Kreativno obrazovanje u temelju franšize
Edukido je originalan edukacijski program s Lego® kockama namijenjen djeci od tri do dvanaest godina. Uključuje seriju edukativnih radionica koje djecu trebaju bolje upoznati sa svijetom prirode, tehnike i znanosti kroz zabavu. Koncept je osnovan u Poljskoj, gdje je brzo zaživio i uspio se proširiti diljem tržišta putem franšize. Edukido danas ima više od 50 franšiznih škola u Poljskoj, a od ove godine ima i prvog franšiznog partnera u inozemstvu.
Edukido stiže u regiju
Joanna Małek, zadužena za međunarodnu ekspanziju Edukida, kaže da su prvi ugovor o master franšizi potpisali u lipnju 2021, i to za teritorij Hrvatske. Primateljica master franšize postala je Ines Slunjski, poduzetnica koja već ima iskustva s ovom vrstom suradnje, budući da je primateljica franšize i za jednu školu mentalne aritmetike. Ona je, kako prenosi Małek, prve informacije o Edukidu pronašla upravo na portalu Franchising.hr. – Pročitala je članak o našem konceptu te je nam poslala upit tražeći više detalja o uvjetima franšizne suradnje – objašnjava Małek.
Nakon obuke i prijenosa know-how-a te aktivnosti potrebnih za pokretanje škole, prvi Edukido otvoren je početkom rujna u Varaždinu. Kako je Slunjski nositeljica master franšize, ona će, osim vlastitog centra u Varaždinu, biti zadužena za razvoj mreže škola diljem Hrvatske. Već od sledeće godine krenut će u potragu za novim, pojedinačnim primateljima franšize – poduzetnicima koji bi bili zainteresirani voditi vlastiti školu Edukido – potvrđuje Małek.
To što Ines Slunjski već ima iskustva u području izvannastavne edukacije djece i franšizinga svakako je prednost. – Ovo je za nas bila odlična vijest, jer smo vidjeli da naša partnerica vrlo dobro zna kako funkcioniraju slični koncepti te koje su uloge primatelja i davatelja franšize. To nam je uvelike olakšalo suradnju – kaže Joanna Małek.
Hrvatska je, naglašava naša sugovornica, tržište s puno potencijala za koncepte koji se temelje na izvannastavnim aktivnostima za djecu. Primjećuje, pak, da nisu naišli na škole koji nude aktivnosti i programe slične Edukidu. – Naravno, ima drugih franšiznih koncepata, ali njih je mnogo manje nego u Poljskoj. S druge strane, tradicionalni školski sustavi su zastarjeli i kruti, tako da roditelji sve češće šalju djecu na izvannastavne aktivnosti koje mogu razviti njihovu maštu i kreativnost – primjećuje Joanna Małek.
Pokretanje franšizne škole u Hrvatskoj predstavlja tek početak međunarodne ekspanzije, dodaje ona. Veliki potencijal vide na europskim tržištima, naročito onim sličnim Poljskoj i Hrvatskoj. – U narednim ćemo mjesecima biti fokusirani na Rumunjsku i Mađarsku – kaže Małek.
Prilika i za poduzetne iz BIH-a
Iako je pandemija djelomično osujetila ove planove, tvrka nastavlja promovirati koncept izvan granica domaćeg tržišta. – Edukido je koncept koji može uspješno poslovati u gotovo svim zemljama Europe, tako da ima još puno prostora za razvoj i nove franšizne partnere – poručuje Małek.
Najvažniji uvjet koji potencijalni inozemni partneri Edukida moraju ispuniti je poznavanje engleskog jezika.
– Bez toga nećemo ulaziti u pregovore jer sve grafičke i nastavne materijale isporučujemo na engleskom – objašnjava Joanna Małek. Osim toga, od vitalnog je značaja da partner bude osobno angažiran i posvećen poslu. Dobrodošlo je i iskustvo u radu s djecom.
Ulazna i mjesečna franšizna naknada za inozemne partnere određivat će se posebno za svakog od primatelja. – Nudimo različite opcije za svako pojedinačno tržište. Ovisi o mnogim faktorima, pa i o ekonomskoj situaciji u određenoj zemlji – kaže Joanna Małek.
Očekivani iznos investicija
Investicija za pojedinačne primatelje franšize sastoji se iz tri dijela:
- Početna nabava Lego setova – oko 3.000 EUR
- Marketinški materijali – oko 350 EUR
- Ulazna naknada, ovisno o veličini teritorije na kojoj djeluje – od 700 EUR (za regije sa 20.000 stanovnika) do 4.200 EUR (regije sa 120.000 stanovnika)
Investicija za master franšizu sastoji se od troškova za:
- Otvorenje pilot-jedinice (prva nabava Lego setova + marketinški materijal)
- Prijevod svih materijala s engleskog ili poljskog jezika i regrutiranje pojedinačnih primatelja franšize
- Ulazna naknada za Srbiju 14.000 EUR; za Bosnu i Hercegovinu 8.000 EUR; Crnu Goru 3.000 EUR; Albaniju 7.000 EUR
Što nude programi Edukido?
U programu Edukido, učenje postaje fascinantna avantura. Djeca rješavaju praktične zadatke i uče praktične vještine. LEGO® kockice uvode male istraživače u svijet tehnologije i prirode. Pomoću njih djeca uče osnove konstrukcije i rada motora, prirodne zakone, matematička pravila i povijest, ali i istražuju tajne svemira, arhitekturu i umjetnost. Edukativna nastava za učenike od 8 do 12 godina fokusirana je na stjecanje znanja iz područja kao što su: priroda, fizika, zemljopis, mehanika, građevinarstvo, zemljopis, geologija, sport, povijest i jezik. Nastava se odvija u stalnim skupinama do 10 osoba, usklađena prema dobi polaznika.
pročitajte članke
U franšiznom sustavu Edukido većina primatelja franšize su žene. Zašto je to tako?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Dok traže prve franšizne partnere u inozemstvu, mreža edukativnog koncepta Edukido na domaćem tržištu u Poljskoj raste. Sylwia Golonka, nova primateljica ove franšize, otkriva zašto se odlučila poslovati pod ovim brandom.
„Praksa nam pokazuje da što se više primatelji franšize oslanjaju na naše iskustvo i preporuke, to su im i rezultati poslovanja bolji“, kaže Anna Jurak, menadžerica odjela za poslovne korisnike edukativnog koncepta Edukido
Poljski edukativni koncept Edukido namjerava ubrzati širenje franšizne mreže izvan granica domaćeg tžišta – osim master franšize, od sada se nudi i pojedinačna franšiza.
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
LG Laundry Lounge, lanac samoposlužnih praonica rublja, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davatelj franšize savjetuje svoje primatelje da se u vrijeme COVIDa-19 obvezno pridržavaju i određenih pravila.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?