Razvoj, ali ne po svaku cijenu
Razvoj, ali ne po svaku cijenu / „Nama nije cilj nekome olako dati franšizu koju će primatelj ubrzo zatvoriti, već želimo pažljivo analizirati i njegove mogućnosti te potencijal lokalnog tržišta.“
Ponedjeljak
21.01.2019
Za pet godina poslovanja Proteini.si su u Srbiji otvorili 12 trgovina, od toga je 11 otvorio primatelj master franšize – tvrtka D Sport System. Otkrivaju nam zašto su oprezni kada je riječ o davanju pojedinačnih franšiza.
 

Proteini.si su izvorno slovenska franšiza, a riječ je o trgovinama u kojima se prodaju dodaci prehrani za sportaše. Proizvodi su namijenjeni svim uzrastima, i koriste ih profesionalni sportaši te rekreativci. No, glavna ciljana skupina su im mladi od 20 do 30 godina koji intenzivno treniraju. U Srbiji, Proteini.si posluju gotovo pet godina i za to je vrijeme otvoreno 12 trgovina, najviše zahvaljujući primatelju master franšize za Srbiju, tvrtki D Sport System. 

Iako imaju mogućnost dalje davati franšize, Monika Bojović, PR tvrtke, kaže da su čak 11 trgovina otvorili sami te da jednog primatelja pojedinačne franšize imaju u Sremskoj Mitrovici.

– Postoji nekoliko razloga zašto je to tako. Zahtev davatelja franšize, tvrtke ROLnet, jeste da se trgovine otvaraju u trgovačkim centrima ako postoje u gradu gdje se trgovina otvara. To u startu poskupljuje investiciju, jer je zakup lokala u tržnom centru općenito skuplji nego izvan njega. Drugi razlog je što su početne investicije visoke i potrebno je naći kandidata s dovoljno kapitala. Uz sve to, nama nije cilj nekome olako dati franšizu koju će primatelj ubrzo zatvoriti, već želimo pažljivo analizirati i njegove mogućnosti te potencijal lokalnog tržišta – objašnjava ona.

Beograd, u kojem imaju četiri trgovine, za sada najbolje posluje, kaže naša sugovornica. – O tome kakva je kupovna moć u Srbiji govori i podatak da mi 50 odsto ukupne prodaje, uključujući prodaju u trgovinama i online, ostvarimo u Beogradu. Mladi ljudi, kojima su naši proizvodi uglavnom namijenjeni, sele iz manjih sredina te se otvara i pitanje strukture stanovništva u pojedinim mjestima. Zbog toga smo oprezni kada otvaramo dućane u manjim mjestima, a za te potrošače nudimo mogućnost online prodaje i besplatne dostave proizvoda za veće narudžbe – kaže Bojović.

No, u Sremskoj Mitrovici oko dvije godine profitabilno posluje trgovina u vlasništvu lokalnog poduzetnika, primatelja franšize. – Sremska Mitrovica je pozitivan primjer, ali se tu „poklopilo mnogo kockica“. Primatelj franšize je sportaš s mnogo kontakata, a to je važno na samom početku poslovanja. Njegov dućan čak i nije u šoping centru jer ga u tom gradu nema, ali mu to ne smeta u radu – objašnjava Monika Bojović te dodaje da oni jesu voljni davati pojedinačne franšize, no, ne po svaku cijenu.

U ovoj godini planiraju otvoriti još jednu trgovinu u Beogradu, koju će, takođe, otvoriti sami. – Ovisno o poslovanju maloprodaje razmatrat ćemo i druge mogućnosti – kaže ona.

Proteini.si, inače, posluju kao franšiza i u Hrvatskoj. Prva je trgovina otvorena sredinom 2013. u Zagrebu, a danas imaju trgovine u Splitu (2), Zagrebu (2), Rijeci, Zadru, dok se proizvodi ovog branda prodaju i u tridesetak teretana.


Popularno na forumu