tome, mi smo zdrava tvrtka, nemamo blokade i naš kreditni rejting je dobar, ali dugo radimo i borimo se preživjeti kvalitetnim proizvodima – kaže Natalija.
I Svetlana Maksić kaže da je posebno teško početnicima. Ona je prije nešto više od godinu dana s ćerkom Katarinom i sinom Stefanom otvorila još jednu tvrtku koja se bavi uvozom čokolade bez šećera i glutena.
– Započeli smo novi posao koji pomažemo prvom firmom, strogo vodeći računa da ne ugrozimo njezino poslovanje – kaže Svetlana.
Razvijati biznis u malom mjestu, dodaje ona, ima svojih prednosti i mana. – Prednost je što vas svi ljudi mogu upoznati i ako vas zavole zbog proizvoda, pristupa i usluge, onda su vaši stalni kupci. S druge strane, to je i mač sa dvije oštrice, jer se u malom mjestu loš glas brzo širi. Zato mi vodimo računa o cijeni, naši prodavači moraju biti nasmijani, uvijek ljubazni. Vjerujem da opstajemo zbog toga – kaže Svetlana Maksić.
Nove franšize za „Dvije šmizle“
Vlasnica koncepta Milica Gavrilović kaže da nastavljaju širiti franšiznu mrežu u Srbiji, ali i u zemljama regije.
– Imali smo dosta upita iz Slovenije i Hrvatske, ali je realizacija, za sada, izostala. Ljudi su veoma oprezni. Ipak, uskoro nas čeka otvorenje radnje u jednoj europskoj zemlji, što nas posebno raduje – kaže ona.
pročitajte članke
Milica Luković otvorila je prije više od godinu dana trgovinu nakita i asesoara "Brosh" u Beogradu. Što je uočila, i naučila, radeći kao primateljica franšize i poduzetnica?
Suzana Daković iz Banjaluke prvi je primatelj franšize "Dvije šmizle". Sljedeće godine, slavi deset godina poslovanja.
Brosh je za sada otvorio dvije franšizne trgovine nakita, a Marina Erhartič, vlasnica koncepta, otkriva profil idealnog kandidata za primatelja i u kojim bi mjestima otvorili franšize
Za koje je vrijeme moguće povratiti investiciju u L’Arome parfumeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije branda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
Izgradili smo prepoznatljiv brand na tržištu i ljudi znaju što mogu očekivati od "Dvije šmizle". Poslu, kandidatima i primateljima prilazimo jako iskreno, ističe Milica Gavrilović, vlasnica "Dvije šmizle"
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.