Amir Asor, osnivač e2 Young Engineers / „Obrazovanje je prvenstveno stjecanje vještina – ne samo prikupljanje informacija.“
Petak
02.07.2021
„Svatko tko prepozna ljepotu naše obrazovne misije, kvalificiran je za primatelja franšize Young Engineers“, kaže osnivač ovog američkog edukativnog koncepta Amir Asor
 

Amir Asor mladi je poduzetnik s dokazanim rezultatima i čovjek koji razumije budućnost. Prije više od 10 godina pokrenuo je e2 Young Engineers, školicu koja afirmira STEM* i inženjerske vještine kod djece, koristeći zabavne, zanimljive i praktične metode učenja koje se rijetko sreću u tradicionalnom školstvu. Osim što je pronašao perspektivnu nišu na tržištu, Amir Asor je postao i jedan od predvodnika novog vala u sektoru izvannastavnog obrazovanja. Zbog pozitivnog utjecaja na brojne učenike škola Young Engineers, koje danas djeluju u više od 50 zemalja, Asor je 2011. godine proglašen poduzetnikom godine (Youth Business International Entrepreneur of The Year Award).

Pitali smo što ga je navelo da pokrene posao u obrazovnom sektoru, zašto je ovo dobra poslovna prilika, tko može postati primatelj franšize i koliki je kapital potreban za pokretanje škole u zemljama ove regije.

Što vas je potaknulo da pokrenete Young Engineers?

Ne mogu reći da iz škole nosim najpozitivnija iskustva. Tek kad sam upisao fakultet, otkrio sam da, zapravo, i nisam tako loš student... (smijeh) Kad odrastete, shvatite na koji se način svijet mijenja. Vidite kako se razvija poslovni sektor. Povrh toga, već ste i sami stekli neka iskustva. Imao sam priliku raditi s djecom i tada sam vidio da se tehnologija mijenja tako brzo, a da je obrazovni proces vrlo spor. Nitko ne stječe najbolja i najnaprednija znanja samo u školi. Iskustvo dolazi s različitih strana.

Kad biste se mogli vratiti 20 godina unazad i pokušati predvidjeti koja će zanimanja danas postojati, vjerojatno ne biste imali pojma. Pa čak i u ovom trenutku, ako bismo morali zamisliti zanimanja koja će biti aktualna za 20 godina, vjerojatno još uvijek ne bismo imali pojma. Kad dođete do te spoznaje, shvatite da obrazovanje mora biti neusporedivo šire, sveobuhvatnije.

Oba su mi roditelja radila u prosvjeti. Mislim da dio inspiracije dolazi i od njih. Međutim, za mene osobno, obrazovanje je prvenstveno stjecanje vještina, a ne samo prikupljanje informacija. Vjerujem, zapravo, da obrazovni proces ne bi trebao biti toliko usmjeren na usvajanje informacija koliko na razvoj sposobnosti i vještina. To je jedini način da djecu pripremite za tržište rada u 21. stoljeću. Ako znate kako razmišljati, možete puno toga postići. Ako imate samo informacije, radit ćete stvari koje su isključivo povezane s tim informacijama – što je veliko ograničenje.

Kako se koncept Young Engineers razvijao od osnivanja 2008. godine?

Naš biznis konstantno raste, i kao što se može vidjeti, ponajviše zahvaljujući razvoju franšizne mreže. S druge strane, kako poslovanje naših primatelja franšize raste, tako se unapređuje čitav sustav – uspješni primatelji franšize u pravilu, nakon početnog uspjeha, odlučuju proširiti ponudu, uvesti nove obrazovne programe i otvoriti škole na novim lokacijama. Trenutno u franšiznoj mreži Young Engineersa posluje 200 primatelja franšize.

Znate, kad pitate davatelje franšize, oni obično kažu: Imamo 1.000 ili 2.000 primatelja franšize, ali to, zapravo, nije tako. Ta se brojka često odnosi na broj franšiznih jedinica. Mi, pak, imamo više od 200 jedinica, a faktički, 200 ljudi koji vode svoje biznise u više od 50 zemalja, širom svijeta.

Smatrate li da je biznis dobro pozicioniran za budućnost i „Veliki reset“ – reorganizaciju svjetske ekonomije najavljenu na Svjetskom ekonomskom forumu?

Nitko, zapravo, ne zna što znači „Veliki reset“. Satima sam promišljao što bi to točno trebalo značiti i što će se dogoditi... Ako bih morao nagađati, pretpostavljam da će to imati veze s ekonomijom dijeljenja, umjetnom inteligencijom i blockchain tehnologijama.

Mislim da smo dobro pripremljeni za takvu budućnost. To nas vraća u poziciju da kad ne znate što slijedi, morate biti vješti. Morate znati kako razmišljati – kako postaviti pitanje, s koje strane pristupiti izazovu. Ukratko, razviti vještinu pristupa problemu.

Naravno, koncept se neprestano razvija – naši timovi vredno rade na tome. Nedavno smo pokrenuli programe Algo Play i Algo Buddy, koji omogućavaju djeci da iskuse svijet kodiranja i robotike, bez zaslona računala. U biti, „ugradili smo“ uobičajene elemente kodiranja u opipljivi oblik – kockicu, odnosno, blok. Dakle, umjesto pisanja sekvenci koda, djeca samo organiziraju niz blokova koji nose neke informacije u procesu kodiranja. Ovo, zapravo, obuhvaća sve osnovne elemente kodiranja, poput uvjeta i grananja u više nizova. Sve one strašne stvari kojih se obično plašite na studijima programiranja (smijeh) – samo su naše napravljene po mjeri djeteta, pa im to postaje prirodno.

Vizualizacija je iznimno važna za djecu. Mi nikad ne kažemo: Hajmo raditi nešto komplicirano!, već: Hej, radimo nešto zabavno! Možemo programirati ovaj stroj da radi nešto što mi želimo. Programirajmo robota da ide s ovog mjesta do tamo. Ili: Programirajmo robota da se raduje kad lopta prođe kroz koš!

Tko može postati primatelj franšize i otvori školu Young Engineers?

Apsolutno svi koji shvate koliko je važno pripremiti djecu za tržište rada 21. stoljeća. Potom, svatko tko prepozna da je ovo iznimna prilika i važna misija. I, naravno, svi koji vide i zabavnu stranu ovog posla.

Primatelji se franšize obično dijele u dvije skupine.

Prvi su oni koji imaju prethodno iskustvo u radu s djecom. Znaju kako treba pristupiti djeci i objasniti im jednostavne zadatke. Dijete će ga kasnije graditi od blokova i svakako razumjeti problematiku – što znači da bi predavač ili nastavnik trebao samo napraviti jednostavan uvod. Edukativna strana nije toliko teška i mislim da velik broj ljudi, s nekim osnovnim vještinama, može raditi ovaj posao.

Druga skupina su ljudi koji dobro razumiju našu misiju, ali koji ne bi mogli sami obavljati ovaj posao. Ili, jednostavno, nisu zainteresirani za sudjelovanje u obrazovnom procesu. U tom slučaju, mogu angažirati predavače i instruktore, što nije pretjerano težak zadatak.

U biti, svatko tko prepozna ljepotu naše misije, kvalificiran je za primatelja franšize Young Engineers.

Koliko treba investirati u pokretanje franšize?

Investicija nije prevelika. S, recimo, 5.000 dolara početnog kapitala moguće je pokriti sve troškove potrebne za otvaranje škole, s visokim izgledima za uspjeh. No, konačni iznos najviše će ovisiti o veličini i opremljenosti prostorija za školu, a maksimalno ulaganje može iznositi do 20.000 dolara.

______

* STEM – Science, Technology, Engineering, Mathematics


Biznis konstantno raste, ponajviše zahvaljujući razvoju franšizne mreže / Ulaganje u otvaranje franšizne podružnice kreće se od 1,5 do 20 tisuća dolara. Konačni iznos najviše ovisi o veličini i opremljenosti prostorija za školu.

Popularno na forumu