Razmjena iskustva
Ljiljana Kukec, predsjednica Hrvatske asocijacije za franšizno poslovanje i profesorica na fakultetu VERN, kao primjere dobrih inicijativa prezentirala je pokretanje kolegija „Franšizno poslovanje“ na sveučilištu VERN i organizaciju međunarodnog sajma franšiznog poslovanja „Franšiznim poslovanjem do stvaranja novih radnih mjesta i stjecanja iskustva“. Ona je ujedno bila i jedina učesnica sa ovih prostora.
Guy Gras, direktor pravnog odjeljenja francuske franšizne tvrtke Yves Rocher, istakao je da franšizu i pravno treba promatrati kroz europske zakone o inovacijama, a ne kroz zakone o distribuciji proizvoda i usluga, kao što se trenutačno radi. Naime, on je slikovito i pravno jasno povezao know how (koji čini osnovu franšiznog prijenosa iskustva i znanja) sa inovacijama. Osnova know how – a predstavlja nešto novo i drugačije i to se prenosi na primatelja franšize. – Kada tu ne bi bilo inovacija, ne bi bilo ni know how – a – kazao je on.
Na koferenciji su mnoge tvrtke - YvesRocher, Dunlop, Vapiano - predstavile vlastita iskustva o internetu kao prodajnom alatu i mogućnostima koje on pruža. Te tvrtke su istakle da samo davatelj franšize treba imati svoju web stranicu na kojoj bi bio predstavljen brend, dok se primatelji franšize mogu oglašavati na Facebook-u, Twiter-u i drugim društvenim mrežama.
Konferencija je održana 29.11.2012. u Brusselsu u u organizaciji Europske franšizne federacije.
pročitajte članke
Lanac centara za rukovođenje i održavanje tjelesne težine Body Creator ove godine obilježava 18 godina poslovanja i najavljuje jače širenje u regiji. Zašto je ova franšiza idealna za žene poduzetnice?
Slavica Bakiš, nakon godinu dana poslovanja kao primatelj franšize Body Creator, kaže da se u njenom poslu tope jedino kilogrami, a zarada postupno i sigurno raste.
Reputacija Ljiljane Kukec u području franšiznog poslovanja je više nego zavidna - njeno ime bi se, zapravo, moglo koristiti kao sinonim za tu vrstu poslovanja u Hrvatskoj.
Najčitanije
Pek-Snack je jedna od najvećih pekarskih franšiza u Mađarskoj i Centralnoj Evropi. Svojim kupcima svaki dan nudi čitav niz svježih i ukusnih pekarskih proizvoda.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Kupaca s intolerancijom na gluten te alergijama na hranu nema mnogo, ali se svakako ne mogu ignorirati. Oni će uvijek kupovati posebno primpremljenu hranu jer – ne mogu drukčije. Małgorzata Dąbrowska, poduzetnica iz Varšave, vidjela je u tome dobru poslovnu priliku te otvorila prvu certificiranu bezglutensku pekaru u Poljskoj.
Saloni ljepote koji nude „sve“, zapravo se ničim posebnim ne izdvajaju na tržištu. Uz DepilConcept smo uspjeli biti drukčiji, kaže Mariusz Włoczkowski, direktor razvoja franšize DepilConcept u Poljskoj