Treći put u Opatiji

Hrvatska gospodarska komora – Županijska komora Rijeka u suradnji s partnerima i pod pokroviteljstvom Primorsko-goranske županije i ove godine organizira Sajam franšiza, financijskih i konzultantskih usluga – FEC u Opatiji. Sajam traje dva dana, 7. i 8. lipnja, a izlagači će se s posjetiteljima ove godine susresti u novom prostoru – hotelu Kvarner. Osim predstavljanja kompanija koje planiraju svoje poslovanje širiti kroz franšizu te iskusnih franšiznih sustava, u okviru sajma održat će se i niz predavanja. O programu, sadržaju i novinama koje će obilježiti ovogodišnji sajam u Opatiji razgovarali smo s Pericom Šolićem, višim stručnim savjetnikom u HGK – Županijska komora Rijeka.
Ove se godine treći put zaredom održava Sajam u Opatiji i, na neki način, sada već postaje tradicionalni. Što su novine te navedite bar nekoliko kompanija koje će se predstaviti ove godine?
Najprije, promijenili smo mjesto održavanja sajma. Do sada smo, zahvaljujući partneru Milenij hotelima, sajam održavali u predivnoj dvorani hotela Royal u Opatiji. Međutim, nismo mogli ishoditi dopuštenje da franšizeri iz oblasti prehrambene industrije neposredno predstave svoj proizvod, odnosno, da ga spremaju na licu mjesta.
Unatoč tome, Mini Pani iz Subotice, Surf’n’Fries iz Rijeke i drugi nastupaju od prvog dana s nama i na taj način daju podršku našem naporu da promoviramo franšizni model poslovanja koji u Hrvatskoj nije dostatno zastupljen. Prošle godine obećao sam da ćemo učiniti sve da mogu neposredno ponuditi svoj proizvod i zbog toga smo potražili drugu lokaciju.
Sajam se ove godine održava u hotelu Kvarner, najstarijem hotelu na Jadranu, gdje će se u legendarnoj Kristalnoj dvorani održati izložbeni i izuzetno jak konferencijski program. U okviru ovog programa, a u suradnji s portalom za trgovinu Suvremena.hr, organiziramo i prigodnu konferenciju o transformaciji sajamske industrije, budući da Global Exhibition Day pada baš na prvi dan sajma. Pored toga, tvrtka Varteks modnom revijom predstaviti će svoje franšizne brandove, dok će tvrtka Dimora predstaviti brand kupaćih kostima Agmajal.
Kakvi su rezultati postignuti na prethodna dva Sajma franšiza?
U prva dva izdanja na FEC-u se predstavilo oko 60 izlagača, a franšizeri su bili iz Velike Britanije, Poljske, Mađarske, Srbije, Makedonije, Slovenije, Italije te, naravno, iz Hrvatske. Uz promijenjenu koncepciju očekujemo veću posjećenost, više sklopljenih poslova i pozicioniranje na karti europskih franšiznih sajmova.
I ove godine imamo izlagače iz Srbije, Mađarske, Italije, Slovenije, a očekujemo još prijave putem Veleposlanstva Republike Poljske, koja je također prijatelj sajma.
Kakva su, stoga, očekivanja i ciljevi ovogodišnjeg Sajma?
Osnovna misao vodilja ove manifestacije je da se kroz dva dana sajma predstave uspješne hrvatske i međunarodne franšizne tvrtke potencijalnim budućim franšizerima, budući da na taj način na jednom mjestu dobivaju cjeloviti paket usluga, savjeta i informacija potrebnih za pokretanje poslovanja. Franšizni način poslovanja jedan je od najsigurnijih oblika poduzetničkog ulaganja kroz uhodani poslovni sustav i na tržištu uspijeva većina primatelja franšize. Financijsko praćenje tih ulaganja relativno je siguran plasman kreditnih sredstava s izglednim povratom u planiranom razdoblju. Prilika je to i za poslovne razgovore koje planiramo organizirati unutar FEC-a. Prirodno se u ponudu uklapaju pružatelji financijskih i konzultantskih usluga.
Kakvih će dodatnih aktivnosti biti u okviru ovogodišnjeg Sajma – radionica, okruglih stolova te o kojim će se temama razgovarati?
Iz konferencijskog programa izdvajam atraktivne teme poput „Mogućnosti i prijetnje za franšize u Europi“ gospodina Michaela Eyrea, „Značaj franšiza za talijansko tržište“ gospodina Italo Bussolia, panele na teme „Regionalni potencijal franšiznog poslovanja“, „Certficiranje hrvatskih franšiza – jamstvo za kvalitetu“, „Snaga franšiznog poslovnog modela za turizam“, „Novi smjer franšizne industrije – žene poduzetnice u akciji“ i još mnogo odličnih tema i novih znanja.
Na sajmu će biti promovirana knjiga „Franšiza – način pokretanja poduzetničkog pothvata i strategija rasta poslovanja“ dr.sc. Aleksandra Ercega s Ekonomskog fakultet u Osijeku, te će se intervjuirati razvojni agent Subwaya za Hrvatsku, gospodin Vladimir Hanula. Dakle, nikad jači i atraktivniji program s iznimnim gostima, poput predsjednika Europske franšizne federacije gospodin Michaela Eyrea.
Moram istaknuti podršku Hrvatske udruge za franšizno poslovanje i njenu predsjednicu mr.sc. Ljiljanu Kukec, doprinos pokrovitelja Primorsko-goranske županije, partnera Grada Opatije, Turističke zajednice Kvarner, Hrvatske obrtničke komore – Obrtničke komore PGŽ, Turističke zajednice Grada Opatije, sponzora Hrvatske banke za obnovu i razvitak te mnogih dragih ljudi koji svojim sugestijama i promocijom, poput gospodina Branka Pavlovića, gospodina Andrije Čolaka iz spomenutog branda Surf´n´Fries, Igora Bogojevića iz Profit Systema, nesebično doprinose ovoj manifestaciji. S Privrednom komorom Srbije, prijateljem sajma, kontinuiramo surađujemo na promociji FEC-a u Srbiji.
Koga očekujete među posjetiteljima?
Osim izravno zainteresiranih za franšizne sustave, ove godine organiziramo posjet studenata sajmu, ali i putem Hrvatskog zavoda za zapošljavanje pozvani su i nezaposleni, budući da franšizni način poslovanja omogućuje, u nekim modelima i s vrlo malo sredstava, pokretanje već provjerenog i, stoga, malo rizičnog vlastitog posla. Pozvali smo i veće tvrtke koje, programski, uz otpremnine, otpuštaju zaposlenike da ih obavijeste da posjete sajam kako bi ispitali mogućnosti samozapošljavanja ulaganjem u franšizni način poslovanja.
Ove je godine zemlja partner Italija – što to konkretno znači? Je li to poziv i drugim regijama/zemljama za ubuduće?
Ovogodišnja zemlja partner je Republika Italija te će nastupiti i talijanska udruga franšizera Associazione Italiana del Franchising (Assofranchising), čiji će se predsjednik gospodin Italo Bussola također obratiti skupu. Posljedica je to potpore Generalnog konzulata Talijanske Republike u Rijeci. Prošle godine smo organizirali prijem delegacije iz Bjelorusije koja se obratila pri otvaranju sajma i prepoznali smo mogućnosti za suradnju i razvoj gospodarskih odnosa. Mi smo otvoreni za partnerstvo sa svim zemljama u regiji.
pročitajte članke

Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab.
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Razvili ste franšiznu mrežu na domaćem tržištu, spremni ste za međunarodno širenje? Što dalje? – otkriva Michał Wiśniewski, direktor franšiznog konzaltinga u grupi PROFIT system
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Najčitanije

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.