Četvrtak
18.10.2012
Poduzetnik koji želi postati primatelj franšize i tako se pridružiti franšiznom sustavu, može očekivati ​​niz prednosti
 

1. Poznati brand

Franšizoprimac radi "pod patronatom" branda koji je već poznat i prisutan u svijesti javnosti. Tako je mnogo lakše privući kupce. Primatelji franšize također imaju koristi i od reputacije, zaštićenog trgovačkog znaka, autorskih prava, poslovnih vještina, te drugih proizvodnih procedura i tajni uspjeha koji su u vlasništvu franšiznog sustava.

2. Dokazani koncept

Prednost ulaska u mrežu franšize je pristup znanju i informacijama (know-how) te strategijama koje su pridonijele njenom uspjehu. Ili kraće - pristup informacijama o upravljanju poslovanjem. Uz relativno mali kapital i ulaganje, franšizoprimac ima pristup rješenjima ekonomskog razvoja. Rješenjima koje bi, inače, morali sami pronaći, i koja bi zahtijevala značajno vrijeme i značajne investicije.

3. Podrška franšizodavca

Franšizodavac prihvaća potpisivanjem ugovora o franšizi obvezu pružanja potrebne podrške primateljima, kako bi i oni postigli uspjeh istovjetan njegovom. Njegova obveza obuhvaća, između ostalog:
- podršku u pronalaženju odgovarajućeg prostora ili zadovoljavajuće lokacije
- pomoć pri otvorenju poslovne jedinice franšize
- pomoć u određivanju količine i asortimana robe namijenjene prodaji
- osiguravanje obuke za primatelje franšize i njihovo osoblje u vezi sa: upravljanje poslovanjem, pripremom proizvoda ili praksom usluga (npr. meni u restoranu), financijama, računovodstvom, planiranjem i kontrolom marketinških i promotivnih aktivnosti.

4. Podrška za one bez iskustva u konkretnoj oblasti poslovanja

Obično, franšizoprimac ne mora posjedovati bogato iskustvo u branši u kojoj će raditi. On od davatelja franšize dobiva obuku za uspješan razvoj poslovanja, ali i trajnu potporu, dakle, osnovna znanja iz branše se dobivaju obukom koju osigurava franšizodavac. Franšizoprimac dobiva franšizni priručnik koji detaljno objašnjava kako pokrenuti uspješno poslovanje u branši. Osim toga, franšizodavac prikuplja obično što više informacija o tržištu i poslovnom okruženju koje, zatim, dijeli sa svojim partnerima.

5. Minimalni rizik, maksimalna pouzdanost

Glavna prednost pridruživanja franšiznom sustavu jeste u smanjivanju rizika koje donosi poslovna administracija. To doprinosi da se primateljima franšize povećava kredibilitet u poslovnim razgovorima ili pregovorima za suradnju s drugim poduzetnicima ili ugovornim stranama (uključujući i financijske institucije). Zaključak preuzet iz istraživanja i iskustava zapadnih tržišta pokazuje da je broj bankrotiranih poduzeća koje posluju unutar franšize znatno manji od broja onih koja su neovisna.

6. Prednosti promotivnih kampanja i promocija u organizaciji davatelja franšize u svim zemljama u kojima tvrtka posluje

Franšizoprimac, kao samostalan trgovac, ne može priuštiti veliku reklamnu kampanju na nacionalnoj razini. Niti bi imalo smisla organizirati takvu kampanju kada djeluje lokalno. Pridruživanje franšizi i mreži koja uključuje mnoge jedinice franšize, omogućuje franšizoprimcu dobivati ​​korist od utjecaja "krovne" reklamne kampanje koju organizira franšizodavac za cijelu mrežu.

7. Bolji uvjeti u ugovorima i odnosima s dobavljačima

Franšizodavac pregovara o uvjetima ugovora s dobavljačima za cijelu franšiznu mrežu. (na primjer, opskrbu Coca-Colom u svakom restoranu). On može dobiti bolje uvjete kupnje samo zbog postojanja franšize, bez obzira na svoje pregovaračke vještine.

(A.W. / PROFIT system)