Prednosti franšize
1. Poznati brand
Franšizoprimac radi "pod patronatom" branda koji je već poznat i prisutan u svijesti javnosti. Tako je mnogo lakše privući kupce. Primatelji franšize također imaju koristi i od reputacije, zaštićenog trgovačkog znaka, autorskih prava, poslovnih vještina, te drugih proizvodnih procedura i tajni uspjeha koji su u vlasništvu franšiznog sustava.
2. Dokazani koncept
Prednost ulaska u mrežu franšize je pristup znanju i informacijama (know-how) te strategijama koje su pridonijele njenom uspjehu. Ili kraće - pristup informacijama o upravljanju poslovanjem. Uz relativno mali kapital i ulaganje, franšizoprimac ima pristup rješenjima ekonomskog razvoja. Rješenjima koje bi, inače, morali sami pronaći, i koja bi zahtijevala značajno vrijeme i značajne investicije.
3. Podrška franšizodavca
Franšizodavac prihvaća potpisivanjem ugovora o franšizi obvezu pružanja potrebne podrške primateljima, kako bi i oni postigli uspjeh istovjetan njegovom. Njegova obveza obuhvaća, između ostalog:
- podršku u pronalaženju odgovarajućeg prostora ili zadovoljavajuće lokacije
- pomoć pri otvorenju poslovne jedinice franšize
- pomoć u određivanju količine i asortimana robe namijenjene prodaji
- osiguravanje obuke za primatelje franšize i njihovo osoblje u vezi sa: upravljanje poslovanjem, pripremom proizvoda ili praksom usluga (npr. meni u restoranu), financijama, računovodstvom, planiranjem i kontrolom marketinških i promotivnih aktivnosti.
4. Podrška za one bez iskustva u konkretnoj oblasti poslovanja
Obično, franšizoprimac ne mora posjedovati bogato iskustvo u branši u kojoj će raditi. On od davatelja franšize dobiva obuku za uspješan razvoj poslovanja, ali i trajnu potporu, dakle, osnovna znanja iz branše se dobivaju obukom koju osigurava franšizodavac. Franšizoprimac dobiva franšizni priručnik koji detaljno objašnjava kako pokrenuti uspješno poslovanje u branši. Osim toga, franšizodavac prikuplja obično što više informacija o tržištu i poslovnom okruženju koje, zatim, dijeli sa svojim partnerima.
5. Minimalni rizik, maksimalna pouzdanost
Glavna prednost pridruživanja franšiznom sustavu jeste u smanjivanju rizika koje donosi poslovna administracija. To doprinosi da se primateljima franšize povećava kredibilitet u poslovnim razgovorima ili pregovorima za suradnju s drugim poduzetnicima ili ugovornim stranama (uključujući i financijske institucije). Zaključak preuzet iz istraživanja i iskustava zapadnih tržišta pokazuje da je broj bankrotiranih poduzeća koje posluju unutar franšize znatno manji od broja onih koja su neovisna.
6. Prednosti promotivnih kampanja i promocija u organizaciji davatelja franšize u svim zemljama u kojima tvrtka posluje
Franšizoprimac, kao samostalan trgovac, ne može priuštiti veliku reklamnu kampanju na nacionalnoj razini. Niti bi imalo smisla organizirati takvu kampanju kada djeluje lokalno. Pridruživanje franšizi i mreži koja uključuje mnoge jedinice franšize, omogućuje franšizoprimcu dobivati korist od utjecaja "krovne" reklamne kampanje koju organizira franšizodavac za cijelu mrežu.
7. Bolji uvjeti u ugovorima i odnosima s dobavljačima
Franšizodavac pregovara o uvjetima ugovora s dobavljačima za cijelu franšiznu mrežu. (na primjer, opskrbu Coca-Colom u svakom restoranu). On može dobiti bolje uvjete kupnje samo zbog postojanja franšize, bez obzira na svoje pregovaračke vještine.
(A.W. / PROFIT system)
pročitajte članke

Primiti franšizu, opredijeliti se za partnerstvo (agenturu, kako se češće naziva) ili poslovati potpuno samostalno - na svoj način, po vlastitoj ideji i nahođenju? Izbor nije lagan; svaki model ima svoje prednosti i mane.
Zainteresirani ste za pokretanje novog posla? Razmišljate o kupnji franšize? No, mnogo toga je nepoznato, te vas ta pomisao pomalo i plaši? Pokušajte ovako: popunite poznati australski test ispod – možda vam pomogne doći do odgovora je li franšizing za vas!
Najčitanije

Franšizni paket je suština franšiznog sustava, jer sadrži sve - kompletan poslovni koncept koji nudi davatelj franšize.
Jovana Drakulić, sa više od 20 godina iskustva stvorila je day care centar koji spaja znanje i ljubav. Nakon dvije godine rada s listama čekanja za upis, koncept širi kroz franšizu.
LG Laundry Lounge, lanac samoposlužnih praonica rublja, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davatelj franšize savjetuje svoje primatelje da se u vrijeme COVIDa-19 obvezno pridržavaju i određenih pravila.
Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Naučna kuhinjica spaja nauku i igru kroz eksperimente i radionice za djecu, dok franšizerima nudi stabilan i perspektivan poslovni model širom Europe.