Dominacija velikih sustava
– Bez sumnje, najveća priča u 2020. godini bila je Covid-19. Jasno je da je pandemija negativno utjecala na franšiznu industriju. Prema izvješću istraživačke kuće FRANdata, procjenjuje se da je samo u prvih šest mjeseci pandemije zatvoreno oko 32.700 franšiznih poduzeća. Od toga je 21.834 zatvoreno privremeno, dok je 10.875 zatvoreno trajno – navodi se u izvješću portala FranchiseDirect.
Što nam, stoga, pokazuje ovogodišnja lista 100 najuspješnijih franšiza portala FranchiseDirect? Krizu su, možda i sasavim očekivano, najbolje podnijeli veliki, dobro uhodani i svjetski poznati brandovi. Odnosno, sustavi koji su imali iskustva, resurse, snagu i logistiku za brzo pronalaženje rješenja i prilagodbu poslovanja situaciji koja se mijenjala iz dana u dan. Šok kojem su bili izloženi svi svjetski biznisi nakon izbijanja pandemije, veliki i stabilni sustavi uspjeli su amortizirati već na jesen 2020. McDonald’s, koji se i ove godine našao na vrhu liste 100 najuspješnijih franšiza, krajem 2020. bilježi „rekordne rezultate“, navodi se u izvješću portala FranchiseDirect.
Kao i prethodnih godina, i ovogodišnja lista „otkriva“ dominaciju američkih franšiznih sustava na globalnoj razini. Daleko najveći broj rangiranih franšiza dolazi iz Sjedinjenih Država – čak 92, a najzastupljeniji su sustavi iz područja gastronomije i ugostiteljstva (38 sustava). I dok su u prethodnih nekoliko godina na listi bili i franšizni sustavi iz Europe (Njemačka, Francuska, Španjolska), ove su godine rangirana samo dva europska sustava – InterContinental (25. mjesto) iz Velike Britanije i Husse (87. mjesto) iz Švedske. Dominacija američkih franšiza vidljiva je već iz poretka prvih deset najuspješnijih franšiza.
Deset najuspješnijih 2021:
- McDonald’s (restoran brze usluge)
- KFC (restoran brze usluge)
- Burger King (restoran brze usluge)
- 7-Eleven (lanac supermarketa)
- Domino's (restoran brze usluge)
- Ace Hardware Corporation (lanac prodavaonica alata)
- Century 21 (nekretnine)
- Papa John's (restoran brze usluge)
- Taco Bell (restoran brze usluge)
- Pizza Hut (restoran brze usluge)
Cjelokupnu listu TOP 100 Global Franchises 2021 možete pronaći ovdje.
Kako se stiže na listu?
Za rangiranje koristi se složena formula koja uključuje niz faktora: rast broja poslovnih jedinica, prodaja, broj godina u franšizingu, stupanj stabilnosti, stupanj rasta mreže i međunarodne ekspanzije. Formula je, naime, nedavno izmijenjena – sada se u obzir uzima prodaja umjesto ukupnog prihoda, dok se rast broja podružnica mjeri u postocima. Također, formula uključuje i kriterije koji nadilaze jednostavne brojke – u obzir se uzima i koliko davatelj franšize pomaže budućim primateljima, kao i koliko sustavi ulažu u razvoj lokalne zajednice kroz dobrotvorne programe i donacije.
pročitajte članke
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Dobro ustrojeni franšizni sustavi nastoje konstantno uvoditi inovacije koje će unaprijediti i olakšati poslovanje franšiznim partnerima. Što je aktualno u obrazovnom sustavu Maple Bear?
Kada davatelj franšize traži idealnog primatelja, on se fokusira na specifičan „profil“ kandidata. Koje se kvalitete i vještine uzimaju u obzir?
Najčitanije
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab.