Tim Carwiza na WTM sajmu u Londonu / Rezultati ne izostaju uz spoj znanja, iskustva i dobrih suradnika
Četvrtak
21.11.2019
Carwiz, hrvatski franšizni rent-a-car sustav, nastavlja širenje mreže na nekoliko kontinenata. Otkrili su nam kako je uređen franšizni sustav te što je potrebno ako krećete „u pohod“ na tržišta svijeta.
 

Carwiz ima trinaest poslovnica na hrvatskom tržištu, a vrlo brzo nakon osnivanja, ova je rent-a-car tvrtka započela širenje mreže i na inozemnim tržištima. U samo godinu dana, franšizni su poslovni model plasirali u Srbiji, Grčkoj, Maroku, Litvi, Turskoj, Bosni i Hercegovini, St. Maartenu na Karibima, na Islandu, u Irskoj, Poljskoj i na Malti, a ovih je dana franšizna poslovnica otvorena i u SAD-u na Floridi.

Zahvaljujući ovogodišnjem sudjelovanju na najvećem svjetskom sajmu industrije putovanja, WTM sajmu u Londonu, naša analiza pokazala je da ćemo do kraja godine plasirati pet novih franšiznih partnerstva, čime će broj franšiza narasti na ukupno 20. U Londonu na WTM sajmu, svijetu smo se samostalno predstavili na još većoj lokaciji nego prethodnih godina, gdje su se tijekom sajma odvijali brojni sastanci i pregovori. Interes za franšiznim modelom poslovanja je izuzetno veliki i dolazi iz svih krajeva svijeta – kaže Krešimir Dobrilović, osnivač i direktor u tvrtki Carwiz i dodaje da su u tijeku pregovori za mnoga tržišta poput Katara, Bugarske, Španjolske, Portugala, Jordana...

Mnogi se pitaju kako je tvrtka koja posluje nešto više od dvije godine i dolazi iz male zemlje uspjela ući na toliko svjetskih tržišta. U Carwizu vjeruju da je to spoj cjelokupnog paketa koji nude partnerima, ali i klijentima. – Osim moćnog vizualnog identiteta, imidža brenda u koji mnogo ulažemo i na koji izrazito pazimo, smatramo kako našoj uspješnosti doprinosi svaki segment poslovanja. Naš slogan je „Stvaramo iskustva“, budući da smo više od samog prijevoza s točke A do točke B. Mi smo iskustvo, uspomena, odnosno, sve ono čega se s osmjehom sjećamo s naših putovanja s najmilijima. Imidž brenda o kojem posebno brinemo, prepoznatljiva ljubičasta boja koju ističemo, svakodnevno pružanje podrške i svakodnevni rad na usluzi koju nudimo, sve je to doprinjelo uspjehu Carwiz rent-a-cara. Kada tome pridodate znanje i iskustvo, ali i suradnike, tim koji zajedno stremi k istome cilju, marljivo i svakodnevno radi na postizanju našeg cilja, rezultati teško da mogu izostati – kaže u razgovoru za Franchising portale Krešimir Dobrilović.

U takvom sustavu uloge su jasno podijeljene, tako da su franšizni menadžeri zaduženi za razvoj kvalitetnog odnosa sa partnerima, od prvog kontakta do uspostavljanja suradnje. – Oni su podrška i mentori potencijalnim partnerima, dok istovremeno vode pregovore, objašnjavaju uvjete, vode ih kroz cjelokupni proces sve do potpisivanja ugovora. Nakon potpisivanja, ulazimo u takozvanu drugu fazu u kojoj, sada već partnere i suradnike, franšizni menadžeri uvode u programe, mentoriraju ih te pružaju svakodnevnu podršku. Uz podršku u poslovanju pružamo im i marketinšku podršku gdje ih usmjeravamo i savjetujemo oko pozicioniranja brenda na tržištu kroz brendiranje poslovnica, automobila, izradi materijala i slično – objašnjava on.

Posla je, kako kaže, mnogo. Zadovoljni su kako za sada sve funkcionira. – Naravno, prostora za napredak uvijek ima, ali to su više izmjene kozmetičke prirode. U vezi s poslovanjem, uvijek idemo na kvalitetu, stoga su to možda malo duži procesi nego što je to slučaj kod drugih franšiza – nadodaje Dobrilović.

Sada već razgranatu mrežu franšiza „kontrolira“ tim ljudi, prije svega, franšizni menadžeri u suradnji s direktorima marketinga i prodaje. – Ne bismo naš odnos nazvali „kontrolom franšizne mreže“, već smo mi njihovi mentori i partneri. Izrazito nam je važan dobar odnos s partnerima, te franšizni menadžeri nerijetko putuju, posjećuju poslovnice i partnere, gdje pritom kontroliraju kvalitetu brenda, je li poslovanje prema pravilima, ispravljaju nedostatke ukoliko postoje, mentoriraju, pregovaraju i brinu o našoj kvaliteti. U organizaciji postoji i quality manager koji brine o brendu, ali primatelji franšize uglavnom komuniciraju s njima dodeljenim franšiznim menadžerom. Nama je važno da naši partneri znaju da imaju nekoga na svojoj strani kome se mogu obratiti u svakom trenutku, što je  izuzetno važno u početnoj fazi poslovanja – ističe Dobrilović.

U Carwizu kažu da je svako franšizno poslovanje specifično te da postoje izazovi s kojima se moraju svakodnevni nositi. – Naši izazovi se često tiču zakona i regulativa drugih država, sa čim se suočavaju i druge franšize. Jedino što vam u tom slučaju može pomoći su istraživanja, učenja, analize, dobra priprema i planiranje. Za nas, svako novo tržište predstavlja izazov glede zakonskih regulativa, ali prije samog stupanja u pregovore i potpisivanja sporazuma, istražujemo navedeno tržište kako bismo bili spremni na izazove koji nas čekaju. Za sada poslujemo na europskom, azijskom i afričkom tržištu i ona se u mnogo čemu razlikuju, dok je zasigurno najspecifičnije američko za koje se i intenzivno pripremamo. Svakodnevni izazovi poslovanja su i kulturološke razlike, ali uz svakodnevne razgovore s franšiznim partnerima trudimo se upoznati kulturu u kojoj poslujemo i shvatiti njihove navike i tradiciju. Sam proces je vrlo izazovan, zanimljiv i ono najbolje od svega, vrlo edukativan – za kraj dodaje Dobrilović.


Uz dobru pripremu do pozicije na tržištu / „Prije stupanja u pregovore i potpisivanja sporazuma o franšizi, istražimo tržište kako bismo bili spremni na izazove koji nas čekaju.“