CHIPAS stiže u Visoko
Šarmantni enterijer, domaćinska atmosfera, meni koji se bazira na kvalitetnim obrocima od piletine i paste, i sve to u kombinaciji sa povoljnim cijenama, predstvalja „dobitnu kombinaciju“ za sarajevski restoran CHIPAS. Pored sada već kultnog „matičnog“ restorana i poslastičarnice u centru Sarajeva, CHIPAS ima i veliki reprezentativni restoran u sarajevskom naselju Pofalići, a prekretnicu u razvoju predstavljalo je otvaranje prve franšize u inostranstvu – od juna 2020. CHIPAS posluje i u Ščećinu u Poljskoj.
Tokom ove godine, CHIPAS će zabilježiti još jedan „istorijski“ trenutak, budući da je potpisan i prvi franšizni ugovor u Bosni i Hecegovini i počele pripreme za otvaranje restorana u Visokom.
Produbljena dugogodišnja saradnja
Primalac franšize za Visoko postalo je privredno društvo „Mesna industrija Vimar“, potvrđuje Muamer Čolić, idejni tvorac i vlasnik CHIPAS Concepta. Radi se, kako kaže, o uspješnoj kompaniji koja već dugi niz godina posluje u mesnoj industriji te sa kojom CHIPAS, takođe, uspješno sarađuje.
To što se radi o starim poslovnim znancima bio je tek jedan od razloga zašto se „Vimar“ odlučio za uzimanje franšize CHIPASa. Kako u oblasti ugostiteljstva do sada nisu imali nikakvog iskustva, franšiza je bila logičan korak – ponajviše zbog prijenosa znanja, obuke i podrške koju će CHIPAS pružati kao davalac franšize.
Druga povoljna okolnost je što „Vimar“ u Visokom posjeduje zgradu od četiri sprata, koja je, po prvobitnom planu, uključivala i ugostiteljski objekat u prizemlju. Kada je, međutim, CHIPAS objavio da je značajno smanjio iznos potreban za kupovinu franšize, vlasnik „Vimara“ je poslao upit i gotovo „u istom danu“, nakon prezentacije i sastanka s davaocem, odlučio da čak tri nivoa zgrade u Visokom preuredi za restoran CHIPAS. – Stvari su se, jednostavno, složile – oni su imali poluspreman objekat, a mi idealnu franšizu za njihov grad, koji nema sličnih objekata, odnosno, ovakvih restoranskih franšiza – kaže Čolić.
Ugovor je potpisan u martu, a planirano je da restoran bude otvoren tokom ove godine. – Ovo je naša prva lokalna franšiza i zato nam je jako bitno da sve bude kako treba. To je i jedan od razloga zašto sam se lično uključio u projekat. Želimo da se predstavimo u najboljem svjetlu, jer nemamo dvije šanse za dobar prvi utisak – kaže Muamer Čolić uz osmijeh.
Prednosti dobre lokacije
Restoran u Visokom će, prema riječima Čolića, biti na izuzetno dobroj lokaciji. Sam objekat se nalazi u centru grada, u vrlo prometnoj ulici, s puno parking mjesta u neposrednoj blizini. Osim toga, sretna je okolnost i što je ulica čitavo ljeto, od 18h do ponoći, zatvorena za saobraćaj. – Ulica se, zapravo, pretvara u pješačku zonu sa štandovima koji se sezonski postavljaju za razne prigode i manifestacije, što svakodnevno generiše veliki protok ljudi, a samim tim, i veliki broj potencijalnih mušterija za CHIPAS – objašnjava Čolić.
Foto: CHIPAS – objekat u Visokom
Lokal se sastoji iz tri dijela, što je još jedna novost za CHIPAS, kaže Čolić. U prizemlju je sala za goste sa 50-60 mjesta, a planirano je da se u tom dijelu smjesti i koncept CHIPAS Sweets & Cakes – prodaja kolača i torti. Na prvom spratu je odvojena kuhinja, a na drugom, takođe sala za goste sa 40 mjesta, kao i velika terasa, koja će se koristiti kao ljetna bašta, sa dodatnih šezdesetak mjesta. Kuhinja je, inače, povezana specijalno dizajniranim liftom, koji će služiti kao „komunikacija“ između kuhinje sa donjim i gornjim spratom.
S primaocem franšize su se usaglasili za format restorana bez konobara, kaže Čolić, tako da će CHIPAS u Visokom biti baziran na samousluzi. Na izdvojenom pultu će se, naime, naručivati hrana, a pejdžer na stolu će obavještavati goste kada je hrana pripremljena kako bi je mogli preuzeti. – Pokazalo se da je ovaj format isplativiji i funkcionalniji, a mi smo ga već testirali i dokazali kroz rad našeg restorana na Pofalićima u Sarajevu – podseća Čolić.
Obuka je pola posla
Dok se prostor renovira i prilagođava standardima franšize, u sarajevskom restoranu je već organizovana obuka za menadžera koji će voditi CHIPAS u Visokom. – U ovom slučaju je to djevojka koja nema iskustva u ugostiteljstvu, ali ima u drugim sličnim poslovima, što je bilo dobro polazište. Desetak dana je svako jutro dolazila u CHIPAS u Sarajevo, i od prvih do zadnjih koraka prošla sve faze: od prijema robe, kontrole kvaliteta primljene robe i manipulacije robom, preko zaduženja i razduženja, sve do papirologije, lista higijene i slično. Obuka je takođe obuhvatila i odnos sa uposlenima, mušterijama i kompletni sistem funkcionisanja CHIPASa. Smatrao sam da je najbolje naučiti u praksi – ukazuje Čolić na sveobuhvat prijenosa znanja, dodajući da će menadžer imati priliku dodatno „utvrditi gradivo“ bar sedam dana prije nego što krene samostalno voditi objekat u Visokom. – Naravno, uz naš nadzor i savjete u početku – ističe on.
Obuka za ostalo osoblje će biti organizovana u CHIPASu na Pofalićima, a njihov će se rad dodatno nadzirati i dvije nedelje po otvaranju restorana u Visokom. – Planirali smo, međutim, da u početku pošaljemo i jednog svog menadžera koji poznaje sve procese da nadgleda poslovanje te da ispravlja greške koje će se neminovno javiti u prvo vrijeme. Tako ćemo zajedno, i puno lakše, prebroditi početne „dječije bolesti“ – kaže naš sagovornik.
CHIPAS u Visokom će ponuditi čitav meni, iako se radi o vrlo širokoj i raznovrsnoj ponudi. U najvećoj mjeri je to, kako objašnjava Čolić, omogućeno i značajnim napretkom u pripremi poluproizvoda. Franšizni objekti, praktično, imaju jednog dobavljača i sve dobivaju sa jednog mjesta – iz centralne kuhinje CHIPASa: od pohovane piletine, gotovih sosova, začinjene salate, pomfrita, do brendiranih salveta, gotovih kolača i torti.
– Drugi važan dobavljač, koji je, inače, naš strateški i dugogodišnji partner s kojim imamo izuzetno dobru saradnju jeste Coca-Cola – dodaje Čolić.
Foto: Široka ponuda obroka od piletine i paste
Otvaranje restorana u Visokom predstvalja veliki korak za CHIPAS, kaže naš sagovornik. Označava, najprije, početak franšiznog razvoja na domaćem tržištu, ali i daje priliku da se franšizni sistem sada u potpunosti testira na lokaciji koja je blizu „centrale“. – Baš zbog toga što Visoko nije daleko od Sarajeva, moći ćemo puno lakše da kontrolišemo standarde, kvalitet i širenje samog sistema. Pogotovo sada, u vrijeme pandemije, gdje sve ide sporije i teže i s brojnim preprekama – kaže Čolić.
Dobre se prilike rađaju i u teškim vremenima
Pandemija je, kao i svugdje u svijetu, potpuno poremetila uobičajene tokove poslovanja, unijela opću nesigurnost i, još uvijek, predstavlja najveću prepreku razvoju. – Mi možemo reći da se CHIPAS do sada uspješno borio sa svim ovim pandemijskim nedaćama. Međutim, u čitavom se okruženju već osjeća ogroman zamor, sve postaje skuplje i jako je teško održati zdravo poslovanje sa konstantnim ograničenjima, prekidima rada, policijskim satom, skraćenim radnim vremenom – ukazuje na ozbiljnost situacije Čolić.
Ipak, dodaje on, čak i kad je obim posla bio drastično smanjen, u CHIPASu nisu stali. – Iskoristili smo to vrijeme da se presaberemo i unapredimo neke druge stvari koje će pojačati konkurentsku prednost CHIPASa – kaže Čolić. Kao primjer, navodi da su napravili i zapakovali svoju majonezu i tartar umak. Takođe, u slatkom dijelu, napravili su svoja punila za kolače, kao i prelive za torte i kolače. – Na taj način, osigurali smo da naši proizvodi uvijek imaju isti standard, isti okus, miris, boju i konzistenciju. I ne samo što je dosta smanjenja zavisnost od drugih dobavljača, već smo i cijenama jako konkuretni. Pošto sve proizvodimo u svojoj fabrici, jasno je da proizvode nabavljamo i možemo prodavati po najpovoljnijim cijenama – objašnjava Muamer Čolić.
Foto: CHIPAS – Sweets & Cakes
Prva inostrana franšiza, otvorena u Ščećinu u Poljskoj, bilježila je odlične rezultate sve do izbijanja pandemije. Ipak, i za to kratko vrijeme, koliko su imali priliku raditi u „normalnim uslovima“, CHIPAS je uspio pokazati kakav potencijal ima te na kakve rezultate primaoci franšize iz Poljske mogu računati, jednom kad se situacija stabilizira. – Nadamo se da će sve ovo uskoro proći, da će se život vratiti u normalu, jer imamo jako veliki interes da nastavimo započeto i razvijamo dalje posao u Poljskoj – kaže Čolić.
pročitajte članke
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
CHIPAS ima kultni status u Sarajevu – restoran koji se drži načela „kvaliteta po najpovoljnijoj cijeni“ stekao je i čuva popularnost na kojoj mu se samo može pozavidjeti. Franšiza je, stoga, logičan korak.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.
Najčitanije
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab.