Vladimir Novicki, vlasnik i idejni tvorac sustava „Malac genijalac“
Vladimir Novicki, vlasnik i idejni tvorac sustava „Malac genijalac“ / „Dobar poslovni model i kvalitetan franšizni paket, uz korištenje mogućnosti koje pruža digitalizacija, jesu ključ za širenje mreže i njezinu uspješnu kontrolu."
Ponedjeljak
08.04.2019
Što je ključno za širenje izvan domaćeg tržišta, kako se može kontrolirati franšizna mreža te na koji se način štite od plagiranja, govori Vladimir Novicki, idejni tvorac sustava „Malac genijalac“
 

Prva škola mentalne aritmetike „Malac genijalac“ počela je s radom prije nepune četiri godine. Uz pomoć franšiznog modela poslovanja, škole su u međuvremenu otvorene čak na deset tržišta – što ovaj koncept čini jednim od najuspješnijih srbijanskih franšiznih sustava. – Kad pričamo o uspjehu, mislim da je za to najzaslužnija posvećenost poslu i stalna želja za učenjem – kaže Vladimir Novicki, vlasnik i idejni tvorac sustava „Malac genijalac“.

U razgovoru s Vladimirom Novickom otkrili smo i što je ključno za širenje mreže izvan granica Srbije, kako kontroliraju već veliku franšiznu mrežu, koja je najslabija karika u franšiznom sustavu i kako se štite od plagiranja.

Mnogi ne žele od svog uspješnog biznisa praviti franšizu, bojeći se da neće moći kontrolirati mrežu, kvalitetu svojih proizvoda ili usluga. Kako ste vi riješili taj problem?

Do prije dvije godine mi nismo bili spremni za intenzivniju ekspanziju u inozemstvo, jer za to zaista trebate imati ne samo uspješan poslovni model, nego i potrebno iskustvo ostvareno kroz dobro upakiran franšizni paket, ali i jasne i detaljne procedure. Naravno, potrebno je pratiti tehnološke inovacije i odgovoriti na izazove koje donosi moderno doba. U skladu s tim načelom, vidjeli smo neizbježnost razvoja interaktivne platforme, koja je nezaobilazan alat osmišljen kako bi pomogao menadžmentu u vođenju posla, ali i učiteljima u nastavi.  Također, platforma je namijenjena polaznicima programa, te mogu rješavati zadatke, utvrđivati gradivo ili se natjecati s drugim polaznicima širom svijeta. Time je, praktički, moguće kontrolirati cijeli sustav, od administrativnih podataka poput naplate ili broja upisane djece do nastavnog procesa i rada učitelja. Platforma je višejezična i vrlo se lako prilagođava svakom novom tržištu. To nam je omogućilo potrebnu dinamičnost i mogućnost lakšeg i bržeg širenja u inozemstvu. Iako razvoj takve aplikacije podrazumijeva značajna ulaganja, vrlo smo zadovoljni rezultatima i namjeravamo nastaviti s inovacijama i širenjem njezinih funkcija. Jedna od ideja je omogućiti izravnu komunikaciju između roditelja kao naših klijenata, gdje god se nalazili, i glavnog centra, što bi omogućilo izravno obraćanje, postavljanje pitanja i prijedloga.

Dakle, dobar poslovni model i kvalitetan franšizni paket, uz korištenje mogućnosti koje pruža digitalizacija, jesu ključ za širenje mreže i njezinu uspješnu kontrolu.

Imate četiri godine iskustva u širenju mreže. Što je najslabija karika u funkcioniranju franšiznog sustava?

Izbor kvalitetnih suradnika i poslovnih partnera ključ je uspjeha svakog posla. To nije lak posao, pogotovo ako se ima na umu da su ljudi najvažniji resurs u koji se mora stalno ulagati kako bi se stvorio skladan i uspješan tim. Ozbiljne analize poduzetništva pokazuju da je svega pet do deset posto ljudi sposobno baviti se privatnim biznisom, dok velika većina stanovništva preferira biti zaposlena kod drugoga ili dočekati mirovinu na istom radnom mjestu. Ako bih sada napravio analizu po pitanju izbora primatelja franšize, mogao bih reći da je to bio vrlo dobar izbor u više od devedeset posto slučajeva, što bi trebao biti izvrstan rezultat, uzimajući u obzir gore navedenu statistiku.

U našem slučaju, izbor kvalitetnih partnera je tim važniji jer se bavimo edukacijom i radom s djecom, što nas dodatno obvezuje. Ako djecu niste dobro naučili, napravili ste veliki propust koji se teško može ispraviti. Stoga uvijek napominjemo da se ovakav posao mora voljeti, jer se mi zapravo bavimo najuzvišenijom zadaćom  prosvjećivanjem najmlađe populacije.

Također, kada je u pitanju franšiza ovakvog tipa, moja je preporuka – model samozapošljavanja. Time se smanjuju troškovi i efikasno vodi i kontrolira vlastiti posao. Naravno, dešava se da pojedini partneri žele kupiti franšizu za mjesta izvan svog stanovanja, što je moguće, ali treba imati u vidu da to povlači i angažiranje dodatnog kadra, a time i povećanje troškova poslovanja.

Na kraju, mogu zaključiti da je problem naplate jeste realan izazov koji nije svojstven samo tržištu u Srbiji, već je prisutan i u drugim zemljama.

Koliko razgovora, u prosjeku, napravite s kandidatom s kojim sklopite ugovor?

Pokušavamo imati detaljnu komunikaciju sa svima koji su zainteresirani za franšizu. Komunikacija počinje e-mailom, u kojem se zainteresirani treba predstaviti i prezentirati svoj poslovni plan. Nakon toga im dajemo ponudu i informacije o franšizi, što u konačnici završava sastankom u sjedištu Škole u Beogradu. Samo na temelju izravnog uvida moguće je donijeti konačnu odluku o započinjanju suradnje. Sve ove faze imaju za cilj napraviti pravi izbor i procijeniti ozbiljnost samog kandidata.

A kako i gdje provodite obuku?

Obuka se obično organizira u Beogradu, ali po potrebi i u inozemstvu. Ovisno o količini materijala i veličini skupine, obuka može trajati i nekoliko tjedana. Odabir učitelja predstavlja veoma osetljivu zadaću, s obzirom da samo sertifirani i stručni učitelji mogu raditi s djecom. Odabiru učitelja posvećujemo naročitu pažnju. Također, jednom godišnje testiramo i provjeravamo znanje učitelja. Učitelji su naš najvredniji resurs, jer je rad s djecom dinamičan posao koji zahtijeva stalno poboljšanje i nesebično davanje.

Kako se zaštititi od plagiranja, jer se i to događa na tržištu?

Naravno da se događa. Ono što možemo učiniti je zaštititi svoja intelektualna prava i osigurati moguću sudsku zaštitu. Prije svega, mislim na registraciju žiga i autorskih prava, koju provodimo u svakoj zemlji u kojoj poslujemo. Međutim, postoje ljudi, čak i bivši suradnici, koji su spremni prevariti klijente tako što svojim školama daju imena slična našem. Ne opterećujemo se time previše, jer je sve to kratkog daha. Roditelji obično veoma brzo uvide razliku i shvate o čemu se radi, pa nas često kontaktiraju kako bi nas obavijestili o tome. To najbolje govori kakav status ima brand među ljudima koji su za nas najvažniji. Plagiranje je, s jedne strane, i pokazatelj kvalitete i poželjnosti plagiranih proizvoda.

Kad pogledate što sve postigli, što mislite da je bilo ključno za ovako snažan razvoj?

Kada govorimo o uspjehu, mislim da je za to svakako najzaslužnija predanost poslu i stalna želja za učenjem. Samo onaj koji priznaje da ne zna dovoljno, spreman je učiti i tako graditi priliku za uspjeh. Mi smo na početku poslovanja znali samo mali dio onoga što danas znamo, ali nam se činilo da je to mnogo. Međutim, brzo smo shvatili da se moramo stalno prilagođavati. Uvijek sam vjerovao da, prije svega, mi moramo diktirati tempo i uspostaviti nove standarde na tržištu, što bi nas jasno odvojilo od svakog konkurenta.

Ukratko, uvijek smo se trudili biti bolji u svakom pogledu – poboljšati modele marketinškog nastupa, metode rada, biti još bolji u programu koji provodimo, ali i u odabiru suradnika, pa čak i u opremanju prostora koje koristimo. Mi ne možemo promijeniti svijet ako sebe ne promijenimo, a moto „Malca genijalca“ je „Za djecu koja mijenjaju svijet“.  Zato je to samo proces stalnog učenja put do pravog uspjeha. Taj put nije lak, ali samo on donosi mnogo zadovoljstva i svemu daje smisao. 


Popularno na forumu