Prednosti franšize
1. Poznati brand
Franšizoprimac radi "pod patronatom" branda koji je već poznat i prisutan u svijesti javnosti. Tako je mnogo lakše privući kupce. Primatelji franšize također imaju koristi i od reputacije, zaštićenog trgovačkog znaka, autorskih prava, poslovnih vještina, te drugih proizvodnih procedura i tajni uspjeha koji su u vlasništvu franšiznog sustava.
2. Dokazani koncept
Prednost ulaska u mrežu franšize je pristup znanju i informacijama (know-how) te strategijama koje su pridonijele njenom uspjehu. Ili kraće - pristup informacijama o upravljanju poslovanjem. Uz relativno mali kapital i ulaganje, franšizoprimac ima pristup rješenjima ekonomskog razvoja. Rješenjima koje bi, inače, morali sami pronaći, i koja bi zahtijevala značajno vrijeme i značajne investicije.
3. Podrška franšizodavca
Franšizodavac prihvaća potpisivanjem ugovora o franšizi obvezu pružanja potrebne podrške primateljima, kako bi i oni postigli uspjeh istovjetan njegovom. Njegova obveza obuhvaća, između ostalog:
- podršku u pronalaženju odgovarajućeg prostora ili zadovoljavajuće lokacije
- pomoć pri otvorenju poslovne jedinice franšize
- pomoć u određivanju količine i asortimana robe namijenjene prodaji
- osiguravanje obuke za primatelje franšize i njihovo osoblje u vezi sa: upravljanje poslovanjem, pripremom proizvoda ili praksom usluga (npr. meni u restoranu), financijama, računovodstvom, planiranjem i kontrolom marketinških i promotivnih aktivnosti.
4. Podrška za one bez iskustva u konkretnoj oblasti poslovanja
Obično, franšizoprimac ne mora posjedovati bogato iskustvo u branši u kojoj će raditi. On od davatelja franšize dobiva obuku za uspješan razvoj poslovanja, ali i trajnu potporu, dakle, osnovna znanja iz branše se dobivaju obukom koju osigurava franšizodavac. Franšizoprimac dobiva franšizni priručnik koji detaljno objašnjava kako pokrenuti uspješno poslovanje u branši. Osim toga, franšizodavac prikuplja obično što više informacija o tržištu i poslovnom okruženju koje, zatim, dijeli sa svojim partnerima.
5. Minimalni rizik, maksimalna pouzdanost
Glavna prednost pridruživanja franšiznom sustavu jeste u smanjivanju rizika koje donosi poslovna administracija. To doprinosi da se primateljima franšize povećava kredibilitet u poslovnim razgovorima ili pregovorima za suradnju s drugim poduzetnicima ili ugovornim stranama (uključujući i financijske institucije). Zaključak preuzet iz istraživanja i iskustava zapadnih tržišta pokazuje da je broj bankrotiranih poduzeća koje posluju unutar franšize znatno manji od broja onih koja su neovisna.
6. Prednosti promotivnih kampanja i promocija u organizaciji davatelja franšize u svim zemljama u kojima tvrtka posluje
Franšizoprimac, kao samostalan trgovac, ne može priuštiti veliku reklamnu kampanju na nacionalnoj razini. Niti bi imalo smisla organizirati takvu kampanju kada djeluje lokalno. Pridruživanje franšizi i mreži koja uključuje mnoge jedinice franšize, omogućuje franšizoprimcu dobivati korist od utjecaja "krovne" reklamne kampanje koju organizira franšizodavac za cijelu mrežu.
7. Bolji uvjeti u ugovorima i odnosima s dobavljačima
Franšizodavac pregovara o uvjetima ugovora s dobavljačima za cijelu franšiznu mrežu. (na primjer, opskrbu Coca-Colom u svakom restoranu). On može dobiti bolje uvjete kupnje samo zbog postojanja franšize, bez obzira na svoje pregovaračke vještine.
(A.W. / PROFIT system)
pročitajte članke
Primiti franšizu, opredijeliti se za partnerstvo (agenturu, kako se češće naziva) ili poslovati potpuno samostalno - na svoj način, po vlastitoj ideji i nahođenju? Izbor nije lagan; svaki model ima svoje prednosti i mane.
Zainteresirani ste za pokretanje novog posla? Razmišljate o kupnji franšize? No, mnogo toga je nepoznato, te vas ta pomisao pomalo i plaši? Pokušajte ovako: popunite poznati australski test ispod – možda vam pomogne doći do odgovora je li franšizing za vas!
Najčitanije
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Popularno na forumu
Zašto je financijski model važan?
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti kredit za kupnju kuće od nekretnina započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio...
Moja lutka Pepetuška
DOBAR DAN NARODE MOJI HRVATSKI MOJ UPIT KAKO DOBITI KREDIT ZA KUPNJU KUĆE OD NEKRETNINA I GENIC KREDITA POZOVITE, ZVAO SAM VLADO MARTEL LOAN AGENCY, DANAS SAM JAKO SRETAN I...
Zašto je financijski model važan?
DOBAR DAN NARODE MOJI HRVATSKI MOJ UPIT KAKO DOBITI KREDIT ZA KUPNJU KUĆE OD NEKRETNINA I GENIC KREDITA POZOVITE, ZVAO SAM VLADO MARTEL LOAN AGENCY, DANAS SAM JAKO SRETAN I...