„Kliker“ za franšizu
Vladimir je Sukara dugo u poduzetničkim vodama, uglavnom u poslovima iz područja informacijskih tehnologija. U Banja Luci ima softversku tvrtku Got Solution brand (JSGuru) koja zapošljava programere i nudi svoje usluge diljem svijeta, a osnivač je i poslovnog inkubatora Qlab.
Prateći dešavanja na tržištu, bilo mu je jasno da će za deset godina nastati problem nedostatka radnika u IT sektoru, jer potreba za programerima ubrzano raste. – Dugo sam razmišljao o edukaciji, želeći da se, na neki način, ovom tematikom približimo djeci. Nije riječ samo o programiranju i pisanju kodova, već i drugim stvarima, budući da će se u budućnosti 90 posto poslova obavljati digitalno – priča Sukara što ga je motiviralo uzeti franšizu škole za programiranje „Kliker centar“ iz Beograda.
„Kliker“ je, naime, IT centar za djecu osnovan u svibnju 2015. godine u Beogradu, koji organizira tečajeve za učenje osnova programiranja, robotike i digitalne kreativnosti. Tečajevi su namijenjeni djeci od pet do 18 godina, a na raspolaganju im je 11 programa.
Vladimir Sukara kaže da su ovu franšizu, prije svega, uzeli kako bi zajedno s davateljem napravili nešto „veće“, a ne kako bi zaradili. – Naše je mišljenje da jedni drugima možemo pomoći napraviti ne samo poslovni uspjeh, već i unaprijediti ovaj sektor kroz edukaciju djece i tako doprinijeti tržištu – kaže Sukara.
Iako imaju iskustva iz ovog područja, Sukara, s druge strane, kaže da nisu željeli koncept razvijati sami.
– U tom ste slučaju uvijek lišeni za drukčije mišljenje i poglede. Davatelj bi vam franšize trebao prenijeti određena iskustva, ali ono što je možda još važnije – dati vam neko novo znanje i drukčije mišljenje. No, smatram da i dobri primatelji mogu pridonijeti sustavu ili mu, pak, donijeti nove ideje, pa mi već imamo neke svoje prijedloge za daljnju suradnju. Riječ je o on-line tečajevima, kako bismo bili dostupni većem broju djece, jer mnogi nisu u prilici iz sela putovati u veća mjesta, a imaju internet te mogućnosti za on-line praćenje tečajeva. Na toj ideji trenutačno radimo skupa – objašnjava Sukara te dodaje da su na ovu poslovnu suradnju gledali kao na dugoročno partnerstvo.
On kaže da je zapošljavanje programera izazov. Međutim, u njegovoj tvrtki u ovom trenutku radi 50 ljudi, tako da resurse, kada je riječ o predavačima u školi programiranja, crpi iz svoje osnovne djelatnosti. – Uvijek postoje oni koji su spremni zaraditi dodatni novac, koji žele raditi s djecom te prenijeti im znanje – kaže on.
Interes za „Kliker centrom“ u Banja Luci konstantno raste, a samo u posljednjem roku upisano je 67 djece. Najveći je interes za programom Scratch, odnosno, web-programiranjem. – Svaki je upis sve bolji i siguran sam da ćemo nastaviti u tom pravcu – kaže on.
Školu promoviraju u svom Qlabu, na društvenim mrežama, organizirajući razne događaje, kreativne vikende na kojima se, kako kaže, širi „kult“ o „Klikeru“.
Kada je riječ o samom poslovnom ambijentu u Bosni Hercegovini, Sukara se ne žali te kaže da je „klima onakva kakvom je napravite“. – Nama dobro ide. Važno je kakav put pravite, a svakako da opće stanje može biti bolje – kaže on.
Kao primatelji master franšize, imaju i priliku proširiti franšiznu mrežu u sve gradove Bosne i Hercegovine, ali im je od brzog širenja važnije tko će biti primatelj franšize. – Kako smo i mi razmišljali da partnerstvom treba dobiti dodatnu vrijednost, tako isto želimo pronaći ozbiljne primatelje franšize te izgraditi dugoročna partnerstva. Jedino takva suradnja može uspjeti – smatra Sukara.
– Idealni primatelj franšize „Kliker“ je poduzetnik ili pojedinac koji razvoj doživljava kao maraton, utrku na duge staze. Netko tko stvarno voli to što radi i ima strast da svojim djelovanjem u okviru franšize utječe na razvoj proizvoda te, samim tim, stavi vlastiti potpis na ono što radi – kaže Sukara.

pročitajte članke

Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
U franšiznom sustavu Edukido većina primatelja franšize su žene. Zašto je to tako?
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od rijetkih regionalnih franšiznih sustava sa zavidnim brojem primatelja franšize koji vode dvije ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i što to govori o samom franšiznom sustavu?
Najčitanije

Cofix, lanac kafića s povoljnim cijenama, pojavio se na tržištu Izraela kao žestoki konkurent Starbucksu. Danas, nakon što su postigli zavidne rezultate na postojećim tržištima, namjeravaju proširiti biznis diljem Europe.
New York bagel sa sarajevskom dušom: kako je jedan bračni par pokrenuo hit biznis i sada nudi franšizu svima koji žele autentičan brend u svom gradu.
Malo je tvrtki koje su specijalizirane za izgradnju i rekonstrukciju sportskih terena, a još je manje onih koje uz to daju franšizu. Tvrtka Inteko, osim što je jedna od najuglednijih na ovom polju, planira razviti mrežu franšiznih partnera i tako odgovoriti na sve veću potražnju za sportskim podlogama.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?