Dominacija velikih sustava

– Bez sumnje, najveća priča u 2020. godini bila je Covid-19. Jasno je da je pandemija negativno utjecala na franšiznu industriju. Prema izvješću istraživačke kuće FRANdata, procjenjuje se da je samo u prvih šest mjeseci pandemije zatvoreno oko 32.700 franšiznih poduzeća. Od toga je 21.834 zatvoreno privremeno, dok je 10.875 zatvoreno trajno – navodi se u izvješću portala FranchiseDirect.
Što nam, stoga, pokazuje ovogodišnja lista 100 najuspješnijih franšiza portala FranchiseDirect? Krizu su, možda i sasavim očekivano, najbolje podnijeli veliki, dobro uhodani i svjetski poznati brandovi. Odnosno, sustavi koji su imali iskustva, resurse, snagu i logistiku za brzo pronalaženje rješenja i prilagodbu poslovanja situaciji koja se mijenjala iz dana u dan. Šok kojem su bili izloženi svi svjetski biznisi nakon izbijanja pandemije, veliki i stabilni sustavi uspjeli su amortizirati već na jesen 2020. McDonald’s, koji se i ove godine našao na vrhu liste 100 najuspješnijih franšiza, krajem 2020. bilježi „rekordne rezultate“, navodi se u izvješću portala FranchiseDirect.
Kao i prethodnih godina, i ovogodišnja lista „otkriva“ dominaciju američkih franšiznih sustava na globalnoj razini. Daleko najveći broj rangiranih franšiza dolazi iz Sjedinjenih Država – čak 92, a najzastupljeniji su sustavi iz područja gastronomije i ugostiteljstva (38 sustava). I dok su u prethodnih nekoliko godina na listi bili i franšizni sustavi iz Europe (Njemačka, Francuska, Španjolska), ove su godine rangirana samo dva europska sustava – InterContinental (25. mjesto) iz Velike Britanije i Husse (87. mjesto) iz Švedske. Dominacija američkih franšiza vidljiva je već iz poretka prvih deset najuspješnijih franšiza.
Deset najuspješnijih 2021:
- McDonald’s (restoran brze usluge)
- KFC (restoran brze usluge)
- Burger King (restoran brze usluge)
- 7-Eleven (lanac supermarketa)
- Domino's (restoran brze usluge)
- Ace Hardware Corporation (lanac prodavaonica alata)
- Century 21 (nekretnine)
- Papa John's (restoran brze usluge)
- Taco Bell (restoran brze usluge)
- Pizza Hut (restoran brze usluge)
Cjelokupnu listu TOP 100 Global Franchises 2021 možete pronaći ovdje.
Kako se stiže na listu?
Za rangiranje koristi se složena formula koja uključuje niz faktora: rast broja poslovnih jedinica, prodaja, broj godina u franšizingu, stupanj stabilnosti, stupanj rasta mreže i međunarodne ekspanzije. Formula je, naime, nedavno izmijenjena – sada se u obzir uzima prodaja umjesto ukupnog prihoda, dok se rast broja podružnica mjeri u postocima. Također, formula uključuje i kriterije koji nadilaze jednostavne brojke – u obzir se uzima i koliko davatelj franšize pomaže budućim primateljima, kao i koliko sustavi ulažu u razvoj lokalne zajednice kroz dobrotvorne programe i donacije.
pročitajte članke

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Dobro ustrojeni franšizni sustavi nastoje konstantno uvoditi inovacije koje će unaprijediti i olakšati poslovanje franšiznim partnerima. Što je aktualno u obrazovnom sustavu Maple Bear?
Kada davatelj franšize traži idealnog primatelja, on se fokusira na specifičan „profil“ kandidata. Koje se kvalitete i vještine uzimaju u obzir?
Najčitanije

„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Malo je tvrtki koje su specijalizirane za izgradnju i rekonstrukciju sportskih terena, a još je manje onih koje uz to daju franšizu. Tvrtka Inteko, osim što je jedna od najuglednijih na ovom polju, planira razviti mrežu franšiznih partnera i tako odgovoriti na sve veću potražnju za sportskim podlogama.
Cofix, lanac kafića s povoljnim cijenama, pojavio se na tržištu Izraela kao žestoki konkurent Starbucksu. Danas, nakon što su postigli zavidne rezultate na postojećim tržištima, namjeravaju proširiti biznis diljem Europe.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Verbatoria povećava svoju franšiznu porodicu! Na našoj mapi sada se nalazi novi partner iz Poljske, a s ponosom ističemo i učešće na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.