Lakše do franšize Edukida
Kad se Edukido pojavio na tržištu Poljske, vrlo je brzo postalo jasno da se radi o zanimljivom i perspektivnom edukativnom konceptu za djecu. U želji da na što zanimljiviji način približe mladima svijet prirode, tehnike i znanosti, spojili su učenje s zabavom te osmislili niz radionica s jednom od najomiljenijih igračaka na svijetu – LEGO kockama. Za samo nekoliko godina postojanja, Edukido je uspio pokriti gotovo čitavu Poljsku, zahvaljujući najviše činjenici da su razvili i ponudili franšizu. Danas, na tom tržištu ima više od 60 Edukido centara.
Međunarodna ekspanzija bio je sljedeći korak, a prvobitni plan, da se za inozemna tržišta ponudi master franšiza. Edukido je, stoga, tražio jednog ekskluzivnog partnera koji bi vodio poslovanje na nacionalnoj razini i bio zadužen za daljnje širenje mreže na lokalnom tržištu, tako što bi prodavao pojedinačne franšize.
Planovi su se u međuvremenu neznatno promijenili. Zbog velikog broja zainteresiranih za pojedinačnu (single unit) franšizu, koja prije svega podrazumijeva otvaranje jedne jedinice, Edukido je odlučio promijeni strategiju. Od sada, poduzetnici koji sebe vide u ovoj vrsti posla, a zainteresirani su za suradnju kroz franšizing, moći će kupiti pojedinačnu licencu za Edukido. Davatelj franšize u ovome vidi benefit za obje strane – primatelj će, uz mnogo manju investiciju, imati i mnogo manje obveza, a sam davatelj će kroz rad prvog franšiznog centra testirati prođu na lokalnom tržištu.
Investicija za pojedinačnu franšizu sastoji se iz tri dijela. Prvo se plaća ulazna naknada, koja varira ovisno o veličini teritorija za koju primatelj franšize dobiva ekskluzivnost. Kreće se od 700 eura za područje od oko 20.000 stanovnika, pa sve do 4.200 eura za licencu koja će pokrivati područje s 120.000 stanovnika. U početnu investiciju, međutim, treba uključiti i dodatnih 3.000 eura za LEGO setove, koji predstavljaju osnovni „alat“ u Edukido radionicama, kao i 350 eura koje će primatelj franšize uložiti u marketinški materijal.
Naravno, ovo je samo jedna opcija. Edukido i dalje nudi master franšizu, koja primatelju i donosi najviše profita. Osim što zarađuje na vlastitim aktivnostima, „master“, naime, zarađuje i na franšiznim naknadama, budući da ima pravo prodavati pojedinačne franšize na čitavom teritoriju države. Udio koji primatelj master franšize uzima od naknada pojedinačnih primatelja iznosi čak 75%. S druge strane, oni koji su zainteresirani za ovu vrstu licence, morat će mnogo više investirati. Osim troškova za LEGO setove i marketinške materijale, master će pokriti troškove prijevoda svih potrebnih materijala s engleskog (ili poljskog), kao i ulaznu naknadu, koje varira ovisno o veličini teritorija. Za područje Hrvatske, ova nakanda iznosi 12.000 eura.
Kakve kvalitete treba imati primatelj Edukido franšize?
U slučaju master franšize, Edukido traži kandidata s dovoljno kapitala koji dobro poznaje lokalno tržište. Poduzetnički duh i vještine upravljanja, iskustvo u prodaji i marketingu, znanje engleskog jezika i vještine komunikacije – vrlo su poželjne odlike budućeg partnera. Menadžerske se vještine traže i od kandidata za pojedinačnu franšizu. Prednost je, ali ne i nužan uvjet, ako ima iskustva u radu s djecom i komunikaciji s roditeljima.
U čemu je čar Edukida?
Kreativne radionice s LEGO kockicama, koje su zaštitni znak ovog edukativnog koncepta, ne treba miješati s tečajevima robotike. Iako se specifični LEGO kompleti koriste u svakodnevnim aktivnostima ove školice, oni su u stvari samo alat ili pomoć u nastavi, a cilj je da djeca pri izgradnji konstrukcija dođu do nekih bitnih znanja iz svijeta prirode, znanosti i tehnologije. Nastava započinje nekom stimulativnom aktivnošću koja djeci skreće pozornost na obrađenu temu – na primjer, to može biti kratak filmić. Zatim instruktor gradi priču oko odabrane teme, postavljajući niz pitanja. Djeca odgovore pronalaze na različite načine – eksperimentiranjem, razgovorom i razmišljanjem, koristeći pritom LEGO kockice. Vrlo je važno da se djeci ne daju upute što i kako treba činiti. – Nastojimo poticati i razvijati neovisnost, tako da se instruktori ne miješaju previše u rad djece. Njihova je zadaća potaknuti djecu na kreativnost, logično razmišljanje i stvaranje – objašnjava jedan od instruktora.
Dok djeca rade na svojim konstrukcijama, instruktor pokušava s njima donijeti najvažnije zaključke. Teme o kojima se raspravljalo na radionicama Edukida vrlo su široke i mogu obuhvatiti leteće objekte, obnovljive izvore energije, karte svijeta, gravitaciju, moderni prijevoz, mostove, svemirske rovere i slično. Nastava obično traje 60 minuta, odnosno, pola sata ako se radi o predškolcima. Radionice su prilagođene za grupe do 10 učenika. Osim u samostalnim Edukido centrima, radionice se mogu organizirati u vrtićima i školama.
pročitajte članke
U franšiznom sustavu Edukido većina primatelja franšize su žene. Zašto je to tako?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Tržište izvannastavnih aktivnosti za djecu konstantno raste. Prilika je to i za koncept Edukido, koji će od ove godine svoje edukativne radionice s LEGO kockama i originalne programe ponuditi i djeci iz ove regije.
Dok traže prve franšizne partnere u inozemstvu, mreža edukativnog koncepta Edukido na domaćem tržištu u Poljskoj raste. Sylwia Golonka, nova primateljica ove franšize, otkriva zašto se odlučila poslovati pod ovim brandom.
„Praksa nam pokazuje da što se više primatelji franšize oslanjaju na naše iskustvo i preporuke, to su im i rezultati poslovanja bolji“, kaže Anna Jurak, menadžerica odjela za poslovne korisnike edukativnog koncepta Edukido
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
LG Laundry Lounge, lanac samoposlužnih praonica rublja, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davatelj franšize savjetuje svoje primatelje da se u vrijeme COVIDa-19 obvezno pridržavaju i određenih pravila.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?