Grzegorz Morawski, franšizni menadžer škola programiranja Coders Lab / „Svjesni smo da je online nastava tu da ostane. Vjerujem da nećete moći bez prisutnosti na mreži i snažnog fokusiranja na te tehnike.“
Petak
01.10.2021
– Situacija s pandemijom pokazala je da je IT industrija otporna na krizu, ali nas je i naučila da je budućnost u onlinu – kaže Grzegorz Morawski, franšizni menadžer škola programiranja Coders Lab
 

Coders Lab međunarodni je lanac škola programiranja, osnovan 2013. u Poljskoj. Poznati po vrlo širokoj ponudi intenzivnih IT tečajeva, pomogli su i promijenili karijerni put za više od 6.500 studenata, usmjeravajući ih da se bave jednim od najtraženijih i najperspektivnijih zanimanja današnjice.

Svoje znanje o vođenju škole programiranja, pak, pretvorili su u franšizu te danas imaju franšizne podružnice i na domaćem tržištu u Poljskoj, ali i u Austriji, Španjolskoj, Rumunjskoj, Češkoj i Indoneziji – a zainteresirani su proširiti franšizu i u zemljama ove regije.

O stanju u IT industriji, utjecaju pandemije i načinu na koji se Coders Lab suočio s izazovima i promjenama, razgovarali smo s Grzegorzom Morawskim, franšiznim menadžerom ovog koncepta.

Kako je pandemija utjecala na sektor IT edukacije?

Pandemija, zapravo, nije značajno utjecala na sektor IT edukacije. To je zato što su naši koncepti, na neki način, otporni na krize... Tijekom potpunog lockdowna mnoge su tvrtke osjetile posljedice – pokazalo se da je naš biznis bio siguran. Poslove su gubili ljudi koji su radili u ugostiteljstvu, turizmu, dok IT industrija i programeri nisu doživjeli takav pritisak. IT sektor je donekle smanjio tempo zapošljavanja novog osoblja, ali nije otpuštao postojeće. S pozicije zaposlenika, IT industrija se doista pokazala kao sigurno tržište rada.

Mi smo, pak, odlučili poslati poruku da nudimo rješenje mladim ljudima ili ljudima koji traže posao ili koji, jednostavno, strahuju da će izgubiti posao. Rekli smo: „Ako ste izgubili posao ili imate poteškoća u pronalaženju posla u tradicionalnim sektorima – ugostiteljstvu, građevinarstvu i slično – ovo je idealna prilika da pohađate jedan od naših tečajeva.“ Nakon našeg tečaja, odlazite s vještinama koje će vam omogućiti da s velikom sigurnošću pronađete posao u IT industriji.

Istina, osjetili smo blagi pad broja polaznika, ali konačni ishod ovogodišnjeg poslovanja je na razini prošlogodišnjeg. Nismo imali rast kakvom smo se nadali, ali smo uspjeli razviti nekoliko novih proizvoda –tečaj Python Data Analyst i Docker. Pritom smo ušli i na nova tržišta – Austriju, Španjolsku, Češku.

Rekao bih da je obrazovanje u području IT-a postalo neizbježno te da velik broj ljudi shvaća koliko je važno imati bilo kakve informatičke vještine, bez obzira na to jeste li programer ili radite u potpuno drugoj industriji. Ovo je, jednostavno, potreba. Ako ste marketinški stručnjak ili novinar, morate imati osnovne IT vještine –možda ćete morati znati koristiti HTML ili slične programe. Vjerujem da je većina ljudi svjesna da informatička pismenost ozbiljno utječe na tržište rada.

S kojim ste se izazovima suočavali u ovih posljednjih godinu dana?

Najviše nas je brinulo kako ćemo proces učenja transformirati iz stacionarnog u online. Držali smo online tečajeve i prije izbijanja pandemije, ali to je bio mali dio u strukturi naših ukupnih prihoda. Studenti, zapravo, nisu navikli učiti putem online platformi – u pandemiji je to brzo postao jedini način pružanja ovih usluga. Morali smo se prilagoditi i poboljšati nastavne metode. Napravili smo virtualnu učionicu, obučili instruktore kako rukovati alatima za tečajeve koje smo nudili. U manjoj smo mjeri prilagodili i nastavni plan i program, dodali nove alate te napravili ogroman iskorak u smislu naših kapaciteta i sposobnosti izvođenje nastave „na daljinu“.

Bio je to veliki izazov. Pogotovo jer smo se morali prilagoditi u roku od 48 sati, budući da smo imali puno tečajeva u tijeku kada je proglašen lockdown. Morali smo brzo djelovati. U roku od dva dana napornog rada, naši voditelji projekata, IT tim i odjel za obrazovanje uspjeli su „podići“ cijelu strukturu u online prostor. Svjesni smo da je online tu da ostane. Vjerujem da nećete moći bez prisutnosti na mreži i snažnog fokusiranja na te tehnike.

Kakvu ste podršku u tom trenutku mogli pružiti svojim primateljima franšize?

Mi jesmo brand s iskustvom, ali još uvijek učimo što se tiče podrške primateljima franšize. Počeli smo razmjenom iskustava o izvođenju nastave „na daljinu“. Što je još važnije, savjetujemo ih kako se snaći u ovom novom virtualnom okruženju, kako privući klijenate te organizirati marketinške kampanje. Do sada smo se uglavnom oslanjali na „analogne“ aktivnosti, poput sastanaka i fizičke interakcije s potencijalnim klijentima.

Prošla je godina pokazala da se aktivnosti mogu 100% premjestiti na mrežu, da nema potrebe za fizičkim kontaktom, pa smo ovladali ovim marketinškim tehnikama i sada poučavamo svoje primatelje kako da ih koriste. Zapravo, svaki put kad razvijemo neke nove vještine u području prodaje i marketinga, to znanje podijelimo sa svojim primateljima franšize.

Koliko je trenutna situacija poremetila planove razvoja?

Vidimo da svakog trenutka moramo biti svjesni tržišne stvarnosti, što znači da stalno trebamo pratiti tržišnu potražnju, koju u ovom slučaju diktiraju poslodavci. Moramo znati koje se to specifične tehnologije i programski jezici traže od ljudi koji se prijavljuju za posao. Zato je naša ponuda tečajeva prilagođena zahtjevima tržišta. Ukidamo tečajeve koji su zastarjeli i više se ne koriste u tvrtkama. Želimo ići u korak s trendovima pa smo dodali Phyton za analizu podataka, a razmišljamo i o cyber sigurnosti.

Svi s nestrpljenjem iščekujemo trenutak kada ćemo se moći vratiti u „normalnu“ i nastavu u učionicama. Svjesni smo da većina ljudi preferira ovu vrstu nastave, međutim, online će tečajevi ostati kao opcija. Dakle, jedina promjena koju smo napravili u planovima jeste ta što sada, kada razgovaramo s potencijalnim kandidatima za franšizu, znamo da u portfelj usluga moraju biti uključene i online i tradicionalna opcija te da, stoga, moramo razvijati alate za oba ova modela nastave.


Škola koja stvara prilike / Čak 82% polaznika nađe posao u roku od tri mjeseca od pohađanja tečajeva u Coders Labu

Popularno na forumu