Ostati na uzlaznoj putanji
DepilConcept je na tržištu više od 10 godina, pod ovim brendom danas posluje više od 170 centara širom svijeta, a tvrtka aktivno radi na širenju franšizne mreže. Podsjetite nas kako je sve zapravo počelo…
U posao smo ušli 2005. godine lansiranjem jednog drugog koncepta – bio je to BodyConcept, centar koji je nudio širi spektar tretmana za njegu ljepote. Shvatili smo da je potražnja za uslugama depilacije zaista velika te da se tržište ubrzano prilagođava toj potražnji. Videli smo da se moramo što prije fokusirati na ovu uslugu – kreirali smo DepilConcept i specijalizirali se za tretmane epilacije, depilacije i fototerapije.
Prva poslovnica otvorena je 2008. godine u Portugalu, a zanimljivo je da smo od samog početka ponudili i franšizu. Zapravo, neki od naših postojećih primatelja franšize za BodyConcept također su bili zainteresirani za DepilConcept, jer bi to bio izvrstan dodatak postojećim kozmetičkim uslugama. Samo dvije godine od otvaranja prve poslovnice već smo bili drugi najveći brend na portugalskom tržištu.
Da budem iskren, ovo je vrlo jednostavan i lagan posao. Savršen je za ljude koji žele pokrenuti vlastiti biznis, prijeći iz korporativnog svijeta u poduzetništvo i steći financijsku neovisnost.
U kom ste trenutku počeli razmišljati o izlasku na inozemna tržišta?
Jednom prilikom, dok sam boravio u Poljskoj, primijetio sam da ljudi tamo jako brinu o svom imidžu i paze na to kako izgledaju. Odmah sam pomislio – ovo bi bilo odlično tržište za nas. Prikupio sam potrebne informacije, istražio tržište, konkurenciju, pa čak i davatelje franšize koji su već poslovali u Poljskoj. Nekolicini preduzetnika sam se obratio izravno. Dvojica su bili zainteresirani pa smo im poslali ugovore. Ti su ljudi još uvijek naši primatelji master franšize, koji su uspjeli razviti mrežu s više od 50 centara diljem Poljske.
Nakon toga smo krenuli istraživati i druga tržišta. Izvorna strategija razvoja uključivala je zemlje poput Finske, Nizozemske i Grčke. Ova se strategija, međutim, mijenjala tijekom godina. Rasli smo u Poljskoj, pokrenuli posao u Češkoj. Koncept smo prenijeli i u Brazil, budući da se tamo govori portugalski. Međutim, shvatili smo da su, unatoč tome što govorimo istim jezikom, kulturološke i poslovne razlike bile ogromne. Zato smo fokus ponovno vratili na europska tržišta.
Pokazalo se da DepilConcept odlično posluje u Istočnoj Europi. U čemu je „tajna“?
To je, zapravo, dio naše nove strategije. Ideja je krenuti s ne tako velikim državama i rasti dok ne postanemo vodeći europski brend u području epilacije. Tada će sigurno biti izvjesnije da će i veća tržišta, poput Njemačke, usvojiti naš poslovni model.
Trenutno smo fokusirani na Rumunjsku, Mađarsku, Austriju i Ujedinjeno Kraljevstvo. Zaista mislim da bismo s vremenom mogli postići uspjeh i u ekonomski jakim zemljama poput Njemačke, Francuske ili Ujedinjenog Kraljevstva. Na primjer, Britanija je i izrazito multikulturalno tržište i vjerujemo da bi nam to koristilo na mnogo različitih načina.
Tko bi bio idealni kandidat za franšizu DepilConcepta?
Ukratko, idealni je kandidat investitor s određenim poslovnim iskustvom, po mogućnosti i s iskustvom u franšizingu. Na primjer, jednom smo imali primateljicu master franšize, koja je imala dovoljno kapitala i voljela je naš koncept, ali nije previše marila za biznis. Imati novca, jednostavno, nije dovoljno. Tražimo iskusne partnere koji već znaju kako voditi biznis. Ne moraju imati iskustva iz ove konkretne industrije, jer će sve naučiti tijekom obuke. Više se radi o njihovom odnosu prema poslu, volji i spremnosti da se stvarno posvete poslu.
Je li se išta promijenilo u načinu rada od izbijanja pandemije?
Iskreno govoreći, nismo morali ništa mijenjati – osim, naravno, što smo uveli dodatne procedure za Kovid-19. DepilConcept, inače, zahtjeva relativno mali prostor od oko 50 kvadrata. Ima recepciju i dvije ordinacije. U svakom trenutku u centru mogu boraviti samo dva klijenta. Svaki je tretman unaprijed zakazan.
Prošla je godina bila teška, međutim, ove godine prodaja raste. Nismo to očekivali, ali svi naši centri bilježe rast prodaje usluga u odnosu na razdoblje prije pandemije.
Kako će se dalje razvijati franšizna mreža?
Nove master franšize prodane su za tri tržišta – Irsku, Češku i Slovačku.
Ugovori su, naime, potpisani još prošle godine. Međutim, u godini lockdowna, kada su se centri povremeno zatvarali, bilo je teško pokrenuti nove poslove. Sada je sve spremno i planiramo odlazak na spomenute lokacije. Potrebno je samo da osoblje prođe obuku i primatelji franšize mogu početi raditi.
Zabrinuti smo, međutim, zbog novih najava o mogućim zatvaranjima, pa ćemo treninge možda morati odgoditi do siječnja sljedeće godine. Ali svi inzistiramo na otvaranju novih centara.
Na tržištima na kojima već poslujemo – u Poljskoj, Srbiji i Portugalu – još uvijek se otvaraju nove poslovnice. Mislim da će se tijekom iduće godine otvoriti veći broj centara. Primjerice, u Portugalu će u sljedeća tri mjeseca biti otvoreno 10 novih poslovnica – što je za nas potpuno novo postignuće.
Srbija jeste manje tržište, ali očekujemo da će se otvoriti još jedan ili dva centra. A u Poljskoj, moj osobni cilj je otvoriti 90 novih jedinica u sljedeće dvije godine.
Osim toga, u idućoj godini želimo ući na barem dva od četiri tržišta koja su nam trenutno u fokusu. Možemo, dakle, reći da već aktivno tražimo primatelje master franšize u Rumunjskoj, Mađarskoj, Austriji i Velikoj Britaniji.
pročitajte članke
Od travnja 2019. u Srbiji posluje DepilConcept, portugalski franšizni sustav specijaliziran za epilaciju. Primatelji master franšize za ovo tržište otkrivaju po čemu se DepilConcept izdvaja od drugih – kao koncept i biznis prilika.
Uspjeh koji je DepilConcept, portugalski franšizni sustav za epilaciju, postigao u Poljskoj može poslužiti kao odličan primjer plodonosne franšizne suradnje – posebno što DepilConcept uskoro stiže i u ovu regiju.
Saloni ljepote koji nude „sve“, zapravo se ničim posebnim ne izdvajaju na tržištu. Uz DepilConcept smo uspjeli biti drukčiji, kaže Mariusz Włoczkowski, direktor razvoja franšize DepilConcept u Poljskoj
Epidemija koronavirusa sigurno utječe i na biznise iz sektora njege ljepote. Kako se franšizni sustavi nose s novom situacijom? Dijelimo neka iskustva iz Poljske.
Početak godine je, u pravilu, vrijeme za analizu prethodnog poslovanja. Što je obelježilo portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, govori vlasnik branda Alexandre Lourenço
Najčitanije
Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna prilično je uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele ostati konkurentni, traži se, prije svega, originalnost.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.