Vjerujemo u obrazovanje
Marcin Kruszynki (drugi slijeva, s primateljima master franšize iz Ukrajine i Češke)
Ne tako davno, Školu matematike 2plus2 mogla su pohađati samo djeca u Poljskoj. Škola je, zapravo, privatni edukativni centar koji okuplja đake od 3 do 19 godina kojima su potrebni dodatni satovi iz matematike, kemije ili fizike. Otvorena je i za nadarene i za manje uspješne učenike, a o učincima možda dovoljno govori i to što je od početka rada (2010.) do danas otvoreno 58 centara diljem Poljske – od toga, čak 55 franšiza.
Razvoj na matičnom tržištu, bio je i prvi korak do međunarodne franšize. Danas, pod imenom i brandom ove škole radi i pet franšiza u Ukrajini, dvije u Češkoj, jedna u Kazahstanu. Franšizu su prošle godine otvorili i u Novom Sadu. Kako nam je potvrdio Marcin Kruszynski, direktor tvrtke BLC, zadužene za razvoj franšiznog koncepta 2plus2, tu priči nije kraj. Pitali smo ga...
Što je, po vašem mišljenju, bilo presudno za ovakav dinamičan i brz razvoj franšizne mreže?
Mi, prije svega, vjerujemo u obrazovanje. Iza toga stoji jaka želja pomoći djeci i, stoga, želimo surađivati sa svima koji tako misle. Iako naši primatelji franšize dolaze iz sasvim različitih sredina, sa svima smo uspjeli ostvariti dobru komunikaciju i suradnju, jer shvaćaju da naš sustav predavanja, u usporedbi s tradicionalnim pristupom, zaista unosi razliku. Drugi razlog je sigurno i to što se pokazalo da je koncept isplativ – i za roditelje i za primatelje naše franšize.
Također, mi imamo toliko mnogo ideja kako bismo poboljšali obrazovni sustav da vrlo lako "inficiramo" franšizne partnere svojim entuzijazmom. Posljednji projekt koji smo pokrenuli, pored postojećih – škole stranih jezika i škole matematike, jeste Digitalna akademija, to jest, škola informatike, koja zaista dobro djeluje.
Istaknuli ste jednom prilikom da se franšizni koncept Škole matematike 2plus2 može podvesti pod "meki franšizing". Što to konkretno znači?
Kao što sam već spomenuo, naši primatelji franšize dolaze iz različitih branši, s različitim iskustvima, i zaista smo spremni pažljivo saslušati svaki njihov prijedlog ili ideju. I ne samo da smo otvoreni za sugestije ili promjene, već i za kritiku. Svatko, zapravo, svoju 2plus2 školu vodi pomalo i na svoj način. Nama je jedino važno da su predani poslu. Iako primatelji franšize ne moraju nužno biti nastavnici, ipak, želimo vidjeti da im je stalo do obrazovanja mladih.
Foto: Škola matematike 2plus2 u Ostravi, Češka
Što biste izdvojili kao osnovne prednosti franšiznog sustava 2plus2?
Najvažnija je stvar razmjena iskustva. Naravno, to je i sustav koji koristimo, ali najviše, informacije i znanja koja mogu podjeliti i razmjeniti svi oni koji su dio sustava. Naravno, nisu sve franšizne škole podjednako uspješne – imamo od vrlo uspješnih do škola s osrednjim rezultatima. Međutim, mi znamo primijeniti različite marketinške strategije, riješiti problem. To je i zbog iskustva iz drugih područja edukacije – škole stranih jezika, a odnedavno, kao što sam spomenuo, i škole informatike.
Nedavno ste objavili da razgovarate s potencijalnim primateljima franšize iz Hrvatske. Kako napreduju pregovori? Kada se može očekivati otvaranaje prve škole?
Tako je, škola će biti otvorena u Zagrebu. Upravo smo potpisali ugovor i započeli pripreme za uređenje prostora kako bi škola počela s radom u rujnu.
Što planirate u narednom razdoblju?
Planiramo, naravno, i dalje rasti, jer još uvijek ima tržišta s ogromnim potencijalom. Upravo smo potpisali franšizni ugovor i za jedno tržište u Africi. Našli smo sjajnog partnera koji razumije naš pristup obrazovanju i veoma cijenimo njegovu predanost radu. Škola će biti otvorena u Malaviju i, također, otvorit će vrata početkom rujna. Što se tiče europskih tržišta, ohrabruje nas iskustvo iz Češke – u Ostravi, recimo, radi naša najuspješnija franšiza u insotranstvu.
Međutim, gdje god dođemo, ciljamo na gradove s više od 15.000 stanovnika. Iskustvo iz Poljske nam pokazuje da škole ovog formata vrlo lijepo prolaze u gradovima od 50-60.000 ljudi. Preporučujemo da škola 2plus2 bude u blizini tradicionalne škole, možda čak i unutar škole, ako postoji i ta mogućnost. Bitno je da lokacija bude dobro povezana s ostatkom grada ili da se nalazi u naselju sa dosta mladih obitelji.
pročitajte članke
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
U franšiznom sustavu Edukido većina primatelja franšize su žene. Zašto je to tako?
Dobro ustrojeni franšizni sustavi nastoje konstantno uvoditi inovacije koje će unaprijediti i olakšati poslovanje franšiznim partnerima. Što je aktualno u obrazovnom sustavu Maple Bear?
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od rijetkih regionalnih franšiznih sustava sa zavidnim brojem primatelja franšize koji vode dvije ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i što to govori o samom franšiznom sustavu?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Najčitanije
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Poljska tvrtka Sweet Gallery do sada je isključivo razvijala biznise u području gastronomije. Sada ulazi u sektor turizma. Što je „Tiny House“ i kako se na ovom formatu može zaraditi?
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.