Desetljeće u franšizi

Suzana Daković (sjedi), sa radnicom Draganom
Suzana Daković, inače rođena Sarajlijka, danas nastanjena u Banjaluci, za nakit "Dvije šmizle" znala je mnogo prije no što je postala primatelj njihove franšize.
– "Dvije šmizle" su se dosta reklamirale u televizijskim emisijama, bile su sponzori raznih serijala. Susretala sam se s njihovim reklamama u časopisima, a i mnogi su kupovali njihov nakit u Beogradu, te je brand bio prilično poznat u Banjaluci. Počela sam razmišljati kako bi bilo lijepo započeti svoj posao i imati dućan s njihovim nakitom – priča Daković.
Nije niti pomišljala sama se upustiti u privatni posao, ne zato što su joj poduzetničke vode bile nepoznate, već zato što se ljudi, kako kaže, lakše opredjeljuju za poznate brandove. – Sjećam se da sam na prvom sastanku s Milicom Gavrilović, vlasnicom koncepta, rekla da bih, u teoriji, mogla nabaviti neki nakit iz inozemstva te ga prodavati pod imenom koje bih sama osmislila, no, to sigurno ne bi postiglo isti uspjeh. Pored toga što je zaista riječ o posebnom, unikatnom, ručno rađenom i kvalitetnom nakitu, za "Dvije šmizle" opredijelio me je upravo prepoznatljiv brand. Nije isto kada, primjerice, na trgovini obuće ugledate Paciotti i ime koje nitko nije čuo – objašnjava Suzana.
Vitrine i ostalu opremu za dućan od oko 16 m2, Suzana Daković je, po uputama i crtežima "Dvije šmizle", nabavila na lokalnom tržištu. Nakon završene obuke, poslovanje je te 2007. godine, kada je dućan otvoren u strogom centru Banjaluke, krenulo odlično. Zanimljivo je da je to bila ujedno i prva franšiza branda "Dvije šmizle".
Mušterije su najčešće žene između 30 i 55 godina, a najviše se prodaje tzv. "dnevni nakit" koji se može nositi i u nekim drugim, specijalnim prilikama.
Jedan od razloga duge suradnje sa "Dvije šmizle" jest i, kako kaže Suzana Daković, odlična komunikacija s davateljem franšize, posebno s vlasnicom Milicom Gavrilović. – Ona mi je mnogo pomogla na samom početku poslovanja i inače je osoba koja izlazi u susret, ima razumijevanja i kad ide dobro i kad ide nešto lošije. Čak i kada imam posebne zahtjeve mušterija, poput boje nakita ili oblika, oni mi izlaze u susret i naprave mi takav komad. Tu dolazi do izražaja prednost toga što "Dvije šmizle" imaju svoju proizvodnju, te mogu u određenoj mjeri odgovoriti zahtjevima potrošača. Da iskustvo nije tako dobro, sigurno ne bih ovoliko dugo radila – ističe Suzana Daković.
Naredne će godine proslaviti deset godina poslovanja, no posljednje su tri godine, prema njenom svjedočenju, zbog sveukupne situacije, bile i najteže.
– Vremena nisu najsretnija, besparica je velika i svi se poduzetnici bore. Nameti su iznimno visoki, a nema baš nekih poticaja za poduzetnike. Doduše, nikada od države paricu nisam dobila niti tražila. U takvim okolnostima mnogi su počeli i sami praviti nakit – naravno, kvaliteta nije ista, ali je ponuda definitivno veća. Danas ništa nije kao te 2007. i posljednje se tri godine sve teže posluje, ne samo u ovom poslu, nego u bilo kojoj branši. Moj dućan, međutim, i dalje radi pozitivno i pored toga što sam u zakupu i imam dvije radnice – kaže Suzana Daković.
pročitajte članke

Franšizni korneri pogodni su za trgovce koji žele obogatiti postojeću ponudu. Dobar primjer daju dvije poduzetnice iz Srbije koje su u svoje dućane dodale "kutak" za nakit Dvije šmizle.
Milica Luković otvorila je prije više od godinu dana trgovinu nakita i asesoara "Brosh" u Beogradu. Što je uočila, i naučila, radeći kao primateljica franšize i poduzetnica?
Brosh je za sada otvorio dvije franšizne trgovine nakita, a Marina Erhartič, vlasnica koncepta, otkriva profil idealnog kandidata za primatelja i u kojim bi mjestima otvorili franšize
Za koje je vrijeme moguće povratiti investiciju u L’Arome parfumeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije branda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
Izgradili smo prepoznatljiv brand na tržištu i ljudi znaju što mogu očekivati od "Dvije šmizle". Poslu, kandidatima i primateljima prilazimo jako iskreno, ističe Milica Gavrilović, vlasnica "Dvije šmizle"
Najčitanije

Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Raditi s djecom i uživati u poslu kojim se bavite bilo je ostvarenje snova, kaže Sandra Bilić-Kandić, primateljica master franšize koncepta Tinker Labs. Cilj joj je podijeliti iskustvo i proširiti franšiznu mrežu škola u Srbiji i Crnoj Gori.