Dobar odabir posla vodi do uspjeha
Milena i Dušan Pajić i Aleksandra Majkić radili su godinama u IT tvrtkama, vodili svoje timove, obučavali i motivirali ljude da daju svoj maksimum. Kažu da im je sve to pomoglo u započinjanju vlastitog posla. Prošle su godine, naime, odlučili kupiti franšizu „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
– Čitavo naše prethodno iskustvo, suradnja sa strancima te programerima, utjecali su izbor biznisa koji je morao biti u području edukacije. Vidjeli smo da u današnjem svijetu postoji konstantna potreba za učenjem i usavršavanjem. S druge strane, i sami imamo djecu predškolskog i školskog uzrasta, a djeci je, takođe, potrebna pomoć u raznim područjima. „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ spojila je sve to, program i tehnike koje pomažu djeci tijekom školovanja, ali i kasnije, tijekom karijere – objašnjava Aleksandra Majkić što ih je motiviralo kad su uzimali ovu franšizu.
Informaciju o sustavu pronašli su na Franchising portalima, a nakon razgovora s kreatorima koncepta Miroslavom Samardžićem i Časlavom Mančićem odlučili su uzeti franšizu za teritorij Novog Sada.
– U listopadu prošle godine, organizirali smo promotivne radionice, a prve smo đake upisali u studenome. Do sada je našu školu pohađalo oko 70 polaznika, praktički, svih uzrasta. Imali smo čak i odrasle polaznike, a najstariji naš polaznik ima 45 godina. Veoma smo zadovoljni prvim rezultatima – kaže Aleksandra Majkić.
U odabiru privatnog posla važno je, kako kaže, dobro se informirati, analizirati te istražiti tržište, pronaći svoju nišu. – Kasnije, u poslovanju, najvažnije je raditi kvalitetno. Posebno u područjima koja se tiču rada s djecom. Tu nema prostora za pogrešku – ističe ona.
Gorica Spasić, primateljica ove franšize za područje grada Požarevca, slaže se s kolegama i dodaje da je za uspjeh ključno da poduzetnik voli ono što radi. – Ja sam oko šest godina istraživala koju bih franšizu mogla uzeti. Imam 51 godinu, radila sam različite poslove, uvijek u privatnom sektoru, navikla sam puno raditi, ali sam ipak željela odabrati nešto u čemu ću uživati, što ću raditi i srcem, jer vjerujem da je to važno ako želite bili uspješni. Usto, ako uzmete dobru franšizu, šanse za neuspjeh su male – kaže Gorica Spasić koja je, prije tri godine, prvo uzela franšizu škole mentalne aritmetike „Malac genijalac“, a kada se pojavila „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“, lako se i brzo odlučila i za tu franšizu.
– Prvobitna ideja mi je bila uzeti franšizu iz područja izdavaštva. No, kako nisam pronašla ništa adekvatno, potpuno sam se pronašla u ova dva edukativna koncepta. Prve smo polaznike „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ upisali u rujnu prošle godine. Program daje fantastične rezultate i to mi je najvažnije, da djeca i njihovi roditelji primjete napredak – objašnjava Gorica Spasić i dodaje da je „Školu brzog čitanja i mudrog učenja“ odabrala i jer su davatelji franšize ljudi s kojima je lijepo i lako surađivati.
Ljepota i zamke franšizinga
Aleksandra Majkić smatra da je u franšiznoj suradnji najvažnije da davatelj i primatelj franšize imaju sluha jedni za druge, posebno kad se radi o uvjetima na lokalnom tržištu. – Franšizing je iznimno dobar model u kojem ne gradite brand od nule, ne razrađujete sami ideju, već postajete dijelom mreže i sustava koji već uspješno posluje. Mi smo o franšizingu imali osnovne informacije i znali smo da postoje pravila na koja se obvezuju i davatelj i primatelj franšize. To nam je bilo dovoljno jer smo smatrali da će, kad odaberemo franšizu koja nam odgovara, sve ostalo ovisiti o odnosu koji izgradimo s davateljem franšize. Problem, međutim, može nastati ako je davatelj rigidan i ne razumije specifičnosti lokalnog tržišta. Novi Sad je, na primjer, drukčiji i od Beograda i od Užica i Istočnog Sarajeva, te je potreban i drukčiji pristup. Zato nam je važno imati slobodu kad kreiramo nastup na lokalnom tržištu, naravno, poštivajući pravila franšiznog sustava i uz stalne konzultacije s davateljem franšize. Što je najvažnije, izgradili smo međusobno razumijevanje – objašnjava Majkić. – Velika je prednost franšizinga i što su svi primatelji umreženi, pa možemo razmjenjivati iskustva o svim važnim temama, promidžbama, radionicama, reakcijama polaznika. I to je sjajno u franšizingu, imate ljude koji rade isti posao, u drugom gradu, niste jedni drugima konkurencija, a nesebično dijelite iskustva i ideje – dodaje ona.
Gorica Spasić, kako kaže, nema negativnih iskustava kada je riječ o franšiznoj suradnji. – Imam potporu, razumijevanje, logistiku davatelja franšize, a u početku sam griješila samo zato što nisam pitala. Moram istaknuti da oba davatelja nesebično dijele svoje iskustvo i to je dragocenost franšiznog odnosa. Inače, uvijek biram društvo od kojeg mogu nešto naučiti te sam to odlučila primjeniti i u poslu – objašnjava Gorica.
Društvene mreže i lokalna zajednica
Primatelji iz Novog Sada „Školu“ najviše promiču na društvenim mrežema, posebno na Facebooku, ali su pokrenuli i niz drugih aktivnosti. – Organiziramo promotivne radionice, surađujemo s raznim lokalnim organizacijama i klubovima, odlazimo kod njih u posjetu sa svojim polaznicima, predstavljamo ono što radimo... Dakle, trudimo se razviti suradnju s organizacijama u lokalnoj zajednici – objašnjava Aleksandra Majkić.
I Gorica Spasić koristi društvene mreže za promidžbu, aktivna je na Facebooku, ali posjećuje i vrtiće, lokalne škole, posebno seoske. Najbolja joj je reklama, ipak, preporuka. – Preporuka je najbolja reklama na duže staze, a mi planiramo dugo biti na tržištu – naglašava ona.
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ za kratko je vrijeme proširila poslovanje u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Hrvatskoj. Sredinom ožujka im je dodijeljena nagrada Balkan Awards za najvažnije dostignuće iz područja obrazovanja na Balkanu.
pročitajte članke
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od rijetkih regionalnih franšiznih sustava sa zavidnim brojem primatelja franšize koji vode dvije ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i što to govori o samom franšiznom sustavu?
U ožujku 2021. Timea Kiss potpisala je ugovor o master franšizi i obvezala se razviti mrežu „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ u Mađarskoj.
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ predstavila je svoj novi obrazovni program. Osim polaznika, koristi od ove novine trebali bi osjetiti i sami primatelji franšize.
Franšize iz oblasti edukacije djece nastavile su širiti svoje mreže i tokom pandemije. Nekoliko sistema je potpisalo franšizne ugovore i započelo poslovanje i u zemljama ove regije.
Osim što je ove godine uvela novi edukativni program za školarce, „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ planira proširiti franšiznu mrežu na još dva tržišta.
Najčitanije
Kako se razvijala franšiza Trafike, koji su uvjeti za primatelje franšize, te kakvu potporu dobijaju, govori Dragomir Stanković iz srbijanske tvrtke GrafArt
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Financijski model franšiznog koncepta trebao bi jezikom brojeva opisati sve investicije, prihode, rashode i dobit za davatelja i primatelja franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.