Pizza Hut budućnosti

Iz Kansasa do kozmosa / Pizza Hut je još 1994. ponudila uslugu naručivanja pizze putem interneta, lansirala je pizzu u kozmos 2001. godine i bila prva tvrtka koja je isporučila pizzu u Bijelu kuću.
Utorak
14.12.2021
Godina 2020. bila je godina reorganizacije za brend Pizza Hut. Franšizna mreža ponovno raste, a zainteresirani su i za širenje u zemljama ove regije.
 

Prije više od 60 godina, braća Frank i Dan Carney posudili su 600 dolara od svoje majke i odlučili promijeniti način na koji svijet doživljava i konzumira pizzu. Godine 1958. otvorili su prvi restoran u Wichiti u Kansasu i nazvali ga Pizza Hut. Razlog za odabir imena bio je prilično prozaičan – na natpisu koji su kupili za restoran bilo je mjesta samo za osam slova. Od skromnih početaka, Pizza Hut je izrastao u jedan od najpoznatijih brendova i danas je drugi najveći lanac pizzerija na svijetu. Pod ovim brendom trenutno posluje 17.369 restorana u 110 zemalja, pri čemu većinu tih lokacija (oko 99%) vode primatelji franšize.

Prošle je godine tvrtka ipak zabilježila petogodišnji minimum u prodaji, a u razdoblju od 2019. do 2020. godine izgubila je 7% dobiti. No, čini se da se tvrtka oporavila 2021. godine, kada je samo tijekom prvog kvartala povećala dobit za 8% u odnosu na isto razdoblje od prošle godine. Pokazalo se to kao najbolji tromjesečni rezultat tvrtke u posljednjih deset godina. Analitičari kažu da je to svakako posljedica redizajna brenda, kao i suradnje s tvrtkom „Beyond Meat“ koja je jelovnik Pizza Huta obogatila vegetarijanskim jelima s okusom mesa.

Tijekom 2020. godine u svijetu zatvoreno je i više od tisuću lokacija. Suprotno očekivanjima, razlog tomu nije bila pandemija Kovida, već nastojanje da se restrukturira rad mreže, te da se fokus pomakne na ponudu, digitalizaciju i modernizaciju usluge umjesto na razvoj mreže tradicionalnih restorana. Čini se da je Kovid samo ubrzao ovu tranziciju i zatvaranje restorana neformalnog objedovanja.

Pod okriljem velikog brenda

Jedini operater i primatelj master franšize brenda Pizza Hut za tržišta Centralne i Istočne Europe je poljska tvrtka AmRest. Naime, 2016. godine ova je tvrtka potpisala ugovor i preuzela obvezu prodaje pojedinačnih franšiza trećim stranama te tako potakla razvoj mreže restorana u regiji Centralne i Istočne Europe. U Europi trenutno ima više od 200 primatelja franšize Pizza Huta, a restorani se mogu pronaći u Njemačkoj, Francuskoj, Rusiji, Armeniji, Azerbajdžanu, Poljskoj, Češkoj, Mađarskoj i Slovačkoj. Franšizne partnere također traže i u zemljama ove regije – Hrvatskoj, Srbiji i Sloveniji.

Poduzetnici koji su zainteresirani za franšizu Pizza Huta trebali bi prvo osigurati kapital od najmanje 125 tisuća dolara za otvaranje restorana. Postoje dva formata – Express i Delivery. Pizza Hut Express format je prilagođen lokacijama u trgovačkim centrima, kinima, na benzinskim postajama. Ne zahtijeva veliki prostor – najmanje 40 m2. Drugi format – Pizza Hut Delivery– restoran je s mjestima za sjedenje, ali i uslugom dostave na kućnu adresu. Preferirane lokacije za ovu vrstu restorana su centralne gradske zone ili velike stambene četvrti koje imaju dobar pristup za goste i vozače. Potreban je prostor od 110 do 120 m2.

Primatelj će franšize imati obvezu platiti i jednokratnu ulaznu naknadu (za pristupanje franšiznom sustavu), a zatim i izdvajati po 6% prometa za redovitu mjesečnu nakanadu te naknadu za marketing.

– Što se idealnih primatelja franšize tiče, tražimo partnere koji će imati potencijal za otvaranje i vođenje većeg broja restorana – izjavio je Damian Ribak, globalni direktor franšiznog poslovanja u Pizza Hutu. 

S druge strane, mi nudimo rješenja za sve opcije – kako u slučaju da partner otvori restoran u novom objektu, tako i u slučaju da samo „prevede“ postojeći restoran u franšizu. Ukoliko je riječ o izgradnji i uređenju novog objekta, nudimo niz usluga podrške. Lokal možemo pripremiti i sami, a zatim ga prepustiti primatelju franšize ili pružiti podršku tijekom izgradnje. Odluka je na partneru – dodaje Ribak.

– Jamčimo intenzivnu obuku i prijenos svih poslovnih znanja, kontinuiranu podršku i coaching po svim ključnim pitanjima poslovanja i marketinga. Osigurat ćemo sve digitalne alate koji su danas nužni za uspješnu prodaju i vođenje poslovanja – navodi Ribak.


Pizza Hut za poduzetne / Primatelj će franšize moći računati na podršku davatelja franšize pri odabiru lokacije, renoviranju i pripremi za otvaranje restorana, a zatim i po svim pitanjima poslovanja. Primatelj prolazi i obuku i dobiva pristup mreži provjerenih dobavljača.