Društvene mreže u službi franšize
Digitalni marketing uzima sve veći udio na ukupnom tržištu oglašavanja te je njegova vrijednost u 2017, prema podacima IAB AdEx-a, iznosila 29,4 milijuna eura, što je rast od 25,2 posto. Dobar se dio tog oglašavanja odvija na društvenim mrežama. Franšizni koncept „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ koristi mreže i za promicanje usluga koje pružaju, ali i za promicanje biznisa koji se, kao „zaseban proizvod“, nudi drugim poduzetnicima kroz franšizu. – Dovoljno je reći da od šest franšiznih partnera, koliko ih trenutačno imamo, četiri su našu ponudu vidjeli upravo na ovaj način – kaže Miroslav Samardžić, osnivač „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“. Upravo nas je ovaj podatak motivirao na razgovor te smo otkrili koliko društvene mreže mogu pomoći u promicanju franšiznog koncepta, što savjetuju svojim primateljima franšize te koje su mreže, iz njihovog iskustva, najdjelotvornije.
U kojoj mjeri društvene mreže, kao kanal oglašavanja, mogu pomoći u promicanju jednog koncepta?
Naša iskustava s društvenim mrežama kao kanalom komunikacije s potencijalnim korisnicima veoma su pozitivna. Društvene mreže, kao i svako drugo elektronsko oglašavanje, omogućava vam da se obratite korisnicima, gdje god oni bili. Kod tradicionalnog načina oglašavanja kroz plakate, letke, predavanja, promocije, s korisnicima ipak morate doći u izravan kontakt kako biste uopće mogli djelotvorno prenijeti poruku.
Mreže se uglavnom koriste za reklamu same usluge ili proizvoda. No, može li se putem mreža „prodaviti“ i sam franšizni koncept kao proizvod?
Mreže nam koriste i za promicanje samih usluga koje pružamo kroz „Školu brzog čitanja i mudrog učenja“, ali i za promicanje franšiznog koncepta. Dovoljno je reći da od šest franšiznih partnera, koliko ih trenutačno imamo, četiri su našu ponudu vidjeli upravo na ovaj način. Zanimljivo je, međutim, spomenuti i da naši franšizni partneri iz Novog Sada nisu imali profil na društvenim mrežama, ali im je netko iz njihovog okruženja pokazao našu ponudu na Facebooku. Oni su nas nakon toga pozvali, započeli smo razgovore te se nadamo i uspješnoj suradnji.
Na kojim mrežama najviše oglašavate „Školu brzog čitanja i mudrog učenja“?
Facebook i dalje ima dominantnu ulogu, ali i Instagram u posljednje vrijeme dobiva mnogo na značaju. Iskustvo nam pokazuje da je najbolje kombinirati ove dvije mreže, to jest, biti prisutan na obje u isto vrijeme.
Na koji način u tom segmentu pomažete svojim primateljina franšize te imaju li oni svoje zasebne profile?
Inzistiramo da svaka od naših franšiznih jedinica ima zasebne stranice na društvenim mrežama, koje su namijenjene za upravljanje lokalnim kampanjama, to jest, oglašavanjem na teritoriju franšizne jedinice.
Osim oglašavanja, svaka stranica ima i druge sadržaje – obrazovne i zanimljive, kojima dodatno može privući korisnike. Pružamo punu potporu u vidu sadržaja koji će biti plasiran na lokalnim stranicama, imamo bazu kvalitetnog tekstualnog, fotografskog i video sadržaja, a oni su u potpunosti dostupni svim našim partnerima.
Po potrebi organiziramo mini-seminare i obuku za upravljanje stranicama. Mislimo da je vrlo važno da se i sami primatelji franšize osposobe u upravljaju profilima, jer da bi škola dobro radila i imala polaznike, morate biti uspješni i u pružanju i u promicanju usluge.
Kako kontrolirate objave na tim profilima i je li ta kontrola važna za franšizni sustav?
Kroz razgovore i edukaciju upoznajemo naše partnere s pravilima njihovog djelovanja na društvenim mrežama. Oni to poštivaju, tako da nismo imali poteškoća te vrste. Pravilo je da koristimo sadržaje koje smo sami napravili, slike, snimke iz naših škola, i taj je sadržaj uvijek adekvatan za promicanje naših aktivnosti.
Na čemu je temeljena marketing strategija te kako je potom prenosite primateljima franšize?
Razvili smo marketinšku strategiju na temelju pozitivnih iskustava iz prethodnog rada. Napravili smo niz koraka koje pojedinačni partneri dosljedno primjenjuju. U tu svrhu, mi pripremamo početne vizualne sadržaje, ključne marketinške poruke koje kasnije sami primatelji franšize distribuiraju kroz svoje kanale komunikacije s korisnicima.
pročitajte članke
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od rijetkih regionalnih franšiznih sustava sa zavidnim brojem primatelja franšize koji vode dvije ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i što to govori o samom franšiznom sustavu?
U ožujku 2021. Timea Kiss potpisala je ugovor o master franšizi i obvezala se razviti mrežu „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ u Mađarskoj.
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ predstavila je svoj novi obrazovni program. Osim polaznika, koristi od ove novine trebali bi osjetiti i sami primatelji franšize.
Franšize iz oblasti edukacije djece nastavile su širiti svoje mreže i tokom pandemije. Nekoliko sistema je potpisalo franšizne ugovore i započelo poslovanje i u zemljama ove regije.
Osim što je ove godine uvela novi edukativni program za školarce, „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ planira proširiti franšiznu mrežu na još dva tržišta.
Najčitanije
Poljska tvrtka Sweet Gallery do sada je isključivo razvijala biznise u području gastronomije. Sada ulazi u sektor turizma. Što je „Tiny House“ i kako se na ovom formatu može zaraditi?
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Financijski model franšiznog koncepta trebao bi jezikom brojeva opisati sve investicije, prihode, rashode i dobit za davatelja i primatelja franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?