Iskustvo je dragulj franšize
Nakon završenih profesionalnih košarkaških karijera, bračni par Marko i Ivana Ognjenović ozbiljno su razmišljali što bi mogli raditi. Imali su ušteđevinu, ali ne i iskustva u poduzetničkim vodama. Bio je to i glavni razlog što su se odlučili za franšizu. Da "Dvije šmizle" razvijaju franšiznu mrežu, vidjeli su na internetu, ali je na njihovu odluku utjecala i prijateljica koja je radila u jednoj od radnji tog branda.
– Moj se otac bavio trgovinom te, u tom smislu, trgovina mi je bila bliska. Profesionalni sport, međutim, ne ostavlja mnogo vremena za druge aktivnosti tako da supruga i ja nismo imali vremena stjecati iskustvo u biznisu. Kupnjom franšize mi smo, zapravo, kupili iskustvo, što nam je bilo najvažnije. Možda u početku košta malo više nego da sami pokrećete posao, ali pogreške koje biste napravili kao samostalni poduzetnik – sigurno bi bile dvostruko skuplje. Svi mogu ponuditi neku robu i nju nije problem nabaviti, ali kada netko ima iskustvo od 15 i više godina i spreman ga je sa vama podijeliti jeste nemjerljivo. Uz to, "Dvije šmizle" su već izgrađen brand, imaju dobar marketing, nakit se reklamira i u raznim televizijskim emisijama – kaže Marko Ognjenović, poduzetnik iz Inđije, a podrijetlom iz Dalmacije.
Franšiznu su trgovinu odlučili otvoriti u samom centru Inđije, u trgovačkom centru TQ City. Privatnom poslu, kako kaže, moraju biti stalno posvećeni i pomalo ga ljuti kada mu ljudi kažu „ti si privatnik, tebi je lako“. –Rekao bih da je poslovno okruženje napeto do krajnjih granica. Situacija na tržištu nije fer. Mnogi rade na crno, a od legalnih se poduzetnika očekuje da sve bude „pod konac“. Ukoliko se malo kasni s uplatama doprinosa ili poreza, računi su u blokadi. Takav odnos prema poduzetnicima nije u redu i, u krajnjem slučaju, dok postoji crno tržište, nije ni fer – kaže Ognjenović.
Da s davateljima franšize nije razvio odnos za koji ima samo riječi hvale, kaže da bi možda i odustao od privatnog posla. – Prezadovoljan sam uslugom, savjetima, ljubaznošću. Događa nam se da ponekad, primjerice, ne možemo prodati određeni komad nakita i davatelji nam uvijek iziđe u susret tako što ga možemo vratiti, budući da oni imaju i proizvodnju, veleprodaju te svoje dućane. Mislim da su i oni zadovoljni našim poslovanjem i vremenom smo izgradili odnos koji se zasniva na potpunom povjerenju – kaže Marko Ognjenović.
Foto: Dvije šmizle, Inđija
Dok smo razgovorali, njegova je supruga Ivana bila u trgovini. Njih dvoje rade sami, u dvije smjene. Iako muškarac, potpuno se pronašao u ovom poslu, mada u rodnom mjestu u Dalmaciji ima i drugi biznis – zasad maslina od 600 stabala. – Ideja je bila da od ovog posla imamo jednu plaću, što i uspijevamo. Zarada varira od mjeseca do mjeseca. Ožujak je uvijek, zbog Dana žena, natprosječno dobar. Travanj je ove godine bio jako loš, a mislim da je na to utjecao i dug post, kada uobičajeno u Srbiji nema slavlja, krštenja, vjenčanja. U svibnju opet ide prodaja zbog matura i počinje sezona slavlja. Zaista mnoge okolnosti utječu na ovaj posao. Međutim, kada prodajete nakit, prednost je što to nije kvarljiva roba, niti je sezonska, nema trendova, iako se dizajneri koji prave nakit "Dvije šmizle" trude da stalno inoviraju i smišljaju nove kolekcije, odnosno, sami nameću trendove – objašnjava on .
Mušterije privlače i stalnim akcijama, nagradnim igrama i drugim povoljnostima. Ognjenović kaže da je u današnje vrijeme, posebno što nije riječ o najjeftinijem nakitu, kupovina ovih proizvoda ipak luksuz. – Nakit nije pretjerana potreba. Naši su potrošači uglavnom žene koje imaju stalna primanja, pa čak i penzionerke. Mlađi dolaze, ali često samo gledaju, pa se vraćaju sa starijima koji im onda kupuju – kaže on.
Osnovna prednost ove franšize je što, kako kaže, ne zahtijeva velika ulaganja. Najveći dio novca odlazi na kupnju nakita koji uvijek, kako kaže, može prodati, te je rizik minimalan. – Svaki čovjek koji razmišlja pokrenuti neki posao mora znati da mu je, osim novca za investiciju, potrebno još sredstava kojima bi financirao poslovanje u prvih nekoliko mjeseci. Kod "Dvije šmizle" početno je ulaganje većinom potrebno za kupnju nakita. Taj je nakit u našoj trgovini te da je sutra odlučim zatvoriti, siguran sam da bismo ga uz određeni popust i prodali. Bio bi to ujedno povrat novca koji smo uložili na početku. Meni je najvažnije da je dućan pun nakita i da se kapital obrće – ističe Ognjenović.
pročitajte članke
Franšizni korneri pogodni su za trgovce koji žele obogatiti postojeću ponudu. Dobar primjer daju dvije poduzetnice iz Srbije koje su u svoje dućane dodale "kutak" za nakit Dvije šmizle.
Milica Luković otvorila je prije više od godinu dana trgovinu nakita i asesoara "Brosh" u Beogradu. Što je uočila, i naučila, radeći kao primateljica franšize i poduzetnica?
Suzana Daković iz Banjaluke prvi je primatelj franšize "Dvije šmizle". Sljedeće godine, slavi deset godina poslovanja.
Brosh je za sada otvorio dvije franšizne trgovine nakita, a Marina Erhartič, vlasnica koncepta, otkriva profil idealnog kandidata za primatelja i u kojim bi mjestima otvorili franšize
Za koje je vrijeme moguće povratiti investiciju u L’Arome parfumeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije branda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.