Potpisvanje ugovora o master franšizi / Škole mentalne aritmetike „Malac genijalac“ bit će uskoro otvorene i u Rumunjskoj
Utorak
02.04.2019
Škola mentalne aritmetike „Malac genijalac“ širi franšiznu mrežu na više inozemnih tržišta. Ove su godine pokrenuli poslovanje u Sloveniji i Rumunjskoj.
 

„Malac genijalac“ je u veljači započeo poslovanje u Sloveniji, a prva franšizna škola otvorena je u malom mjestu Škofljica kod Ljubljane. Takođe, nedavno je potpisan i ugovor o master franšizi za tržište Rumunske. 
Trenutno smo fokusirani na širenje franšizne mreže na međunarodnom tržištu, jer smatramo da smo sada u potpunosti spremni za taj korak. To je prirodan razvoj budući da smo uspjeli stvoriti uspješan poslovni model te da imamo dragoceno iskustvo u njegovoj implementaciji. Osim toga, sve više nam se ljudi javlja iz inozemstva, zainterisiranih za poslovnu suradnju, što nas dodatno potiče da intenzivnije razmišljamo i radimo na razvoju izvan Srbije – kaže Vladimir Novicki, idejni tvorac koncepta.

Iako su u prošlosti primjenjivali razne modela ulaska na inozemna tržišta, sada to uglavnom čine kroz ugovore o master franšizi, a rijetko, kada to određeno tržište zahtijeva, spremni su dati i pojedinačnu – „single unit“ franšizu. – Kada smo ulazili na tržište Mađarske, napravili smo „joint venture“, kako bismo zajedničkim naporima pospješili nastup na novom tržištu i prevladali poduzetničke strahove inozemnog partnera. Pokazalo se da je to bila dobra odluka za početnu fazu poslovanja. Sada je partner u Mađarskoj nositelj master franšize, poput većine s drugih tržišta, jer se pokazalo da je to najbolji model za širenje mreže u inozemstvu. Jedina je za sada iznimka tržište Švicarske gdje imamo „single unit“ franšizni ugovor. Takav bismo slučaj mogli imati i u SAD-u, gdje očekujemo početak rada budući da smo u završnoj fazi pregovora – kaže Vladimir Novicki.

„Malac genijalac“ danas, nakon četiri godine postojanja, posluje u 10 zemalja – Srbiji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Sjevernoj Makedoniji, Mađarskoj, Slovačkoj, Švicarskoj, Sloveniji, a uskoro će prva škola biti otvorena i u Rumunjskoj. – Istaknuo bih da smo posebno zainterisirani za istočna tržišta poput Rusije. Riječ je o velikoj zemlji, koja ima dugu tradiciju korištenja abakusa. Rusija je, međutim, tržište na kojem bismo poslovali putem „single unit“ franšiza, jer to ima više smisla – kaže Novicki.

Internet i digitalni sustavi komunikacije su, kako kaže, „novi prozor u svijet“, kojim je komunikacija značajno olakšana, pa zainterisirani lako dolaze do informacija i uglavnom se sami javljaju. – Svjedoci smo četvrte industrijske revolucije. Metode komunikacije i razmjene informacija usavršene su do neočekivanih razmjera. Odavno više nije problem komunicirati s ljudima koji se nalaze na potpuno drugom kraju svijeta. Takođe, u regiji raste interes za suradnju i razmjenu ideja. Tome svakako pridonosi sličnost jezika, kulture i tradicije, a interes i izazovi s kojima se, po pitanju obrazovanja djece, susreću prosječni roditelji – slični su u čitavom svijetu. Kada je u pitanju regija, zahvaljujući sličnosti jezika, nikakve barijere ne postoje, te se i informacija veoma lako i brzo širi. Što se tiče drugih tržišta, van regije, praksa je da su poslovni suradnici uglavnom ljudi sa ovih prostora – objašnjava Novicki kako se najčešće širio glas o „Malcima“.

Pozitivna iskustva roditelja i učenika naše škole igraju važnu ulogu u percepciji javnosti i stvaranju samog branda. Sve češće, zapravo, imamo slučajeve da roditelji, čija su djeca pohađala našu školu, postaju naši poslovni partneri, primatelji franšize i vlasnici škola „Malac genijalac“. Najnoviji primjer je upravo slučaj spomenutog primatelja master franšize iz Rumunjske čije je dijete pohađalo školu „Malac genijalac“ u pograničnom gradu u Mađarskoj te koji nas je izravno kontaktirao kada je saznao da se radi o franšizi. Na kraju, ali ne i najmanje važno, moram primijetiti da su i Franchising portali odigrali veliku ulogu, jer smo svjedoci da su neki primatelji upravo na njima pronašli potrebne informacije, nakon čega su nam se javljali – ukazuje Novicki na koje sve načine dolaze do poslovnih partnera.

Ipak, kažu da nikada nisu dali klasičnu reklamu u kojoj bi se oglašavali tražeći primatelje franšize, već su se uglavnom oslanjali na preporuke i pozitivna iskustva. – Za nas je uvijek bilo važno stvoriti poslovnu mrežu koja će funkcionirati kao prava obitelj i u kojoj će svaki od suradnika doprinijeti na najbolji mogući način, kao ravnopravni član. Zato se brinemo o tome kako nas potencijalni suradnici vide i kako izgledamo u očima promatrača. Nismo do sada tražili partnere kroz oglašavanje ili neku vrstu javnog poziva. Željeli smo izbjeći da nam se javljaju ljudi koji imaju novac, ali koji ne razumiju našu ideju, naš poslovni koncept i koji bi, možda, otvorili školu više zbog imidža nego što bi se iskreno posvetili razvoju posla. Takvi nas primatelji franšize ne interesiraju. Ako netko želi postati dijelom našeg sustava, mislim da inicijativa mora doći sa strane zainterisiranog pojedinca i zbog njegove želje da pokrene vlastiti posao. Naravno, iako je najvažnija odluka ulazak u poduzetništvo, to često nije moguće bez pomoći prijatelja i obitelji. Ipak, uz predanost i energiju, ništa nije nedostižno – objašnjava Novicki dodajući da je uspjeh „Malca genijalca“  upravo rezultat velike energije i ustrajnosti ljudi koji su od samog početka vjerovali da je moguće promijeniti svijet.


Zadovoljna djeca – najbolja preporuka / Roditelji, čija su djeca pohađala školu „Malac genijalac“, sve češće postaju primatelji ove franšize

Popularno na forumu