Učiti kroz igru, zaraditi uz franšizu
Edukido je poljski franšizni sustav poznat po svojim kreativnim i zabavnim edukativnim radionicama u kojima djeca uz pomoć posebnih LEGO setova stječu znanja iz područja znanosti, tehnologiji, prirode te svakodnevnog života. Samo u posljednjih godinu dana, franšizna mreža Edukida u Poljskoj narasla je za gotovo 30 novih jedinica. Nova primateljica franšize je i Sylwia Golonka iz Lubartowa, gradića s istoka Poljske koji ima oko 22.000 stanovnika.
– Radim od rujna 2019. – započinje priču Sylwia Golonka, koja je kupila franšizu Edukida za općinu i grad u kojem živi. – Organiziram radionice u vrtićima, školama i igraonicama. U prvim mjesecima poslovanja najteža je bila logistika – uskladiti sve sastanke i razgovore s ravnateljima škola i ustanovama gdje bi bilo prirodno ponuditi radionice poput Edukida. Budući da ovaj posao vodim sama, predanost i upornost vrlo su važni. Srećom, u svakoj fazi suradnje mogla sam računati na pomoć davatelja franšize – prenosi Golonka svoja prva iskustva koja bi, zapravo, mogla biti od pomoći svim ostalim primateljima franšize Edukido, bez obzira na tržište i zemlju iz koje dolaze.
Ako primatelj ove franšize odluči organizirati radionice isključivo u unajmljenom prostoru, u okviru drugih škola i ustanova, tada bi trebao biti spreman za dva važna izazova, ističe naša sugovornica. Prije svega, trebao bi ponudom zainteresirati ravnatelje škola i vrtića, a zatim uvjeriti roditelje da je korisno upisati djecu na tečajeve Edukida. Potvrđuje kako su zasad i jedni i drugi vrlo pozitivno reagirali na ponude i programe. – Međutim, treba naglasiti da nas, primatelje franšize, i tijekom obuke uče kako razgovarati s ravnateljima i roditeljima, kako napraviti ponudu te kako odgovoriti na teška pitanja. Edukido, usto, ima i programe za djecu od tri do 12 godina, pa se nastava može ponuditi i organizirati čak i u vrtićima – objašnjava Golonka.
Prije nego što je pokrenula vlastiti biznis pod franšizom Edukida, prošla je obveznu obuku koja je obuhvaćala dva aspekta – menadžerski, koji je uglavnom posvećen marketingu, prodaji i upravljanju odnosa s klijentima, te drugi, nastavni, koji je bio usmjeren na obuku instruktora i predavača. Davatelj franšize je osigurao i potrebne LEGO komplete, nastavne programe, setove za igre i dodatna pomagala i opremu za učionice.
– Primatelji također dobivaju pristup raznovrsnom edukativnom materijalu koji im može poslužiti u nastavi, kao i pristup marketinškim materijalima, bazama fotografija i promotivnim video-materijalima. Uz sve to, uvijek se možemo obratiti timu za podršku primateljima franšize – objašnjava Golonka.
Razvoj izvan domaćeg tržišta
Edukido od prošle godine traži franšizne partnere i u zemljama ove regije.
Na temelju iskustva s tržišta Poljske, gdje već imaju više od 60 franšiznih jedinica, davatelj franšize preporučuje svojim budućim primateljima da prvo počnu s organiziranjem radionica u okviru vrtića ili škola. Investicija bi u tom slučaju bila niža, jer je potrebno imati novca samo za licencu i kupnju određenih LEGO kompleta. Ukupan iznos ulaganja, ipak, ovisi o veličini područja za koje će primatelj franšize kupiti licencu, te od toga hoće li organizirati radionice u okviru škola ili će odmah otvoriti samostalan edukativni centar.
Početna investicija za pojedinačnu Edukido franšizu sastoji se od tri dijela i uključuje: naknadu za licencu, troškove nabave LEGO kompleta i troškove kupnje marketinškog materijala. Ovisno o veličini teritorija, ukupni iznos ove investicije kreće se od 4.050 do 7.550 eura za primatelje franšize iz zemalja ove regije.
Veće ulaganje, ali i veća dobit
Osim što nudi pojedinačnu franšizu (franšizu za jednu jedinicu), Edukido nudi i master franšizu, budući da aktivno traži partnere koji bi bili zaduženi za razvoj koncepta na čitavom teritoriju lokalnih tržišta. – Poduzetnici koji su zainteresirani za ovu vrstu licence, imat će ipak veća ulaganja. Osim troškova za LEGO setove i marketinške materijale, master će pokriti troškove pijrevoda svih potrebnih materijala, a plaća i veću ulaznu naknadu, koja varira ovisno o veličini teritorija – poručuju iz sjedišta Edukida.
S druge strane, master franšiza će primatelju donijeti i veći profit. Osim što će zarađivati na vlastitim aktivnostima, „master“ će, naime, zarađivati i na franšiznim naknadama, budući da ima pravo prodavati pojedinačne franšize na čitavom teritoriju države. Udio koji primatelj master franšize uzima od naknada pojedinačnih primatelja iznosi čak 75%.
pročitajte članke
U franšiznom sustavu Edukido većina primatelja franšize su žene. Zašto je to tako?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Tržište izvannastavnih aktivnosti za djecu konstantno raste. Prilika je to i za koncept Edukido, koji će od ove godine svoje edukativne radionice s LEGO kockama i originalne programe ponuditi i djeci iz ove regije.
„Praksa nam pokazuje da što se više primatelji franšize oslanjaju na naše iskustvo i preporuke, to su im i rezultati poslovanja bolji“, kaže Anna Jurak, menadžerica odjela za poslovne korisnike edukativnog koncepta Edukido
Poljski edukativni koncept Edukido namjerava ubrzati širenje franšizne mreže izvan granica domaćeg tžišta – osim master franšize, od sada se nudi i pojedinačna franšiza.
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
LG Laundry Lounge, lanac samoposlužnih praonica rublja, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davatelj franšize savjetuje svoje primatelje da se u vrijeme COVIDa-19 obvezno pridržavaju i određenih pravila.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?