Edukido / Poljski edukativni koncept za djecu koji uspješno spaja učenje i zabavu
Ponedjeljak
13.05.2019
Robert Stopa je uložio nekoliko tisuća eura u kupnju Edukido franšize. Investiciju je vrlo brzo vratio te kupio licencu kako bi razvijao posao u još dvije oblasti Poljske.
 

Do prvih podataka o Edukidu Robert Stopa došao je posve slučajno, slušajući jednu radio-emisiju. Priča o konceptu za djecu koji koristi LEGO kockice u edukaciji prilično ga je zainterisirala te je odlučio kontaktirati davatelje franšize i raspitati se o detaljima suradnje.
– Edukido su stvorili entuzijasti. Ljudi koji su željeli izgraditi snažan brend. Koncept je doista osmišljen do najsitnijih detalja. Davatelj se franšize potrudio da aktivnosti za djecu budu zanimljive, ali i vrlo edukativne. S druge strane, sustav je ustrojen tako da i primatelji franšize mogu lijepo zaraditi. Nakon prvog razgovora pomislio sam da, kada bih morao napustiti posao i pokrenuti vlastiti biznis, onda bih to učinio samo zbog Edukida – pogotovo što imam pedagoško obrazovanje i volim raditi s djecom – priča Robert Stopa, mladi poduzetnik iz Poljske, kako je i zašto postao primatelj Edukido franšize.

U lipnju 2017. potpisao je franšizni ugovor, tako da je imao dovoljno vremena pripremiti se za „pik sezone“. U ovoj vrsti posla, kako kaže, rujan je ključni mjesec, budući da roditelji u tom periodu odlučuju na koje će dodatne aktivnosti upisati svoju djecu.

Njegova je franšizna licenca pokrivala jedno područje grada Rzeszówa u kojem i sam živi. – U to vrijeme, već je postojao primatelj Edukido franšize koji je držao eksluzivna prava za teritorij Rzeszówa, tako da smo se fokusirali na prigradske škole i škole na periferiji. Iznajmili bismo prostor u okviru vrtića ili škole i tu organizirali prve radionice. Isprva sam sve radio sam, ali kako je interes neprekidno rastao, vrlo sam brzo zaposlio još nekoliko instruktora. Novac koji sam uložio u Edukido uspio sam vratiti nakon samo sedam mjeseci rada. Sve sam ponovno uložio u kupnju licence, i to za dvije oblasti – gradove Mielec i Lańcut. Danas se samo bavim upravljanjem i marketingom – kaže Robert Stopa i dodaje da u ovom trenutku imaju više od 70 skupina djece koja dolaze na njihove radionice.

Stopa, međutim, primjećuje kako roditelji često aktivnosti Edukida poistovjećuju s tečajevima robotike.
Edukido je mnogo više od toga. Mi se trudimo da, koristeći LEGO kocke, prenesemo djeci različita znanja o svijetu i životu, umjesto što samo pravimo robote po uputama. Teme naših radionica su vrlo široke, a program se prilagođava dobi djeteta – objašnjava Stopa.

Tečaj počinje određenom stimulativnom aktivnošću koja pozornost djece preusmjerava na temu koja se obrađuje – to može biti kratak video-klip. Instruktor zatim gradi priču oko odabrane teme, na primjer, gravitacije, postavljajući niz pitanja. Djeca dolaze do odgovora na razne načine – kroz pokuse, razmišljanje, razgovor, koristeći pri tom i LEGO kockice. Vrlo je važno i to što djeca ne dobivaju upute što i kako treba napraviti. – Trudimo se potaći i razviti samostalnost, zato se instruktori ne miješaju previše u rad djece. Njihov je zadatak stimulirati djecu da budu kreativna, logički razmišljaju i, shodno tome, nešto naprave – objašnjava jedan od instruktora.

Dok djeca rade na svojim konstrukcijama, vrijeme je da zajedno donesu važne zaključke. Teme o kojima se raspravlja na Edukido radionicama odnose se i na leteće objekte, obnovljive izvore energije, karte svijeta, gravitaciju, suvremeni transport, pokretne mostove, svemirske rovere i slično.

Najveći dio prihoda – oko 85% – generiraju klasične radionice, oko 10% prihoda dolazi od specijalnih radionica koje se organiziraju u školama i na kojima se obrađuje specifična školska tema, a 5% od organiziranja rođendanskih proslava i sličnih događaja. U nekoj skorijoj budućnosti namjeravamo se fokusirati i na organiziranje radionica po firmama, imam utisak da se jop mnogo toga može uraditi na tom polju. Također bih želio organizirati kampove, jer se time još uvijek nismo bavili. Vjerojatno ćemo u budućnosti otvoriti i još jedan Edukido centar – kaže Robert Stopa.

Davatelj franšize preporučuje da primatelji prvo počnu s organiziranjem radionica u okviru vrtića ili škola. Investicija bi u tom slučaju bila niža, jer je potrebno imati novca samo za licencu i kupnju određenih LEGO setova. Pošto ne moraju iznajmljivati poseban prostor niti ulagati u opremanje i uređenje, oni koji su zainterisirani za suradnju s Edukidom trebali bi imati oko 4.500 eura. Ukupan iznos ulaganja, ipak, ovisi o veličini područja za koje će primatelj franšize kupiti licencu, te od toga hoće li organizirati radionice u okviru škola ili će odmah otvoriti samostalan edukativni centar.

Ako se primatelj franšize odluči za prvu, jeftiniju opciju, njegov sledeći zadatak bit će da zainteresira ravnatelje škola za suradnju. Zatim, da uvjeri roditelje da vrijedi upisati decu na Edukido tečajeve. – I jedni i drugi su uglavnom ljubazni prema nama. Razvili smo programe za djecu od tri do 12 godina, tako da se radionice mogu održavati i u vrtićima. Primijetili smo da neusporedivo veći interes vlada među djecom od šest do devet godina – kaže Robert Stopa.

Tečajevi u Edukidu traju 60 minuta. Izuzetak su vrtići, gdje radionice mogu trajati i po pola sata. Prilagođene su za skupine s najviše 10 učenika. Primatelji franšize najčešće upošljavaju studente kao instruktore. – To, prije svega, trebaju biti osobe koje vole i znaju raditi s djecom – dodaje Stopa.

Ako se primatelji odluče za otvaranje samostalnog Edukido centra, radionice se onda mogu održavati tijekom čitavog dana – pa i vikendom. Treba imati na umu da velikom broju ljudi upravo više odgovaraju termini van radnih dana. U tom slučaju, primatelj može proširiti ponudu te organizirati rođendanske proslave ili poludnevne kampove, a može raditi i tijekom školskog raspusta.

Davatelj franšize ne određuje cijene tečajeva. Primatelj franšize, naime, ima obvezu raspitati se koliko koštaju slične usluge u kraju gdje namjerava poslovati te odgovaraju li cijene roditeljima čija bi djeca pohađala Edukido. – Međutim, kvalitet radionica je od presudne važnosti za roditelje. Primijetili smo da su roditelji spremni platiti i više, ako je nešto dobro i kvalitetno. S druge strane, primatelj mora procijeni hoće li mu se isplatiti ako uslugu ponudi po određenoj cijeni – smatra Stopa.

Šta primatelji Edukido franšize rade tijekom ljeta? Osim toga što mogu da, kako podseća Stopa, organiziraju kampove, mogu raditi i na ažuriranju edukativnog materijala, novih aktivnosti, marketinških strategija. – Već u kolovozu treba napraviti aranžmane sa školama i tražiti priliku da se predstavite roditeljima. Od prvog dana rujna treba krenuti s intenzivnim promocijama, deliti promotivne letke, organizirati probne i informativne radionice – kaže Stopa.

Idealni kandidat za Edukido franšizu jest osoba s menadžerskim iskustvom. Bilo bi dobro da je ranije radila s djecom, no, to nije neophodan uvjet. U ovom trenutku, pod brendom Edukido u Poljskoj posluje 29 centara – od toga, dva su u vlasništvu davatelje franšize, a 27 je franšiznih.


Robert Stopa, primatelj Edukido franšize / „Edukido su stvorili entuzijasti. Ljudi koji su željeli izgraditi snažan brend. Koncept je doista osmišljen do najsitnijih detalja.“

Popularno na forumu