PROFIT system u Ukrajini izdaje magazin o franšizingu još od 2011. godine. Časopis se tiska tromjesečno i do sada je objavljeno 9 brojeva. Interesantno je da se najbolje prodaje u - supermarketima.
Srijeda
19.06.2013
Koliko je franšizing razvijen u Ukrajini i u kakvom poslovnom ambijentu rade, govori Julija Gerašenko, direktorica konzultantske kuće PROFIT system Ukraina.
 

Kao osoba na najvišoj poziciji u tvrtki PROFIT system u Ukrajini (deo PROFIT system grupe kome pripada i PROFIT franchise services, izdavač Franchising.hr portala), Julija Gerašenko ima dobar uvid u stanje na tržištu franšiza u toj zemlji. Koliko o napretku, toliko i o preprekama i izazovima koji prate poduzetnike koji se odluče za franšizni vid poslovanja. I pored toga, izgleda da optimizma u Ukrajini ne manjka.

Kako biste ocijenili poslovanje PROFIT systema-a u Ukrajini?

Rastemo zajedno s tržištem, ali nismo jedina kuća koja se bavi konzultantskim poslom u Ukrajini. Postoji još nekoliko tvrtki koje prate tržište franšiza. Ipak, smatram da smo najozbiljniji poslovni partner za najveće igrače među franšiznim sustavima, međutim, to ne znači da možemo ignorirati konkurenciju. Među našim glavnim klijentima su: IDS Aqua servis - distributer poznatih brandova vode, El Dorado - najveći lanac supermarketa za prodaju IT hardvera i elektronike, te Staldom, Samsonite i Mexx.

Što su osnovni problemi za razvoj franšizinga u Ukrajini?

Jedna od prepreka je nedostatak pravnog okvira za franšizing, tako da se svatko može pretvarati da je davatelj franšize i nuditi nešto što doista nije franšiza. Takvi primjeri, u stvari, kvare dobru sliku o tržištu franšiza u cjelini. Problem su, također, i birokracija i korupcija. Ali i nedostatak kvalificiranog kadra i nepostojanje stručne literature. Ukrajina, jednostavno, nema ni institucije koje bi obučavale i pripremale stručnjake za ovu oblast. Osnovni problem je i osiromašena srednja klasa, što za sobom vuče i ograničenu kupovnu moć i smanjenu potražnju u sektoru usluga. Kao što vidite, postoji mnogo prepreka, ali ukrajinski gospodarstvenici su vrlo fleksibilni i snalažljivi. Oni su u stanju poslovati čak i u teškim okolnostima.

Da li je franšizing popularna tema u ukrajinskim medijima?

Jeste. U posljednjih nekoliko godina primjećujemo da raste svijest o franšizingu kao modelu poslovanja. Vidimo da svijest raste i među ljudima koji bi uzeli franšizu, ali i među poduzetnicima koji razmišljaju svoj posao proširiti kroz franšizu i izgraditi ozbiljan sustav. Mediji rado prenose informacije o poznatim brandovima koji su ušli na tržište Ukrajine. Osim toga, i PROFIT system u Ukrajini izdaje magazin o franšizingu još od 2011. godine. Časopis se tiska tromjesečno i do sada je objavljeno 9 brojeva. Interesantno je da se najbolje prodaje u - supermarketima.

Koliko je veliko tržište franšiza u Ukrajini?

Po našoj procjeni postoji oko 400 tvrtki koje imaju više od jedne franšizne poslovnice.